MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
widział ktoś 780 coupe??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=8583 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | krzstian [ pt paź 22, 2004 3:00 pm ] |
Tytuł: | widział ktoś 780 coupe??? |
Orjętuej się ktoś czy to oryginał bo pierwszy raz widzę a niemieckiego ni w ząb ![]() |
Autor: | TrickyKid [ pt paź 22, 2004 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
Widziałem pare razy we Francji na przełomie lat 80/90, i w USA sporo tego jeździ. |
Autor: | Bukol [ pn paź 25, 2004 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
Nadwozie widziałęm, ale dziwi mnie 780 - to by oznaczało silnik 8 cylindrowy. Kto taki dał Volovinie? Limuzyny były 740 i 760 - nie było 780. |
Autor: | misiek [ pn paź 25, 2004 10:43 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane) |
Autor: | krzstian [ pn paź 25, 2004 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
wsumie jo to by się zgadzało ![]() |
Autor: | Bukol [ wt paź 26, 2004 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
misiek pisze: Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)
Dzięki. W przypadku 480 domyślałem się, że nie chodzi o liczbę cylindrów ![]() ![]() |
Autor: | pp [ wt paź 26, 2004 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: misiek pisze: Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane) W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM ![]() CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ![]() |
Autor: | Bukol [ wt paź 26, 2004 4:06 pm ] |
Tytuł: | |
pp pisze: CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM!
![]() To często spotykane, n.p. Toyota Hi Lux ma podobną różnicę. Dołożenie turbiny miało na celu redukcję spalin, a nie poprawę osiągów. |
Autor: | TrickyKid [ wt paź 26, 2004 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
pp pisze: W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM ![]() CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ![]() Moc to nie wszystko, te modele były znane z niskociśnieniowych turbin [nie jestem pewien, ale chyba 0,9 bar], co pozwalało na pracę dodmuchu w zasadzie w całym paśmie użytkowych prędkości obrotowych silnika, i co zatem poprawiało w znaczący sposób elastyczność młynka. |
Autor: | pp [ śr paź 27, 2004 8:53 am ] |
Tytuł: | |
no dobrze, ale dla przykladu Tianowy silnik z T 2,4 D ma juz 116 KM |
Autor: | AMG [ śr paź 27, 2004 9:10 am ] |
Tytuł: | |
pp pisze: no dobrze, ale dla przykladu Tianowy silnik z T 2,4 D ma juz 116 KM
W moim katalogu jest wyrźnie napisane ze ma 90 KM. A silnik 2.4 D i 2.4 TD w VW LT tez miały różne moce, szczegulnie że były TD i TDi (z interculerem) |
Autor: | misiek [ śr paź 27, 2004 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: misiek pisze: Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane) Dzięki. W przypadku 480 domyślałem się, że nie chodzi o liczbę cylindrów ![]() Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM) Pozdrawiam |
Autor: | Bukol [ śr paź 27, 2004 4:29 pm ] |
Tytuł: | |
misiek pisze: Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)
Pozdrawiam Ale oznaczenie modelu 164 jest prawidłowe: 1- model, 6 - cylindry, 4 - drzwi (w późniejszych modelach zrezygnowano z trzeciego oznaczenia i było zawsze 0). |
Autor: | misiek [ śr paź 27, 2004 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: misiek pisze: Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM) Pozdrawiam Ale oznaczenie modelu 164 jest prawidłowe: 1- model, 6 - cylindry, 4 - drzwi (w późniejszych modelach zrezygnowano z trzeciego oznaczenia i było zawsze 0). A jak najbardziej, oznaczenia stoczterdziestki i stoszescdziesiatki sa prawidlowe ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |