MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
*** ALFA-ROMEO ROADSTER *** https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=7915 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Samsung1 [ wt wrz 07, 2004 1:59 am ] |
Tytuł: | *** ALFA-ROMEO ROADSTER *** |
![]() Witam i zapraszam do odwiedzenia tematu: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 5528#65528 - oraz wszelkich uwag (szczególnie krytycznych) tutaj. Będę wdzięczny za wszelkie opinie (zwłaszcza te porównawcze do innych tego typu pojazdów). Pozdrawiam – S1 ![]() |
Autor: | TrickyKid [ wt wrz 07, 2004 4:50 am ] |
Tytuł: | |
Krytycznie, to powiem Ci, że trochę nie wypada wśród miłośników klasycznych samochodów [którzy już zazwyczaj pare aut w swoim życiu widzieli] pisać że konstrukcja oparta w 100% na najbardziej dostępnych i współczesnych podzespołach, wyglądająca tak : ![]() jest wierną repliką tego : ![]() Miałem kiedyś okazję przejechać się Gepardem [czy jak to tam nazwiesz] - dla mnie to jest taki gokarcik - niskie, wąskie, odkryte, zwinne i całkiem przyzwoicie przyspieszające - super frajda z jazdy w typowo roadsterowym wydaniu. Kompletnie nie pasuje do niego stylizacja na zabytek, bo widać na pierwszy rzut oka, że to auto jest "teraźniejsze", i uważam ten samochód za pomyłkę marketingową - to auto byłoby o wiele ciekawsze gdyby nie chcieć dorabiać do niego "zabytkowej" otoczki - małe jeździdełka o sportowo-współczesnym wyglądzie też są łakomym kąskiem [vide Donkervoort]. Niemniej jednak jest to coś unikalnego, i sprawiającego w specyficzny sposób przyjemność z jazdy. A ja obiecuję sobie replikę - Lamborghini Countach pierwszej serii ![]() ![]() |
Autor: | and6412 [ wt wrz 07, 2004 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
Pozatym z tego co ja się orientuję, a juz troche zaslyszalem o ty samochodzie, to jest to tak naprawde polonez ![]() ![]() |
Autor: | AMG [ wt wrz 07, 2004 1:22 pm ] |
Tytuł: | Re: *** ALFA-ROMEO ROADSTER *** |
takie smieszne auto rekreacyjne, napewno ma cos w sobie P.S. Mnie by denerwowaly tylnie lampy od Avii czy Ify a moze Robura. |
Autor: | Samsung1 [ wt wrz 07, 2004 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
Mam na myśli porównanie z innymi replikami – w podobnym stylu - jak np. Brytyjski „Spartan”: ![]() Moim zdaniem „Polska myśl techniczna” wypada w tym zestawieniu nieźle. Może ktoś ma, jeździł lub widział na żywo podobne lub inne i zechce się podzielić swoja opinią w tym porównawczą. Oczywiście dalej proszę o krytyczne uwagi. S1 ![]() |
Autor: | Idzik [ wt wrz 07, 2004 3:35 pm ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: Pozatym z tego co ja się orientuję, a juz troche zaslyszalem o ty samochodzie, to jest to tak naprawde polonez
![]() ![]() W polskich kit-carach (Gepard, Cobra) najczęściej wykorzystywane były i są podzepoły z Poloneza lub Forda (silnik V6 2300), oraz BMW 3 (E30). Kręciłem sie kiedyś koło tematu zmontowania Cobry, ale sprawy potoczyły sie troszkę inaczej ![]() ![]() |
Autor: | inż. Mamoń [ śr wrz 08, 2004 10:44 am ] |
Tytuł: | |
Witam Idzik pisze: and6412 pisze: Pozatym z tego co ja się orientuję, a juz troche zaslyszalem o ty samochodzie, to jest to tak naprawde polonez ![]() ![]() W polskich kit-carach (Gepard, Cobra) najczęściej wykorzystywane były i są podzepoły z Poloneza lub Forda (silnik V6 2300), oraz BMW 3 (E30). Kręciłem sie kiedyś koło tematu zmontowania Cobry, ale sprawy potoczyły sie troszkę inaczej ![]() ![]() Pierwszy Gepard mial silnik z Mercedesa W124 300E, a niektore elementy podwozia (wahacze, hamulce, ukl. kierowniczy) rzeczywiscie zaadoptowano z poczciwego Poldka ![]() Nastepny egzemplarz mial juz silnik V8 (Rover, a w zasadzie chyba MG) i zupelnie inny uklad jezdny, dopasowany do takiej mocy. Auto-Moto-Sport opisywal kiedys wrazenia z jazdy, a przy okazji clala koncepcje tego samochodzika. Autko jest naprawde szlachetne i nie ma go co porownywac z plastikowymi kit-karami (specjalnie tak napisalem ![]() Jako ciekawostke jeszcze dodam, ze przeprowadzono nawet crash-test Geparda - wyszedl naprawde dobrze ![]() * Dla niewtajemniczonych: "kara", to po slasku taczka ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | and6412 [ śr wrz 08, 2004 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
O Gepardzie nie słyszałem, a chętnie bym sie coś dowiedział. Mógłbyś podesłać mi jakiegos linka, czy coś? bo nic w sieci nie moge znaleźć. |
Autor: | TrickyKid [ śr wrz 08, 2004 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
inż. Mamoń pisze: Nastepny egzemplarz mial juz silnik V8 (Rover, a w zasadzie chyba MG) i zupelnie inny uklad jezdny, dopasowany do takiej mocy. Auto-Moto-Sport opisywal kiedys wrazenia z jazdy, a przy okazji clala koncepcje tego samochodzika. Autko jest naprawde szlachetne i nie ma go co porownywac z plastikowymi kit-karami (specjalnie tak napisalem
![]() Mam przed sobą ten artykuł, pochodzi z Auto International 7/95. Sylwetka zbliżona do Morgana, prawdziwe szprychowe koła, znaczek z wizerunkiem biegnącego geparda [a nie ukradziony z Alfy], na tyle zapasowe koło, w środku skóra, prawdziwe drewno, pod maską brytyjski V8 - po prostu pełen szyk "wyspiarskiego" roadstera z wysokiej półki - obok Morganów, Cobry i Austina Healey. Szlachetne auto które nie sili się na udawanie repliki czegokolwiek. Nastawy nawiewów gwizdnięte z CC można wybaczyć, nie psują za bardzo atmosfery. Cena podana - 40K$. A samochód od którego rozpoczął się ten wątek niestety wygląda na podobny projekt, tylko z adnotacją "oszczędźmy wszędzie gdzie tylko się da, zobaczymy co z tego wyjdzie". |
Autor: | Samsung1 [ śr wrz 08, 2004 4:32 pm ] |
Tytuł: | |
No tak ale porównujecie samochody z zupełnie innej półki cenowej; Gepard kosztujący od 170 do 240.000,- PLN Nestor kosztujący od 60 do 80.000,- PLN Oczywiście mam na myśli samochody produkowane na zamówienie w różnych „wypasach” (w zależności od zamówienia) („na gotowo”) – w przypadku Nestora robi to też np. „Marcas” (oprócz oczywiście producenta „JAK”). Oprócz tego samochód ten (Nestor) zdobył - Nagrodę Specjalną Międzynarodowych Targów Poznańskich w 2003 roku ![]() http://www.motoforum.pl/323/spo.html a towarzystwo miał godne. A co do pięknych Gepardów – oto info o producencie (a właściwie jego następcy): Leopard Automobile-Mielec sp. z o.o. ul. Wojska Polskiego 3, 39-300 Mielec tel. +48 (17) 788 17 55 fax +48 (17) 788 17 56 e-mail: leopard@ptc.pl Polsko-szwedzka firma Leopard Automobile-Mielec sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu powstała w lipcu 2000 roku z inicjatywy Zbysława Szwaja i jego synów, Alfa Naslunda oraz grupy szwedzkich entuzjastów samochodów sportowych. Założeniem firmy jest kontynuacja zadań i celów Fabryki Samochodów "Gepard", istniejącej w Mielcu od 1992 do 1995 roku oraz firmy Leopard Automobile sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, utworzonej pod koniec 1995 roku po przerwaniu działalności Fabryki "Gepard". pozdrawiam - S1 ![]() |
Autor: | Samsung1 [ śr wrz 08, 2004 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
TrickyKid pisze: ... na tyle zapasowe koło, w środku skóra, prawdziwe drewno, pod maską brytyjski V8 - po prostu pełen szyk "wyspiarskiego" roadstera.... .
![]() ![]() ![]() ??? Ależ tu też jest to wszystko. (i pod maską też brytyjski - co prawda nie V8 - ale też niezły[zlosnik] ). S1 ![]() |
Autor: | TrickyKid [ śr wrz 08, 2004 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
Samsung1 pisze: TrickyKid pisze: ... na tyle zapasowe koło, w środku skóra, prawdziwe drewno, pod maską brytyjski V8 - po prostu pełen szyk "wyspiarskiego" roadstera.... . ![]() ![]() ![]() ??? Ależ tu też jest to wszystko. Wiesz, tu nie chodzi o być albo nie być... tu chodzi o styl w jakim to występuje i jakość z jaką zostało wykonane. Nie mów mi, że czyimś idealnie pasującym stylem w aucie udającym roadstera z lat 30 są fotele recaro i felgi OZ... W stylowych autach bywa drewno, ale raczej nie takie jak w Nestorze... Diabeł tkwi w szczegółach - długa lista wypasu to nie wszystko. Jeśli chodzi o silnik - spoko, od strony napędowej wg mnie jest to cool wynalazek który potrafi dostarczyć frajdy i adrenalinki na odpowiednim poziomie. |
Autor: | AMG [ śr wrz 08, 2004 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
To jest auto dla milosnikow MB ![]() ![]() |
Autor: | Samsung1 [ śr wrz 08, 2004 5:45 pm ] |
Tytuł: | |
TrickyKid pisze: Wiesz, tu nie chodzi o być albo nie być... tu chodzi o styl w jakim to występuje i jakość z jaką zostało wykonane. Nie mów mi, że czyimś idealnie pasującym stylem w aucie udającym roadstera z lat 30 są fotele recaro i felgi OZ... W stylowych autach bywa drewno, ale raczej nie takie jak w Nestorze... Diabeł tkwi w szczegółach ..... Widzę, że muszę coś wyjaśnić. Pewna niewiedza może się brać z tego, że ja to auto zamawiałem i kupowałem a Ty (jak wynika z postu) znasz je tylko ze zdjęć, (bo kiedyś raz jechałeś jak piszesz Gepardem, którego notabene wcześniej nazwałeś tak ; … miałem kiedyś okazję przejechać się Gepardem [czy jak to tam nazwiesz] - dla mnie to jest taki gokarcik…., - a potem zdanie o nim zmieniłeś, bo dyskusja poszła w innym kierunku, {co często ci się niestety zdarza w innych postach}). ![]() Po pierwsze te auta dzieli przepaść cenowa (no właśnie – „…diabeł tkwi w szczegółach …” – tutaj istotnym jest cena) i choćby tylko dla tego nie można aż tak się czepiać różnic w „….stylu, w jakim to występuje i jakość, z jaką zostało wykonane…” Po drugie fotele nie są „Recaro” – są to robione na zamówienie fotele obszyte skórą i o kształcie i wykończeniu uzgadnianym z nabywcą. Po trzecie w końcu felgi to także indywidualna sprawa zamawiającego ( "...prawdziwe szprychowe koła... " też występują) - patrz zdjęcie porównawcze: ![]() Po prostu te auta są produkowane na zamówienie. A przy okazji też uważam że: TrickyKid pisze: …silnik - spoko, od strony napędowej wg mnie jest to cool wynalazek który potrafi dostarczyć frajdy i adrenalinki na odpowiednim poziomie… ![]() ![]() ![]() Pozostałe uwagi - jak najbardziej popieram! ![]() Pozdrawiam – S1 ![]() |
Autor: | TrickyKid [ śr wrz 08, 2004 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Fakt, błędnie Nestora nazwałem Gepardem, jestem lekko zielony w temacie tych konstrukcji i wydawało mi się, że te są konstrukcje pokrewne, różniące się jedynie tłustością zamówienia, typu "chciałbym mieć roadstera takiego jak Wasz Gepard, ale mam tylko połowę pieniędzy które chcecie za tę wersję, czy zbudujecie mi coś za to?". Nie wiedziałem, tego że zupełnie kto inny te auta produkuje. Nestorek którym jeździłem jest cały czerwony, i czasem go widzę jak jeżdżę do chłopaków na myjnię, trzymają go w takim garażu na terenie jakiejś dawnej bazy motorowej przy Odrze. Fotele w Twoim kształtem są bardzo zbliżone do Cosworth'owych Recaro które mój ojciec wozi z przodu w Transicie - skądinąd bardzo fajne fotele, ale gdybym miał trzymać auto w klimacie lat 30, to nie ta bajka, podobnie jak felgi. Rozumiem że to było po prostu Twoje zamówienie - tak naprawdę to szkoda, że w Polsce nie buduje się jakichś odpowiedników Donkervoort'a - bardzo podobają mi się te zabawki [ktoś kiedyś poszedł po rozum do głowy i repliki Lotusa Seven zrobił bezkompromisowe sportowe auto będące klasą samą dla siebie, bez udawania czegokolwiek. ![]() A w sumie nie potrzeba wiele - podwozie i silnik mogłyby zostać, jakiś w miarę agresywnie pomyślany kadłub, jak najmniej chromu, i sukces gotowy. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |