MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 11:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 25, 2003 11:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam encore un fois

Trzecie pytanie to zjawisko tzw. „złamanego bagażnika"

Pytanie to jest w szczególności kierowane do kolegów: Sebi i Szdowk (ponieważ wypowiadali się na ten temat w stosunku do mojego i innych egzemplarzy W 114/115 i z pewnością się doskonale w tym temacie orientują) jakkolwiek fachowe odpowiedzi kogokolwiek innego będą mile widziane.

Z tego co napisał Sebi a propos mojego „Miecia” from złom cyt. (...) Powiem tak: auto w niezłym stanie linia jest zachowana i tył auta czyli bagaznik nie zlamany (...) to jest mi niewymownie miło o tym wiedzieć, że mam prosty tył. Natomiast w ostatnim Mieciu, którego kupiłem tydzień temu bagażnik wyraźnie opada (sugerując się trajektorią lotu listew bocznych. Począwszy od przedniego błotnika biegną one równo ale listwa na tylnym błotniku wyraźnie opada w stosunku do reszty))

Pytania, które mnie dręczą to:

- od czego powstałe złamany bagażnik?
- czy oprócz pogorszenia się wizualnych walorów pojazdu można z tym żyć=jeżdzić?
- czy jest sposób usunięcia tej usterki (a jeśli jest to czy jest to usługa, która może być wykonana tylko w specjalistycznym zakładzie i jest horrendalnie droga czy też średnio zaawansowany wirtuoz spawarki lub kowal może sobie z tym problemem poradzić w domowych warunkach?


Za udzielone odpowiedzi bardzo serdecznie dziękuję

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Ostatnio zmieniony wt sie 26, 2003 10:24 am przez Milosh, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 9:54 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
1. Apel o slownictwo
2. Zjawisko bierze sie z zaskakujaco niskiej wartosci ulamka masa/objetosc w bagazniku W114/115. Nalezy mocno uwazac, zeby go nie przeciazyc.
3. Usteraka jest do usuniecia, ale jest to nieco bardziej skomplikowane niz wymiana przedniego blotnika, czy nawet reperaturek tylnego.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 10:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

No tak to jest jak pisze kolega Ocet i dodatkowo rudy zaatakował podłużnicę w efekcie czego tył (bagażnik) poprostu się złamał. Jest to do zrobienia ale operacja jest dosyć skomplikowana bo niestety to nie tylko naparawa ww elementu ale dochodzą do tego takie elementy jak progi, błotniki i wszystko co jest związane z srodkową częścią auta. Powinien sie podjąć tej czynnosci ktos kto ma o tym pojecie i doświadczenie.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 5:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
"Przejściówki" mają to do siebie ,że opadają im bagażniki. Mają długi tył co powoduje opadanie. Jeszcze jak auto miało hak to też źle wpłynęło na linię auta. Radzę nie zakładać haka do 115tek. Operacja podnoszenia bagażnika może nie nalezy do bułek z masłem ,ale nie ma się czego obawiać. To się da zrobić. Pozdrawiam i życzę efektywnej pracy.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
Post: wt sie 26, 2003 9:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Milosh pisze:
- czy jest sposób usunięcia tej usterki (a jeśli jest to czy jest to usługa, która może być wykonana tylko w specjalistycznym zakładzie i jest horrendalnie droga czy też średnio zaawansowany wirtuoz spawarki lub kowal może sobie z tym problemem poradzić w domowych warunkach?


witam,
teoretycznie może to zrobić i kowal pod warunkiem, ze będzie miał odpowiednio przygotowane stanowisko pracy do wykonania takiej czynności. Sam migomat, młotki, itd do tego nie wystarczą [cool]

PS
sam mam tego typu problem, ale jak to powiadają "szewc bez butów chodzi" [cool]

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 11:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Bagaznik moze takze siasc na skutek mocnego uderzenia z tylu.

Jakby na to nie patrzec, korozja oslabia dodatkowo podluznice i niezaleznie od przyczyny, wszystko razem jest znacznie bardziej czule na obciazenia i uderzenia.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2003 9:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 04, 2003 6:00 pm
Posty: 58
Lokalizacja: przemysl
Wiec coz mercedesy maja niestety jedna wade, mianowicie lamia sie bagazniki. Wbrew pozora podloznice maja tutaj najmniej do powiedzenia. Niekazdy o tym wie ale najwazniejsze w tym wypadku sa nadkola mercedesa, poniewaz sa na nich podparte slupki. Musisz zwrocic uwage na nadkola czy nie sa przegnite. Naprawa takiego samochodu nie jest wcale taka trudna ale jest bardzo czasochlonna. Pozatym potrzebny jest w miare mocny migomat najlepiej 160A. Ja niedawno to robilem i powiem ci w jaki sposob. A robi sie to tak: najpierw podnosi sie samochod lewarkiem normalnie tak jakbys zmienial tylne kolo. Windujesz go na przemian raz z jednej strony raz z drugiej na wysokosc okolo 50cm. Nastepnie podstawiasz kobylki (lub pustaki) w okolicy konca bagaznika, wiec albo za chak albo najlepiej tam gdzie sie tylny blotkik schodzi z podloga bagaznika i opuszczasz go na podnosniku. Wowczas samochod ci sie prostuje. Wtedy trzeba zaczac od wyspawania nadkoli.nastepnie samochod calkiem opuszczasz i na kolyskach obracasz na boczek. Ostatnia czynnosc to wyspawanie podloznic no i oczywiscie przy okazji podwozie. W moim przypadku zajelo mi to okolo 2 miesiace ale efekt murowany. :lol: pozdrawiam i zycze przyjemnej pracy

_________________
mercedes123220D77`

memonick@02.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl