MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 12:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 25, 2004 8:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Samochody zdrożeją

Ministerstwo Finansów ujawniło szczegóły nowego podatku rejestracyjnego, który ma ograniczyć import aut używanych.


Obecnie importerzy aut używanych płacą podatek akcyzowy, który ma być zastąpiony przez podatek rejestracyjny. Z dwóch powodów. Przeciwna akcyzie jest bowiem Komisja Europejska, a ponadto według specjalistów resoru finansów, wielu importerów zaniża wartość kupowanych na Zachodzie aut, stąd płaci zaniżoną akcyzę. Budżet traci na tym ponoć setki milionów złotych.

Opłata rejestracyjna


Wysokość opłaty rejestracyjnej ma być natomiast uzależniona od pojemności silnika. I tak przy pojemności silnika do 1.400 ccm opłata ma wynieść 1.2 tys. zł, od 1.4000 do 2.000 ccm- 2.4 tys. zł, a powyżej 2.000 ccm – 4 tys. zł.
W drugim wariancie Ministerstwo Finansów proponuje stałą opłatę, niezależną od pojemności silnika, która miałaby wynieść 1.72 tys. zł.
Opłata rejestracyjna dotyczyłaby wszystkich aut rejestrowanych w Polsce, a więc zarówno nowych jak i używanych. Miałaby ona zapewne duży wpływ na import tych drugich. Obecnie większość przywożonych do Polski pojazdów używanych posiada silniki między 1,4 a 2,0 l. Kupujący płacą za nie 65 proc. akcyzy, co jednak przy niskiej ich wartości, oznacza konieczność zapłacenia fiskusowi do 1 tys. zł, a czasami nawet mniej.
Przy nowym podatku rejestracyjnym opłata wyniosłaby 2,4 tys. zł. Dodając do tego pozostałe koszty rejestracji, każdy importer używanego auta musiałby się liczyć z dodatkowymi kosztami w granicach 3 tys. zł. Przy autach z silnikami powyżej 2,0 l. dodatkowe koszty wyniosłyby nawet ok. 5 tys. zł.
Czy te opłaty ograniczą import? Aut najtańszych, za które sprowadzający żądają na giełdach 3-5 tys. zł pewnie tak. Koszty ich zakupu, przywozu i opłat byłyby bowiem niekiedy wyższe od sum, jakie gotowi byliby zapłacić kupujący.
Natomiast przy autach liczących 10 lat i młodszych wyższa oplata nie miałaby chyba istotnego wpływu. Jednak ceny tych aut mogłyby zdrożeć o 1 tys., a nawet 2 tys. zł. Sprowadzający musieliby bowiem przerzucić wyższe opłaty na barki kupujących.

Inne propozycje


Ujawnione w piątek stawki opłaty rejestracyjnej to nie jedyna propozycja, nad którą pracuje rząd. Minister gospodarki chce, by już od października lub listopada obowiązywało nowe rozporządzenie o odpadach, które pozwoli na zakwalifikowanie mocno uszkodzonych samochodów do odpadów, co uniemożliwi ich wwiezienie do Polski. Kolejne przepisy mają natomiast wprowadzić bardziej surowe zasady badań w stacjach diagnostycznych. By jeśli nie uniemożliwić, to znacznie utrudnić przywóz do Polski samochodów rozbitych, uszkodzonych czy mocno wyeksploatowanych.
Ministerstwo Finansów zdradziło też w piątek, że zamiast opłaty rejestracyjnej rozważa ewentualne wprowadzenie tzw. podatku emisyjnego. Jego wysokość byłaby uzależniona od norm emisji spalin, w jakich mieści się importowane auto. Czyli mówiąc najprościej: im samochód mniej truje, tym niższy będzie podatek.
Nowe opłaty: rejestracyjna bądź emisyjna wejdą w życie zapewne nie wcześniej jak od początku 2005 r.


"gazeta lubuska"

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 25, 2004 8:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
czyli z tego wynyika, że jeżeli kupimy auto w polsce to też będziemy musieli zapłacić "wysoką" opłatę rejestracyjną (jesteśmy w unii, więc nie ma znaczenia gdzie auto zostanie zakupione)
czyli ponownie auto nie będzie normalną rzeczą, którą każdy człowiek może nabyć za rozsądną cenę,
a co z autami, które jeżdżą u nas w kraju??
większość z nich to ledwo trzymające się kupy ruiny, które chowają się głęboko w piasku, przed rzekomymi ruinami z zachodu
dla przykładu, porównajmy 15 letniego VW GOLFA z zachodu, takim samym GOLFEM, który powiedzmy od 10lat jest eksploatoany w polsce??
różnice widać gołym okiem

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 25, 2004 8:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Znowu w cenie będą doszczętnie potargane, spalone, zatopione lub same papiery. Masakra!

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl