MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 07, 2004 1:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Obrazek



Witam i zapraszam do odwiedzenia tematu:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 5528#65528


- oraz wszelkich uwag (szczególnie krytycznych) tutaj.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie (zwłaszcza te porównawcze do innych tego typu pojazdów).

Pozdrawiam – S1
:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 4:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Krytycznie, to powiem Ci, że trochę nie wypada wśród miłośników klasycznych samochodów [którzy już zazwyczaj pare aut w swoim życiu widzieli] pisać że konstrukcja oparta w 100% na najbardziej dostępnych i współczesnych podzespołach, wyglądająca tak :

Obrazek

jest wierną repliką tego :

Obrazek

Miałem kiedyś okazję przejechać się Gepardem [czy jak to tam nazwiesz] - dla mnie to jest taki gokarcik - niskie, wąskie, odkryte, zwinne i całkiem przyzwoicie przyspieszające - super frajda z jazdy w typowo roadsterowym wydaniu. Kompletnie nie pasuje do niego stylizacja na zabytek, bo widać na pierwszy rzut oka, że to auto jest "teraźniejsze", i uważam ten samochód za pomyłkę marketingową - to auto byłoby o wiele ciekawsze gdyby nie chcieć dorabiać do niego "zabytkowej" otoczki - małe jeździdełka o sportowo-współczesnym wyglądzie też są łakomym kąskiem [vide Donkervoort]. Niemniej jednak jest to coś unikalnego, i sprawiającego w specyficzny sposób przyjemność z jazdy.

A ja obiecuję sobie replikę - Lamborghini Countach pierwszej serii :-) Może mieć nawet silnik 1.6 od VW T3 :-)

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 1:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Pozatym z tego co ja się orientuję, a juz troche zaslyszalem o ty samochodzie, to jest to tak naprawde polonez :-? . A ze silnik Rover, no cóż do polonezów montowali silniki Rover'a ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt wrz 07, 2004 1:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
takie smieszne auto rekreacyjne, napewno ma cos w sobie

P.S. Mnie by denerwowaly tylnie lampy od Avii czy Ify a moze Robura.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 3:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Mam na myśli porównanie z innymi replikami – w podobnym stylu - jak np. Brytyjski „Spartan”:


Obrazek



Moim zdaniem „Polska myśl techniczna” wypada w tym zestawieniu nieźle.


Może ktoś ma, jeździł lub widział na żywo podobne lub inne i zechce się podzielić swoja opinią w tym porównawczą.

Oczywiście dalej proszę o krytyczne uwagi.

S1
:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 3:35 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
Pozatym z tego co ja się orientuję, a juz troche zaslyszalem o ty samochodzie, to jest to tak naprawde polonez :-? . A ze silnik Rover, no cóż do polonezów montowali silniki Rover'a ;-)


W polskich kit-carach (Gepard, Cobra) najczęściej wykorzystywane były i są podzepoły z Poloneza lub Forda (silnik V6 2300), oraz BMW 3 (E30). Kręciłem sie kiedyś koło tematu zmontowania Cobry, ale sprawy potoczyły sie troszkę inaczej [oczko] :-?

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 10:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Idzik pisze:
and6412 pisze:
Pozatym z tego co ja się orientuję, a juz troche zaslyszalem o ty samochodzie, to jest to tak naprawde polonez :-? . A ze silnik Rover, no cóż do polonezów montowali silniki Rover'a ;-)


W polskich kit-carach (Gepard, Cobra) najczęściej wykorzystywane były i są podzepoły z Poloneza lub Forda (silnik V6 2300), oraz BMW 3 (E30). Kręciłem sie kiedyś koło tematu zmontowania Cobry, ale sprawy potoczyły sie troszkę inaczej [oczko] :-?


Pierwszy Gepard mial silnik z Mercedesa W124 300E, a niektore elementy podwozia (wahacze, hamulce, ukl. kierowniczy) rzeczywiscie zaadoptowano z poczciwego Poldka [szalone]
Nastepny egzemplarz mial juz silnik V8 (Rover, a w zasadzie chyba MG) i zupelnie inny uklad jezdny, dopasowany do takiej mocy. Auto-Moto-Sport opisywal kiedys wrazenia z jazdy, a przy okazji clala koncepcje tego samochodzika. Autko jest naprawde szlachetne i nie ma go co porownywac z plastikowymi kit-karami (specjalnie tak napisalem [zlosnik] *) jak przedstawiana powyzej replika Alfy. Swiadczyla tez o tym cena, ktora wynosila wtedy cos ok 130 kzl, co bylo - mniej wiecej - odpowiednikiem podstawowej wersji W140.
Jako ciekawostke jeszcze dodam, ze przeprowadzono nawet crash-test Geparda - wyszedl naprawde dobrze [zlosnikok] , szczegolnie w porownaniu z np. takim Morganem, ktory ma nadwozie z drewna...

* Dla niewtajemniczonych: "kara", to po slasku taczka [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 12:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
O Gepardzie nie słyszałem, a chętnie bym sie coś dowiedział. Mógłbyś podesłać mi jakiegos linka, czy coś? bo nic w sieci nie moge znaleźć.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 12:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
inż. Mamoń pisze:
Nastepny egzemplarz mial juz silnik V8 (Rover, a w zasadzie chyba MG) i zupelnie inny uklad jezdny, dopasowany do takiej mocy. Auto-Moto-Sport opisywal kiedys wrazenia z jazdy, a przy okazji clala koncepcje tego samochodzika. Autko jest naprawde szlachetne i nie ma go co porownywac z plastikowymi kit-karami (specjalnie tak napisalem [zlosnik] *) jak przedstawiana powyzej replika Alfy. Swiadczyla tez o tym cena, ktora wynosila wtedy cos ok 130 kzl, co bylo - mniej wiecej - odpowiednikiem podstawowej wersji W140.


Mam przed sobą ten artykuł, pochodzi z Auto International 7/95. Sylwetka zbliżona do Morgana, prawdziwe szprychowe koła, znaczek z wizerunkiem biegnącego geparda [a nie ukradziony z Alfy], na tyle zapasowe koło, w środku skóra, prawdziwe drewno, pod maską brytyjski V8 - po prostu pełen szyk "wyspiarskiego" roadstera z wysokiej półki - obok Morganów, Cobry i Austina Healey. Szlachetne auto które nie sili się na udawanie repliki czegokolwiek. Nastawy nawiewów gwizdnięte z CC można wybaczyć, nie psują za bardzo atmosfery. Cena podana - 40K$. A samochód od którego rozpoczął się ten wątek niestety wygląda na podobny projekt, tylko z adnotacją "oszczędźmy wszędzie gdzie tylko się da, zobaczymy co z tego wyjdzie".

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 4:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
No tak ale porównujecie samochody z zupełnie innej półki cenowej;

Gepard kosztujący od 170 do 240.000,- PLN

Nestor kosztujący od 60 do 80.000,- PLN

Oczywiście mam na myśli samochody produkowane na zamówienie w różnych „wypasach” (w zależności od zamówienia) („na gotowo”) – w przypadku Nestora robi to też np. „Marcas” (oprócz oczywiście producenta „JAK”).



Oprócz tego samochód ten (Nestor) zdobył - Nagrodę Specjalną Międzynarodowych Targów Poznańskich w 2003 roku :o :

http://www.motoforum.pl/323/spo.html

a towarzystwo miał godne.




A co do pięknych Gepardów – oto info o producencie (a właściwie jego następcy):


Leopard Automobile-Mielec sp. z o.o.
ul. Wojska Polskiego 3, 39-300 Mielec
tel. +48 (17) 788 17 55
fax +48 (17) 788 17 56
e-mail: leopard@ptc.pl

Polsko-szwedzka firma Leopard Automobile-Mielec sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu powstała w lipcu 2000 roku z inicjatywy Zbysława Szwaja i jego synów, Alfa Naslunda oraz grupy szwedzkich entuzjastów samochodów sportowych. Założeniem firmy jest kontynuacja zadań i celów Fabryki Samochodów "Gepard", istniejącej w Mielcu od 1992 do 1995 roku oraz firmy Leopard Automobile sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, utworzonej pod koniec 1995 roku po przerwaniu działalności Fabryki "Gepard".

pozdrawiam - S1
:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 4:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
TrickyKid pisze:
... na tyle zapasowe koło, w środku skóra, prawdziwe drewno, pod maską brytyjski V8 - po prostu pełen szyk "wyspiarskiego" roadstera.... .


:o :o :o

???

Ależ tu też jest to wszystko.



(i pod maską też brytyjski - co prawda nie V8 - ale też niezły[zlosnik] ).

S1 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 4:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Samsung1 pisze:
TrickyKid pisze:
... na tyle zapasowe koło, w środku skóra, prawdziwe drewno, pod maską brytyjski V8 - po prostu pełen szyk "wyspiarskiego" roadstera.... .


:o :o :o

???

Ależ tu też jest to wszystko.


Wiesz, tu nie chodzi o być albo nie być... tu chodzi o styl w jakim to występuje i jakość z jaką zostało wykonane. Nie mów mi, że czyimś idealnie pasującym stylem w aucie udającym roadstera z lat 30 są fotele recaro i felgi OZ... W stylowych autach bywa drewno, ale raczej nie takie jak w Nestorze... Diabeł tkwi w szczegółach - długa lista wypasu to nie wszystko.
Jeśli chodzi o silnik - spoko, od strony napędowej wg mnie jest to cool wynalazek który potrafi dostarczyć frajdy i adrenalinki na odpowiednim poziomie.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 5:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
To jest auto dla milosnikow MB [zlosnik]
Obrazek

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 5:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
TrickyKid pisze:

Wiesz, tu nie chodzi o być albo nie być... tu chodzi o styl w jakim to występuje i jakość z jaką zostało wykonane. Nie mów mi, że czyimś idealnie pasującym stylem w aucie udającym roadstera z lat 30 są fotele recaro i felgi OZ... W stylowych autach bywa drewno, ale raczej nie takie jak w Nestorze... Diabeł tkwi w szczegółach .....



Widzę, że muszę coś wyjaśnić.

Pewna niewiedza może się brać z tego, że ja to auto zamawiałem i kupowałem a Ty (jak wynika z postu) znasz je tylko ze zdjęć, (bo kiedyś raz jechałeś jak piszesz Gepardem, którego notabene wcześniej nazwałeś tak ; … miałem kiedyś okazję przejechać się Gepardem [czy jak to tam nazwiesz] - dla mnie to jest taki gokarcik…., - a potem zdanie o nim zmieniłeś, bo dyskusja poszła w innym kierunku, {co często ci się niestety zdarza w innych postach}).[zlosnik]

Po pierwsze te auta dzieli przepaść cenowa (no właśnie – „…diabeł tkwi w szczegółach …” – tutaj istotnym jest cena) i choćby tylko dla tego nie można aż tak się czepiać różnic w „….stylu, w jakim to występuje i jakość, z jaką zostało wykonane…”

Po drugie fotele nie są „Recaro” – są to robione na zamówienie fotele obszyte skórą i o kształcie i wykończeniu uzgadnianym z nabywcą.

Po trzecie w końcu felgi to także indywidualna sprawa zamawiającego ( "...prawdziwe szprychowe koła... " też występują) - patrz zdjęcie porównawcze:



Obrazek


Po prostu te auta są produkowane na zamówienie.



A przy okazji też uważam że:


TrickyKid pisze:
…silnik - spoko, od strony napędowej wg mnie jest to cool wynalazek który potrafi dostarczyć frajdy i adrenalinki na odpowiednim poziomie…
:) :) :)


Pozostałe uwagi - jak najbardziej popieram! :) - dziękuję!

Pozdrawiam – S1 [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 5:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Fakt, błędnie Nestora nazwałem Gepardem, jestem lekko zielony w temacie tych konstrukcji i wydawało mi się, że te są konstrukcje pokrewne, różniące się jedynie tłustością zamówienia, typu "chciałbym mieć roadstera takiego jak Wasz Gepard, ale mam tylko połowę pieniędzy które chcecie za tę wersję, czy zbudujecie mi coś za to?". Nie wiedziałem, tego że zupełnie kto inny te auta produkuje. Nestorek którym jeździłem jest cały czerwony, i czasem go widzę jak jeżdżę do chłopaków na myjnię, trzymają go w takim garażu na terenie jakiejś dawnej bazy motorowej przy Odrze.
Fotele w Twoim kształtem są bardzo zbliżone do Cosworth'owych Recaro które mój ojciec wozi z przodu w Transicie - skądinąd bardzo fajne fotele, ale gdybym miał trzymać auto w klimacie lat 30, to nie ta bajka, podobnie jak felgi. Rozumiem że to było po prostu Twoje zamówienie - tak naprawdę to szkoda, że w Polsce nie buduje się jakichś odpowiedników Donkervoort'a - bardzo podobają mi się te zabawki [ktoś kiedyś poszedł po rozum do głowy i repliki Lotusa Seven zrobił bezkompromisowe sportowe auto będące klasą samą dla siebie, bez udawania czegokolwiek.

Obrazek

A w sumie nie potrzeba wiele - podwozie i silnik mogłyby zostać, jakiś w miarę agresywnie pomyślany kadłub, jak najmniej chromu, i sukces gotowy.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl