MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

G 400 CDI - Mam pare pytań ;)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=9938
Strona 1 z 2

Autor:  outsider [ sob sty 08, 2005 3:32 pm ]
Tytuł:  G 400 CDI - Mam pare pytań ;)

A właściwie jedno, ale jak dla mnie bardzo ważne: czy G miała z przodu wyciągarke - zawsze mi się wydawało, że G miały, ale jeszcze ani jednej 400 CDI z wyciągarką nie widziałem :roll:
Drugie pytanie jak się sprawuje w terenie (nie mówie tutaj o totalnym Off-road dla Unimoga ;) ) - podobnie jak starsze wersje G czy może troche lepiej.
Czy może sobie coś innego kupić :roll: tylko musi spełniać dwa warunki (troche te warunki się gryzą): auto w teren z wyciągarką, a w środku taki mini luksus [zlosnik]

Autor:  _me: how_ [ sob sty 08, 2005 4:44 pm ]
Tytuł: 

Spoko, kupujesz auto za 300 tys. to i se wciągarkę sprawisz u Zasady.

Autor:  krzstian [ sob sty 08, 2005 5:10 pm ]
Tytuł: 

wyciągarki w standardzie to G chyba nigdy niemiał ale jeżeli chodzi o własności terenowe to kiedyś czytałem że są to najlepsze terenówki na świecie [oczko] wnętrze nieodbiega od w220 ale jak masz 300 tys to pozostaje zakup nowego 270 CDI krótkiego golasa albo poszukiwania używanego 400 CDI [cool] PS ostanio fajny 400 CDI był na allegro za "rozsądne pieniądze" [zlosnik]

Autor:  gelanda [ sob sty 08, 2005 5:45 pm ]
Tytuł: 

-Bardzo malo samochodów terenowych ma wyciagarki w standarcie, ale mozna ja zawsze dolozyc, wszsystkie g maja wyciagarki dokladane, czasami przez ASO.

-G nie jest najlepszym samochodem terenowym, bo nie ma takiego samochodu. Jest to poprostu dobry, solidny samochod do ciezkiej pracy w terenie, co wcale nie oznacza ze w ciezki teren.

-Nowa G jest gorsza w terenie od starej, bo ma za duzo elektroniki co znacznie podnosi jej awaryjnosc, a jak wiadomo samochod mocniejszy i wygodniejszy, ale niedzialajacy jest gorszy od starego slabego, ale sprawnego parcha

-Za te pieniadze sa lepsze samochody terenowe niz G, napisz do czego Ci takie cos potrzebne, sprobuje pomoc w wyborze

Autor:  krzstian [ sob sty 08, 2005 5:53 pm ]
Tytuł: 

zapomniałem dodać [oczko] przy najlepszym ale G jako auto przeznaczone na trase + czasem przeforsowanie jakieś bocznej drogi zimą jest wyśminite do tego ma coś czego brak dzisiejszym autom styl przez duże S niewspominając o jakości , jeżdżąc zarówno grand cherokee jak i nowym cherokee czółem się jak w wypasionym koreańcu niewspominając o rowiązaniach technicznych

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob sty 08, 2005 6:00 pm ]
Tytuł: 

Kurcze takie g to az szkoda w teren..... taki gosc u mnie ma takiego własnie 400 CDI to normalnie w srodku jest jak ta nowa S klasse-kosmos [zlosnik]

Autor:  Bukol [ sob sty 08, 2005 6:01 pm ]
Tytuł: 

Wyciągarki są produkowane przez wyspecjalizowane firmy, n.p. Warn, Ramsey, Superwinch itp. Czasami można je zamówić "fabrycznie" przepłacając 100%. Ogólnie z wyciągarką jest tak samo jak z terenówką: jaką założyć zależy od przeznaczenia. Jeżeli ma służyć do szpanu (bo do czego innego może być w G 400 CDI [hehe]) to trzeba zamontować jakiś nowszy model Warn'a - będzie bajerancko i bojowo wyglądał. Jeżeli do wozu wyprawowego to tylko hydrauliczna napędzana z dodatkowej pompy. Do sportu szybka elektryczna (ale awaryjna) lub mechaniczna na PTO z reduktora (najdroższa opcja). Hydrauliczne = bezawaryjne, ale działają tylko wtedy, jak chodzi silnik. Tak samo mechaniczne, ale strasznie drogie, zwłaszcza montaż. Elektryczne = awaria, ale tanie i dobre do weekendowego offroadu.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob sty 08, 2005 9:06 pm ]
Tytuł: 

ale takie G 400 CDI nie narzeka na brak mocy [oczko] [zlosnik] ;) tej mu nie brakuje!

Autor:  gelanda [ sob sty 08, 2005 11:02 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
ale takie G 400 CDI nie narzeka na brak mocy tej mu nie brakuje!


Mi tez nie brakuje i co z tego. Moze bedzie to niezgodne z panujaca tendencja na forum, ale uwierzcie g niestety nie jest dobrym samochodem, jest napewna solidny, ma bardzo solidna rame i jeszcze kilka innych solidnych rzeczy, ale jest niestety nie ma dobrych silnikow oraz ma wiele rzeczy zle zaprojektowanych, wynika to z tego, ze chcieli jak najbardziej uproscic konstrukcje stosujac czesci z innych, wczesniej produkowanych modeli mercedesa.
Napewno jest fajny i jeszcze kiedys chcialbym miec jakiegos G ale w 100% orginalnego, ktory mialby sluzyc tylko do jazdy tak sobie i nic wiecej.

Autor:  krzstian [ ndz sty 09, 2005 3:55 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Napewno jest fajny i jeszcze kiedys chcialbym miec jakiegos G ale w 100% orginalnego, ktory mialby sluzyc tylko do jazdy tak sobie i nic wiecej.
i oto właśnie chodzi swoją drogą mój father od dawan miał chrapkę na G ale po utracie ostaniego MB narazie boi się gwiazdy kupić :evil: mam pytanie czy w bagażniku G ma w opcji lawke taką jak w kombi ?

Autor:  outsider [ ndz sty 09, 2005 6:13 pm ]
Tytuł: 

Co do G 400 CDI to chciałem używke kupić.

Przeglądałem oferty i znalazłem 270 CDI z wyciągarką ale dwudrzwiowe.

Ogólnie autko nie jeździło by w bardzo ciężkim terenie, jedynie jakiś wypad do lasu, na pole. Co do wyciągarki to pewnie by nieraz się przydała znając moje mozliwości [zlosnik] (kiedyś tak się C-klasą zakopałem, że nie mogli mnie wyciągnąć - na podłodze praktycznie auto stało - jakoś lubie sobie nieraz teren zwiedzić, beczka jakoś jeszcze nigdy nie została w terenie, no prawie).

Jest jeszcze ew. opcja zakupu starszej G z silnikiem diesela - ale wydają mi się za słabe, pozatym nie wiem jak w tych starszych modelach wygląda sprawa wyposażenia, a podgrzewane siedzenia, elektryczne szybki i klima musą być ;)

Co do wyciągarki to starczy mi elektryk.

Ogólnie to myślałem nad inną terenówką ale G mi się najbardziej podoba.

Ps. Zobaczymy co z tego będzie bo najpierw musze beczke zrobić i kupić auto do normalnej jazdy [zlosnik] , a jeszcze SECa mam na oku, G jest na końcu listy :( chyba, żeby G używać jako auta na codzień :roll:

Autor:  Bukol [ ndz sty 09, 2005 6:51 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Ogólnie autko nie jeździło by w bardzo ciężkim terenie, jedynie jakiś wypad do lasu, na pole.

Do tego wyciągarka niepotrzebna. Ale G będzie idealnym rozwiązaniem do tego typu zabawy.

Cytuj:
Jest jeszcze ew. opcja zakupu starszej G z silnikiem diesela - ale wydają mi się za słabe,

Były turbodiesle 300 i 350 - te słabe nie są, ale trudno dostępne. Jest to już seria 463, czyli stały napęd na 4 łapy i wypass z S-ki.

Cytuj:
pozatym nie wiem jak w tych starszych modelach wygląda sprawa wyposażenia, a podgrzewane siedzenia, elektryczne szybki i klima musą być ;)

W najstarszych nawet wspomaganie było za dopłatą.

Cytuj:
ciągarki to starczy mi elektryk.

Kup zatem dowolne auto i dokup Warna lub Ramseya za 6k PLN lub coś z półki Dakar Winch, Kangaroo itp za jakieś 3k PLN. Pamiętaj tylko, że montaż wyciągarki niesie za sobą szerego dość daleko idących przeróbek (zderzak, pas przedni, chłodnica klimy itp) - winch musi być tak zamontowany, aby nie zmniejszał kąta natarcia!!!

Cytuj:
to myślałem nad inną terenówką ale G mi się najbardziej podoba.

Range Rover może być ciekawą propozycją (RR poprzedniej generacji). Zawsze pełen wypas. Diesel 2,5 od BMW (tds) lub dwie V8: 4.0 i 4.6. Diesel występował z manualem lub automatem, V8 tylko z automatem. Jeździłem sporo takimi, polecam 4,6 HSE. Ceny zaczynają się już od 50k PLN.

Autor:  wilson [ ndz sty 09, 2005 7:02 pm ]
Tytuł: 

Out i tak jesteś kolcem [zlosnik]

Autor:  outsider [ ndz sty 09, 2005 7:19 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Były turbodiesle 300 i 350 - te słabe nie są, ale trudno dostępne. Jest to już seria 463, czyli stały napęd na 4 łapy i wypass z S-ki.


Zaraz się rozejrze i zobacze co znajde, i jedno mnie zastanawia - jak wygląda sprawa reduktora w G, wszystkie mają :roll:

Znalazłem 290GD - to taki sam silnik jak w 210?

Cytuj:
W najstarszych nawet wspomaganie było za dopłatą.


w w serii 463 to chyba już wszystko normalnie było, bo jak oglądam 400 CDI to nawet TV niektóre mają [zlosnik] [hehehe] [hehe3]

Cytuj:
Kup zatem dowolne auto i dokup Warna lub Ramseya za 6k PLN lub coś z półki Dakar Winch, Kangaroo itp za jakieś 3k PLN. Pamiętaj tylko, że montaż wyciągarki niesie za sobą szerego dość daleko idących przeróbek (zderzak, pas przedni, chłodnica klimy itp) - winch musi być tak zamontowany, aby nie zmniejszał kąta natarcia!!!


Przeróbka pewnie tyle samo ile wyciągarka będzie kosztować - zresztą chyba już lepiej kupić (jak się uda) auto z zamontowaną wyciągarką. Z tego co tutaj czytam to być może rzeczywiście taka wyciagarka by wyglądała szpanersko :roll: ale wole być zawsze zabezpieczony, pare razy by się taka wyciągarka przydała, no ale widomo normalne auto to nie terenówka.

Cytuj:
Range Rover może być ciekawą propozycją (RR poprzedniej generacji). Zawsze pełen wypas. Diesel 2,5 od BMW (tds) lub dwie V8: 4.0 i 4.6. Diesel występował z manualem lub automatem, V8 tylko z automatem. Jeździłem sporo takimi, polecam 4,6 HSE. Ceny zaczynają się już od 50k PLN.


Fajne autka - szkoda, że nie wyglądają jak G, narazie mam czas na zastanowienie się.

Autor:  krzstian [ ndz sty 09, 2005 11:13 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Range Rover może być ciekawą propozycją (RR poprzedniej generacji). Zawsze pełen wypas. Diesel 2,5 od BMW (tds) lub dwie V8: 4.0 i 4.6. Diesel występował z manualem lub automatem, V8 tylko z automatem. Jeździłem sporo takimi, polecam 4,6 HSE. Ceny zaczynają się już od 50k PLN.
wg raportów TUV są to dosyć awaryjne auta natomiast z silinkiem diesla biją rekordy prawdopodobnie histria się powtarza tj w przypadku omegi że BMW sprzedjąc silinki "na zewnątrz" (ladn rover nie był jeszcze wtedy własnością BMW) dawał wybrakowane silniki... ponawiam swoje pytanie czy G może być fabrycznie siedmio osobowe-mam namyśli wersję długą ale nie tą extra długą zrobioną przez AMG ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/