MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 20, 2004 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Przekopujac sie przez allegro trafilem na takie cudo: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C31717#

Napisalem do wlasciciela i oto co mi odpisal:

"silnik pracuje b.równo (6 cylindrów, gażnik) i jest uważany za jeden z
najlepszych do gazu,bardzo elastyczny na 4 biegu można swobodnie
przyspieszac bez żadnych szarpnięć od 35km/h spalanie na trasie ok
11-12l/100km przy predkosciach normalnych tj. ok 100-120km/h w mieście
musisz sie liczyc ze zużyciem na poziomie 16 l/100km
podłoga +progi jest zrobiona w marcu tego roku i wymienione przednie
błotniki, na jednym zdjeciu widac
dokąd był wstawiany próg. ma pare pęcherzy ale malutkich, wiadomo ten wiek i
do wymiany półoś (mam na wymiane) zime przejeżdzisz bez rzadnych inwestycij,
no może 2 opony, a w sumie to nawet mam 2 zimówki i jeszcze sezon da sie na
nich polatać
- przebieg mam na liczniku dokoladnie 386tys i nie wiem czy jest
autentyczny, przy liczniku raczej nie było grzebane bo cyferki sie równo
składają
- numery sie zgadzaja.
- nie wiem jak długo w kraju ja mam go 2,5 roku, a poprzednik miał go 5 lat
- lakier ok.
- blacha ok. podejrzewam że do małego remontu tak za 3 lata , błotniki były
słabe i je wymieniłem
-silnik:
-ciśnienie na rozgrzanym silniku 2, na zimnym trzyma full
-gubił olej ale wymieniłem zimering na wale i jak byłem w sopocie i
spowrotem na początku pażdziernika (900 km) to bez ubytków, od wymiany do
wymiany bez dolewki, ubywa z 1,5cm na miarce
-spaliny czyściutkie, olej zresztą też nawet przy wymianie jest czysty.
- sprzęgło troche szarpie przy ruszaniu ale może to być spowodowane pękniętą
gumą łączącą skrzynie z wałem, podpora wymieniona w sierpniu
- coś puknie czasami z przodu przy prawym kole ( przegób drążka
stabilizacyjnego)
-dyfer po wymianie, tamten miał wyciek a miałem inny to wymieniłem
biegi wchodzą b. dobrze
tapicera ok. jedna dziurka wielkości 0.5cm na siedzeniu kierowcy,
materiałowe (nie taxi) mam pokrowce bo szkoda mi tapicerki
z odpalaniem zero problemu jest nowy parownik wiec nawet możesz go palic na
gazie przy -15st.
amorki nie pukają ale podejrzewam że nie zaszkodziło by wymienić(nic pilnego
możesz se z 2 lata tak jeżdzić bo nic nie stuka)"

Dostalem jeszcze troche zdjec, ale raczej artystycznych niz pogladowych...
No i co o tym myslicie?
Nie pytam o atrape, kierunkowskazy i reflektory [zlosnik]
Na jednym ze zdjec autko wyglada jakby mialo poczatki zlamanego bagaznika... :(
Z tego oc pamietam, autko juz raz bylo wystawione na allegro, ale z wyzsza cena.
Sadzac z rejestracji gosc jest z Pleszewa, czyli mam do niego drobne 350 kilosow...


Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 20, 2004 8:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nie wierzę w to spalanie. Te silniki uchodzą za najbardziej paliwożerne w 123. Moc 140KM z gaźnikowca też nie powala - 230E jest zrywniejsze i oszczędniejsze, tylko gang gorszy - wiadomo 2 cylindry mniej. W najnowszym numerze Motor Klassic Youngtimer jest opisany zakup takiej 123 w Niemczech, przegląd i naprawy. Podobno prolematyczne są gaźniki i ich regulacja. Ja bym się zastanowił nad innym silnikiem, tym bardziej że ideał to chyba nie jest (jak wynika z opisu właściciela).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 20, 2004 8:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
za te pieniądze to raczej szkoda czasu szukać ideału ! A auto już od dawna co jakiś czas odwiedza allegro co nie znaczy że koniecznie wrak ale ja bym nierobil tych 350 km jezeli masz mniejwiecej taka sume jaka jest cena tej beczusi to raczej szukaj w swoich okolicach bo szkoda czasu i kasy na ogladanie kolejnego grata oddalonego o kolejne n km... takie są przynajmniej moje doświadczenia

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 20, 2004 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
jakieś dziwne te fotki ale to może być odczucie irracjonalne po prostu coś mi śmierdzi [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 21, 2004 8:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
bywają lepsze oferty ...
jak chesz 6 cyl. szukaj 2.8, 2.5 podobno jest nietrwały, duzo pali i wcale nie jest oszczędniejszy, bierz 2.3 lub 2.8 ....

Wszystko zalezy ile masz kasy .... ale w niemcach za 1000E znajdziesz b. ladną benzyne naprawde tanio ... diesle poszły w góre, ale benzyny juz nie tak bardzo ....

Nie napalaj sie ....znajdziesz fajne auto za fajne pieniądze ....

szukasz diesla lub benzyny czy jestes zdecydowany na benzyne ?, do jakiej kasy ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony czw paź 21, 2004 12:50 pm przez erio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 21, 2004 9:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Nie wierzę w to spalanie.


Ja tez nie, mój ojciec mial takie autko a paliło okolo 20 litrów w miescie a przy ostrej jeździe nawet wiecej.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 21, 2004 11:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nie pchałbym się w to. Spalanie, linia, robota...

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 1:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Odpowiem wszystkim hurtowo :lol:

Po pierwsze, dziekuje za opinie.
Po drugie, widzialem to autko duuuzo wczesniej na alllegro - tylko cena oscylowala chyba ok. 7 - 8 kzl.
Po trzecie, nie napalam sie na 6 garow. Nie mam preferencji paliwowych, bo z jednej strony diesel jest trwalszy i oszczedniejszy, a z drugiej benzyna cichsza i szybsza. Niestety nie stac mnie na wydawanie 50 zeta na kazde 100km wiec nie obyloby sie bez instalacji LPG.
Po czwarte, moze za 1000E znajde cos sensownego w DE, ale po doliczeniu oplat zwiazanych z zarejestrowaniem auta z tych 1000E zrobiloby sie ponad 6 kzl, a to juz dla mnie w tym momencie za duzo. Nie mowiac juz o kosztach zwiazanych z podroza i pobytem w DE. No i to spalanie...
Po piate, na auto moge w tym momencie przeznaczyc max. 5 kzl - jezeli chcialbym wiecej, to musialbym uszczknac z kasy przeznaczonej na dzialalnosc operacyjna, a tego chce uniknac...
Po szoste... szukam dalej. Znalazlem to http://www.allegro.pl/show_item.php?item=33531232
Moze sie w sobote przejade do Jaworzna - to tylko 60 - 70 kilosow od Rybnika.

Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń

VOLVO 945GL 91' - Klocek

Ex - 2 x W123 240D

www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 2:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Bukol pisze:
Nie wierzę w to spalanie. Te silniki uchodzą za najbardziej paliwożerne w 123. Moc 140KM z gaźnikowca też nie powala - 230E jest zrywniejsze i oszczędniejsze, tylko gang gorszy - wiadomo 2 cylindry mniej. W najnowszym numerze Motor Klassic Youngtimer jest opisany zakup takiej 123 w Niemczech, przegląd i naprawy. Podobno prolematyczne są gaźniki i ich regulacja. Ja bym się zastanowił nad innym silnikiem, tym bardziej że ideał to chyba nie jest (jak wynika z opisu właściciela).


Hej

Mam taki silnik w mojej 114tce tyle że na 2 gaźnikach zenitha i powiem że fajnie to pracuje. Moc jest dla mnie zagadką ale przyspieszenie jest OK czasem na swiatłach mnie ponosi stojąc obok nowych aut. Na gazie nie mam wiekszych doświadczeń używam właściwie tylko benzyny. Na trasie pali ok. 10-11 litrów w mieście odp. wiecej do 16 nawet. Ustawić dwa gaźniki Zenitha jest napewno trudniej niż jeden Solexa ale mamy tu takiego magika co potrafi :-)

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl