MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 3:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 3:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 6:01 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Zamość
Dokumenty potrzebne do wymiany silnika to umowa kupna, ksero dowodu auta z którego silnik został wyjęty i zaświadczenie z wydziału komunikacji gdzie to auto jest zarejestrowane, że silnik o nr XXX był w tym aucie. Takie zaświadczenie dostanie właściciel auta, który sprzedaje silnik.
Mój Mercedes jest na próbnym dowodzie rejestracyjnym i jest to najlepszy moment na wymianę silnika. Następnie odbierasz dowód ,,twrady" ze zmienionymi nr silnika i pojemnością.
PS. Wymagane dokumenty mogą być różne w zależności od Urzędu rejestrującego pojazd.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 6:01 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Zamość
Po przeróbce skrzynia w mojej 115 przesunięta jest do tyłu i cięgna trzeba było przedłużyć. Upchane 6 cylindrów w 115 to jednak pomyłka. Jest ciasno. Model 114 ma dłuższy przód o kilka centymetrów -których mi zabrakło.
Byłem błędnie zapewniony, że taki silnik był w tych modelach. Nigdy więcej takich przeróbek w moim życiu.
Zdrowia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 3:55 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
MareK pisze:
PS. Wymagane dokumenty mogą być różne w zależności od Urzędu rejestrującego pojazd.


No popatrz - a obowiązują ich te same przepisy... :-? Najgorsze, że tu w grę wchodzi czynnik nazywany przeze mnie urzędniczo-kretyńskim... Te dokumenty mogą być różne nie tylko w zależności od Urzędu co od urzędnika :evil: I to jest chore...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 4:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
MareK pisze:
... Model 114 ma dłuższy przód o kilka centymetrów...


??? Jesteś tego pewien?

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 6:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
MareK pisze:
Po przeróbce skrzynia w mojej 115 przesunięta jest do tyłu i cięgna trzeba było przedłużyć. Upchane 6 cylindrów w 115 to jednak pomyłka. Jest ciasno. Model 114 ma dłuższy przód o kilka centymetrów -których mi zabrakło.
Byłem błędnie zapewniony, że taki silnik był w tych modelach. Nigdy więcej takich przeróbek w moim życiu.
Zdrowia.


Witam!
Przód jest taki sam. 114 i 115 mają taką samą długość. Tylko w W114 są inne nadkola wewnętrzne i inna ściana przednia - ta pomiędzy komorą silnika, a wnętrzem. W W114 nie ma też wzmocnien między ścianą przednią, a bodajże podłużnicami - wyjątkiem jest W114 230 lub poźniejsza 230.6. I zapewne stąd problem z długością silnika. Faktem jest, że w modelu 280 dostęp do świecy 6-tego cylindra wymaga sprawności chirurgicznej [zlosnik] [hehe] .

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 8:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 20, 2002 11:40 am
Posty: 322
Numer GG: 1202652
Lokalizacja: grodzisk wlkp
Witeczka panowie co do 200D a 300D to 300D jest przesunięty napewno do tyłu , jak by go przesunąć do przodu to wentylator wszedł by w chłodnice z tego co pamiętam ni i wał terz jest krutszy w 300D od 200D

_________________
MB W123 200D AUTOMAT sprzedany
W126 2,8 SE AUTOMAT 84r
W202 250TD kombi 97r
609886857


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 10:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Sebaa pisze:
MareK pisze:
Po przeróbce skrzynia w mojej 115 przesunięta jest do tyłu i cięgna trzeba było przedłużyć. Upchane 6 cylindrów w 115 to jednak pomyłka. Jest ciasno. Model 114 ma dłuższy przód o kilka centymetrów -których mi zabrakło.
Byłem błędnie zapewniony, że taki silnik był w tych modelach. Nigdy więcej takich przeróbek w moim życiu.
Zdrowia.


Witam!
Przód jest taki sam. 114 i 115 mają taką samą długość. Tylko w W114 są inne nadkola wewnętrzne i inna ściana przednia - ta pomiędzy komorą silnika, a wnętrzem. W W114 nie ma też wzmocnien między ścianą przednią, a bodajże podłużnicami - wyjątkiem jest W114 230 lub poźniejsza 230.6. I zapewne stąd problem z długością silnika. Faktem jest, że w modelu 280 dostęp do świecy 6-tego cylindra wymaga sprawności chirurgicznej [zlosnik] [hehe] .

To sa dokladnie te same nadwozia.Model 114 230.6 i 250 i 250 2,8 mają takie same sciany przednie, nadkola i sciany między komorą silnika a kabiną łącznie ze słynnymi zakosami.
Model 280 i 280E ma inne nadkola a w zasadzie inaczej przetloczone przednie ich części te w których mieści się akumulator i filtr powietrza w 280E które są zamienione miejscami względem 115.
Problemem nie jest długość silnika tylko szerokość głowicy silnika M110 dlatego po prostu nie ma ukośnych wzmocnień komory silnika .
Wymiana świecy 6 cyl w M110 nie jest problemem sztuką jest dopiero zamontowanie na niej kabla wys. [zlosnik] napięcia

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 11:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ja się jeszcze włączę w temacie "strony formalne", bo to ja wspominałem o tych "przelicznikach". A więc wygląda to tak, że ograniczenie 20% na zmianę pojemności i 30% na zmianę mocy obowiązuje tylko w przypadku, kiedy wkładamy silnik od samochodu, którego do tego auta nie montowali (np. chcemy sobie wrzucić V8 załóżmy od Forda). Natomiast (podam na przykładzie W123) jeśli chcemy zmienić z 200D na 280E to podobno możemy to zrobić - pod warunkiem, że owe 280E pochodzi również z W123 (było fabrycznie montowane do takiego samochodu). Niestety nie sprawdzałem tego w praktyce, ponieważ uznałem, że jeśli trzech palantów z 3 różnych okręgowych stacji diagn. mówi to samo (czyli powyższe widełki procentowe), to to musi być prawda. Jak się okazało przepisy dopuszczają możliwość wymiany silnika z pominięciem tych widełek, ale pod powyższym warunkiem. A tak to mogłem sobie pomykać 280E z klimą....... SQ***RCZYBYKI ;) :lol:

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2003 7:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 6:01 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Zamość
Sprawdziłem jaki mam dyfer: 3.92
W dowodzie rejestracyjnym wpisany był silnik 200D i pewnie taki był orginalnie. Jak kupiłem był 240D i latał do 130-140 km/h.
Proszę potrzebne przy wymianie mostu na 3.69 informacje. Będzie pasował od W116?
PS. Wczoraj go odpaliłem! Po 3-tygodniowym przestoju zapalił za pierwszym podejściem po kilku sekundach krecenia -rewelacyjnie brzmi 2800 w szesciu cylindrach. bardzo ładnie sie wkręca. Nie moge sie doczekac jak wyjade na odpowiednim przełożeniu.
Sprawdze katalog z którego podałem informację na temat różnicy w długości między W114 a W115 bo jestem pewien, że widziałem taki schemat. Pozdrawiam.

NO FEAR


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2003 10:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
marcin280e pisze:
Wymiana świecy 6 cyl w M110 nie jest problemem sztuką jest dopiero zamontowanie na niej kabla wys. [zlosnik] napięcia


Montaż tego kabla to taki deser [zlosnik] [hehe] . Ale nie zapomnę pierwszego razu, kiedy wykręcałem tą świecę [hehe] ...

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2003 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 6:01 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Zamość
Cześć wszystkim. Strasznie mnie zakrzyczeliście w temacie
wymiarów aut 114 a 115. Mam przed sobą katalog
MERCEDES-BENZ/8 W 114/115
panów: Michael ROHDE i Detlef KOCH
w którym na stronie 159 nałożone są na siebie szkice obu tych aut ipodane wymiary, tak więc:
Rohbaulange = 4463 W115 i 4653 W114 dl.bez zderzaków
Ges. Lange = 4590 i 4780 dł.ze zderzakami
Radsand = 2730 i 2760 odległości pomiędzy osiami

Aut nie mierzyłem, nie wiem co jest prawdą, podaje tylko dane umieszczone w bardzo ładnie wydanym katalogu niemieckim.
PS. Panowie, a może wasze auta są po lekkich stłuczkach? [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2003 11:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Wg wszystkich dla mnie dostepnych znakow na niebie i ziemii wszystkie /8 (niezaleznie czy W115, W114 czy W114C, nie biorac pod uwage nadwozi specjalnych typu LANG czy karetki i inne) maja nastepujace wymiary:

- Radstand - rozstaw osi - 2750mm
- Groesste Fahrzeuglaenge - dlugosc calkowita pojazdu - 4680-4685mm (roznice wynikaja nie z budowy nadwozia, ale ze sposobu mocowania zderzakow przod/tyl)
- Groesste Hoehe (unbelastet) - wysokosc calkowita (pojazdu nieobciazonego) - 1440mm (W114/W115) lub 1395mm (W114C)
- Groesste Breite - szerokosc calkowita - 1770mm (dla limuzyn z krotkimi klami zderzakow tylnych) lub 1790mm (dla limuzyn z dlugimi. az do wnek kol tylnych klami zderzakow tylnych oraz wszystkie coupe)

Innych nie spotkalem.

Pozdrawiam.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2003 1:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Sebaa pisze:
marcin280e pisze:
Wymiana świecy 6 cyl w M110 nie jest problemem sztuką jest dopiero zamontowanie na niej kabla wys. [zlosnik] napięcia


Montaż tego kabla to taki deser [zlosnik] [hehe] . Ale nie zapomnę pierwszego razu, kiedy wykręcałem tą świecę [hehe] ...


Zapewne równie miła zabawa jak wymiana świec w 380SE - V8 z masą dodatków i gazem......z lewej strony samochodu to nie bardzo było gdzie rękę włożyć.....

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl