MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

widział ktoś 780 coupe???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=8583
Strona 1 z 1

Autor:  krzstian [ pt paź 22, 2004 3:00 pm ]
Tytuł:  widział ktoś 780 coupe???

Orjętuej się ktoś czy to oryginał bo pierwszy raz widzę a niemieckiego ni w ząb [zlosnik] http://mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111146416435&sprache=1[/list]

Autor:  TrickyKid [ pt paź 22, 2004 3:02 pm ]
Tytuł: 

Widziałem pare razy we Francji na przełomie lat 80/90, i w USA sporo tego jeździ.

Autor:  Bukol [ pn paź 25, 2004 7:55 pm ]
Tytuł: 

Nadwozie widziałęm, ale dziwi mnie 780 - to by oznaczało silnik 8 cylindrowy. Kto taki dał Volovinie? Limuzyny były 740 i 760 - nie było 780.

Autor:  misiek [ pn paź 25, 2004 10:43 pm ]
Tytuł: 

Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)

Autor:  krzstian [ pn paź 25, 2004 10:45 pm ]
Tytuł: 

wsumie jo to by się zgadzało [oczko]

Autor:  Bukol [ wt paź 26, 2004 3:55 pm ]
Tytuł: 

misiek pisze:
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)


Dzięki. W przypadku 480 domyślałem się, że nie chodzi o liczbę cylindrów [zlosnik] , ale seria 7 zmyliła mnie. W końcu był 262 o absolutnie "prawidłowej" nomenklaturze, a reszta serii 7 ma oznaczenia zgodne ze standardem. W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM :-?

Autor:  pp [ wt paź 26, 2004 3:59 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
misiek pisze:
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)


W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM :-?


CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ;)

Autor:  Bukol [ wt paź 26, 2004 4:06 pm ]
Tytuł: 

pp pisze:
CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ;)


To często spotykane, n.p. Toyota Hi Lux ma podobną różnicę. Dołożenie turbiny miało na celu redukcję spalin, a nie poprawę osiągów.

Autor:  TrickyKid [ wt paź 26, 2004 5:32 pm ]
Tytuł: 

pp pisze:

W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM :-?


CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ;)[/quote]

Moc to nie wszystko, te modele były znane z niskociśnieniowych turbin [nie jestem pewien, ale chyba 0,9 bar], co pozwalało na pracę dodmuchu w zasadzie w całym paśmie użytkowych prędkości obrotowych silnika, i co zatem poprawiało w znaczący sposób elastyczność młynka.

Autor:  pp [ śr paź 27, 2004 8:53 am ]
Tytuł: 

no dobrze, ale dla przykladu Tianowy silnik z T 2,4 D ma juz 116 KM

Autor:  AMG [ śr paź 27, 2004 9:10 am ]
Tytuł: 

pp pisze:
no dobrze, ale dla przykladu Tianowy silnik z T 2,4 D ma juz 116 KM


W moim katalogu jest wyrźnie napisane ze ma 90 KM.

A silnik 2.4 D i 2.4 TD w VW LT tez miały różne moce, szczegulnie że były TD i TDi (z interculerem)

Autor:  misiek [ śr paź 27, 2004 4:20 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
misiek pisze:
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)


Dzięki. W przypadku 480 domyślałem się, że nie chodzi o liczbę cylindrów [zlosnik] , ale seria 7 zmyliła mnie. W końcu był 262 o absolutnie "prawidłowej" nomenklaturze


Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)

Pozdrawiam

Autor:  Bukol [ śr paź 27, 2004 4:29 pm ]
Tytuł: 

misiek pisze:
Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)

Pozdrawiam


Ale oznaczenie modelu 164 jest prawidłowe: 1- model, 6 - cylindry, 4 - drzwi (w późniejszych modelach zrezygnowano z trzeciego oznaczenia i było zawsze 0).

Autor:  misiek [ śr paź 27, 2004 7:56 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
misiek pisze:
Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)

Pozdrawiam


Ale oznaczenie modelu 164 jest prawidłowe: 1- model, 6 - cylindry, 4 - drzwi (w późniejszych modelach zrezygnowano z trzeciego oznaczenia i było zawsze 0).


A jak najbardziej, oznaczenia stoczterdziestki i stoszescdziesiatki sa prawidlowe [ok]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/