MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 05, 2004 8:15 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 4:16 am
Posty: 31
Lokalizacja: Bytów
Hello wszystkim ;)

Kupiłem panie i panowie... w końcu kupiłem W115. 200D, I seria, 1972, w miarę kompletna jak sądzę. Cała do roboty, lecz IMO idealna na bazę do restauracji.

Tutaj trochę zdjęć.

Samochód jeździ, zrobiłem nim nawet testową trasę 200km następnego dnia po kupnie (zaraz po wstępnym odkurzeniu i odświeżeniu wnętrza, bo było strasznie zapuszczone). Okropnie kopci na czarno, szczególnie na wolnych obrotach, spala z 13litrów na trasie, straszny muł, większe górki brać trzeba na I biegu. Standardowa prędkość to 80...90km/h, na dłuższej prostej udało mi się go rozpędzić do 110. Z wypasów ma wspomaganie, które działa zdaje się perfekcyjnie oraz nivo, które oczywiście nie działa.

W październiku wstawiam go na rok (lub nawet dwa) do garażu i rozpoczynam remont od A-Z. Przy okazji mam prośbę do wszystkich forumowiczów, by jeśli zauważą w nim coś dziwnego, coś nie tak, coś nieoryginalnego - o uwagi (prócz kierownicy nie z tej serii i zderzaka). Jeden z forumowiczów zasugerował, że w nim mogła być kiedyś benzyna... i być może automat (poprzedni właścicel dorzucił mi nawet skrzynię automatyczną bez sprzęgła) - też chciałbym to ustalić zanim zacznę remontować 200D.

Co mnie martwi w nim na dzień dzisiejszy - ciśnienie oleju. Zaraz po uruchomieniu wskazówka ładnie pokazuje 2 z hakiem, po naciśnięciu gazu idzie na 3. Niestety, po kilkunastu minutach jazdy spada do 0.1...0.4 na wolnych obrotach i maks 1.0 po dodaniu gazu. Temperatura silnika w normie, na tej długiej trasie nie przekroczyła 80oC.

I ostatnia rzecz na dziś - włącznik kierunkowskazów. Nie trzyma swojej pozycji, muszę cały czas go trzymać, by kierunkowskaz działał. W gratach od poprzedniego właściciela wygrzebałem taki sam... ale ma tę samą wadę. To norma w tym typie? Z tego co zauważylem jest nierozbieralny. Jest na to jakiś patent?

_________________
Marcin ryży Ryżycki

W115 I '72 (aktualnie w rozbiorze)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 8:22 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
GRATULACJE I CIERPLIWOŚCI przy pracahc renowacyjnych !!! Możesz uchylić rąbka tajemnicy i napisać ile to cudo Cię kosztowało ?

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2004 8:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
ryży pisze:
Hello wszystkim ;)

Jeden z forumowiczów zasugerował, że w nim mogła być kiedyś benzyna...


Witam!

Gratulacje! :)

Jednak ten forumowicz się myli. Tam nie mogła być benzyna - VIN: 11511510146876 - to nr karoserii z dieslem.

Pozdrawiam - S1 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 8:24 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 4:16 am
Posty: 31
Lokalizacja: Bytów
Aha, zapomniałem ;)
Kosztowało 3500, już po stargowaniu z 4k.

_________________
Marcin ryży Ryżycki

W115 I '72 (aktualnie w rozbiorze)


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2004 8:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 4:16 am
Posty: 31
Lokalizacja: Bytów
Samsung1 pisze:
Gratulacje! :)

Dzięki ;)

Samsung1 pisze:
Jednak ten forumowicz się myli. Tam nie mogła być benzyna - VIN: 11511510146876 - to nr karoserii z dieslem.

Wiadomo... z VINem niby się zgadza. Ale może był jakiś wałek. Nie wiem też jak to się ma do konsoli - w tym wątku ustalono, że konsola wewnątrz jest z seri 0,5 z roku 1968. Może tak być, że rocznik '72, a konsola '68?

_________________
Marcin ryży Ryżycki

W115 I '72 (aktualnie w rozbiorze)


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2004 9:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
ryży pisze:
Nie wiem też jak to się ma do konsoli - w tym wątku ustalono, że konsola wewnątrz jest z seri 0,5 z roku 1968. Może tak być, że rocznik '72, a konsola '68?


Jak najbardziej jest to mozliwe (ktoś mógł taką zamontować na tej samej zasadzie jak np. przedni zderzak), - a ustalenia są prawidłowe - patrz dodatkowy scan porównawczy poniżej:

Obrazek

opis pod zdjęciem: Serie 0,5 mit zweigeteilter Konsole

scan porównawczy zaczerpnięty z książki, Michael ROHDE i Detlef KOCH „ Mercedes-Benz /8 W114/115” wydawnictwo „ Motorbuch Verlag – Stuttgart” - strona 124 :

Obrazek


pozdrawiam - S1 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 9:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Gratulacje! :)
Powodzenia i cierpliwości przy remoncie.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 9:22 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Gratuluje, ale tym motorkiem to zajmij sie zanim bedziesz mial nagly wzrost kosztow...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 9:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Gratuluje cacuszka. Czasu i srodkow do odbudowy zycze pod dostatkiem.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2004 9:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wytrwalosci w odbudowie zycze.

Material dobry tylko z tym motorem nie za dobrze.

Widzilem wczesniej zdjecia z ogledzien i jezeli przy temeraturze 60C auto trzyma cisnienie 0.9 to nie jest dobrze .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2004 9:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
ryży pisze:
Hello wszystkim ;)

Kupiłem panie i panowie... w końcu kupiłem W115. 200D, I seria, 1972, w miarę kompletna jak sądzę. Cała do roboty, lecz IMO idealna na bazę do restauracji.


Pogratulować - całkiem fajna baza do obdudowy i restauracji [cool] Zgodnie z powiedzeniem "pokaż mi swój samochód, a powiem Ci, kim jesteś" po tym zdjęciu widać, kto wcześniej jeździł tym autem [szalone] :

Obrazek

Ukłony i powodzenia [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2004 10:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
ryży pisze:
Wiadomo... z VINem niby się zgadza. Ale może był jakiś wałek.



Wedle mojej wiedzy wszystko jest OK.!

Przy numerze nadwozia 115.115 … silnik powinien być 200D o numerach początkowych 615.913….

Czyli jeżeli tam jest:

VIN: 11511510146876
Nr silnika: 61591310074891

To być może jest to nawet silnik z którym auto wyjechało z fabryki – tak więc warto zadbać o niego!

Pozdrawiam – S1 :)


p/s rocznik też się zgadza w tym zestawieniu był produkowany od 10.1967 do 07.1973


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 10:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Moje gratulacje!!! [usmiech]

P.S.
Co to za dziura w lewych, przednich drzwiach ?? :o

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 10:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Moje gratulacje!
Fajna sprawa.
Zastanawiam się tylko czy auto nie jest przekładane. Na tabliczce lakierowanej masz nr koloru auta 514 a to wg http://www.strichacht.de/farb.html jest karneolrot Sprawdź czy gdzieś auto jest czerwone, chociaż szanse oceniam marnie. No chyba że komuś chciałoby się go lakierować pod deską rozdzielczą.
Mimo wszystko autko jest fajowe, a jak by się jeszcze okazało że to 114 to już wogóle.
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 05, 2004 11:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
również gratuluje! [oczko2]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl