MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 27, 2012 12:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Moim zdaniem usuwanie fabrycznej ochrony podwozia nie ma sensu, poza miejscami, gdzie jest uszkodzona. Raz że usuwa się bardzo ciężko, dwa, że w warunkach warsztatowych raczej nie jest możliwe nałożenie ochronnej warstwy o właściwościach utwardzanego na gorąco PCV.
Jeżeli chcesz kłaść "baranek" (ja użyłem Gravit 600 z Novola na wymieniane blachy i w miejscach gdzie fabryczna ochrona została uszkodzona, np w okolicy spawów) na chlorokauczuk, to farba musi całkowicie związać (minimum 2 tygodnie). Najpierw nakładałem całkiem cienką warstwę sprayu i dopiero na drugi dzień następną (wałkiem albo pędzlem) ale też nie za grubo i następnego dnia kolejną warstwę na grubo. Przy próbach nałożenia kilku warstw w ciągu jednego dnia powłoka się marszczyła i pękała. Rozpuszczalnik w baranku jest bardzo agresywny i zmiękcza farbę.
Użyłem 2 rodzajów "baranka" w sprayu na pierwsze 1-2 warstwy a następnie w puszkach do natryskiwania pistoletem, który nakładałem pędzlem albo wałkiem po rozcieńczeniu (rozpuszczalnik nitro).
W miejscach, gdzie nakładałem baranek na dobrze związaną farbę chlorokauczukową trzyma się dobrze (trzeci rok) a tam, gdzie nakładałem na świeżą pojawiło się kilka odprysków, tzn odpadł baranek, ale chlorokauczuk trzyma się dobrze. Po powtórnym zamalowaniu się trzyma.
Używałem podkładu "Granit"
http://allegro.pl/lakier-farba-0-75l-po ... 51581.html


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 12:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Zgadzam sie z przedmówcą. Miałem przyjemność drzeć oryginalna konserwację osobiście. Jest niesamowita, kompletnie nie do uzyskania w warunkach warsztatowych (ja w każdym razie sposobu nie znam, choć chętnie poznam ;-) )

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 8:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Zdarcie całej to ciężka sprawa. Ja już bym zdzierał miejscowo. Tam gdzie będzie zdarta - piaskowanie punktowe -> podkład epoksydowy -> baranek APP albo Terotex.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob kwie 28, 2012 1:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Chlorokauczukiem odmaluj sobie rower ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob kwie 28, 2012 2:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Czy chlorokauczuk jest dobrym rozwiązaniem, to będę mógł stwierdzić za 5-10 lat. Jak na razie to po 3 latach się trzyma dobrze, a co będzie dalej, to rzeczywiście nie wiem. Tak na chłopski rozum, to farba do malowania podwozia powinna być dość elastyczna, wtedy nie będzie odpryskiwać przy uderzeniach kamieniami.
Użyłem farby chlorokauczukowej "śnieżka" ale jak zaznaczyłem nie wiem , co będzie za następnych parę lat.
Zdecydowanie nie zdzieraj fabrycznej mastyki poza miejscami, gdzie jest uszkodzona głęboko i już pojawiła się korozja.


Na górę
Post: sob lip 07, 2012 2:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 02, 2012 9:12 pm
Posty: 4
Lokalizacja: warszawa
Remontując swojego staruszka wypiaskowalem cale podwozie następnie podklad epoxydowy dwie warstwy później masa natryskowa grubości ok 3 mm na to lakier poliuretan (jest twardy i elastyczny odbija kamienie które uderzają w podwozie)i myślę że będę miał spokuj na kilka lat


Na górę
Post: czw paź 10, 2013 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Chlorokauczuk służy da malowania pasów na jezdni,a spray do grafiti.Do zabezpieczania staruszków należy używać towaru profesjonalnego.Grunty epoksydowe z fosforanami,masy poliuretanowe,woski renomowanych firm.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl