MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 2:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 19, 2004 5:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
witam, mam problem, kupiłem beczke 2.4 z automatyczna skrzynia biegów, moj problem polega na tym ze aby ruszyc z miejsca musze wprowadzic silnik w wysokie, nawet bardzo wysokie obroty, wedlug mnie za wysokie. wczesniej jezdziłem samochodami z "automatami" i tam wystarczylo troszke wcisnac pedal gazu i samochod plynnie i pewnie ruszał z miejsca, w moim niestety nie, jesli chodzi o skrzynie automatyczna nie mam zadnego dowswiadczenia, wiec mam pytanie, czy jest jakas mozliwosc regulacji skrzyni biegów zeby przy okreslonej liczbie obrotów silnika samochod bez problemu ruszał z miejsca, a jezeli nie to co moze byc przyczyna tego co sie dzieje w mojej beczce. jesli chodzi o olej to sprawdzałem i jest w normie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 19, 2004 5:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Napisz skąd jesteś.
Myślę, że musisz podjechać wyregulować sterowanie podciśnieniem. Auto powinno ruszyć zaraz po puszczeniu hamulca, nawet bez dodawania gazu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 20, 2004 8:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Dokladnie, musi być nieszczelne podcisnienie, sprawdz wszystkie węzyki i rozgałęźniki, łącznie z regulacją reflektorów i centralem.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 20, 2004 10:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Ja tez dzis prześledze te wężyki ... bo bracika beka przciąga biegi .. znaczy beka od Beckera ale była :).
Ale u nas jest poziom oleju zbyt wysoki.. takze najpierw chyba zmieniem olej i wymyje co sie da w skrzyni od spodu .. a wogole czym to najlepiej myć ?.. moze byc benzyna .. z wykla .. a potem musze obaczyc sterowanie .. znaczy jest pewnei jakies ciegno sterujace skrzynia zaleznie od polozenia pedalu gazu ??? i to musze oblukac ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 20, 2004 10:17 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
W pierwszym przypadku, gdy auto wogóle nie rusza dałbym pokręcić komuś mądremu śrubą, tak jak to napisał Bukol. Skrzynia nawet odłaczona od podciśnienia powinna przenieść napęd.


wiedzmin pisze:
Ja tez dzis prześledze te wężyki ... bo bracika beka przciąga biegi .. znaczy beka od Beckera ale była :).
Ale u nas jest poziom oleju zbyt wysoki.. takze najpierw chyba zmieniem olej i wymyje co sie da w skrzyni od spodu .. a wogole czym to najlepiej myć ?.. moze byc benzyna .. z wykla .. a potem musze obaczyc sterowanie .. znaczy jest pewnei jakies ciegno sterujace skrzynia zaleznie od polozenia pedalu gazu ??? i to musze oblukac ..


Zanim zaczniesz rozbierać, sprawdź koniecznie trójnik na pokrywie zaworów & kolejnosć połączeń przewodów. Skrzynia w dieslu & starszym typie benzyn ma sterowanie wyłącznie podciśnieniowe, więc nie mogą być to cięgna. Dwa tygodnie temu komuś z forum bardzo pomogło. Wrzuciłem wtedy schemat prawidłowego podłączenia. Wymiana oleju nie zaszkodzi, ale nie spodziewaj się rewelacyjnych efektów.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 20, 2004 4:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
jestem z bliskich okolic warszawy, mam prosbe kolega (me: how) napisał ze ma jakis schemat, byłbym wdzieczny gdybys mógł mi przesłac na adres gieniek@o2.pl.
w zwiazku z moim problemem moge rozumiec ze nie koniecznie mosi to byc przyczyna jakiejs awarii mechanicznej?
a tak przy okazji przy jakiej predkosci powinny nastepowac zmiany biegów?
czy istenieje cos takiego jak regulacja obrotów silnika w stosunku do biegu, lub cos w tym stylu? mam ksiazke do obsługi mercedesa 123, taka standardowa typu sam naprawiam, cos tam jest wspomniane o regulacji ciegien i cos nabakniete własnie o obrotach silnika, ale ogólnie jest tam zbyt mało na temat automatu, mogłby mi ktos wyjasnic? bede wdzieczny za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 20, 2004 6:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
wiedzmin pisze:
Ja tez dzis prześledze te wężyki ... bo bracika beka przciąga biegi .. znaczy beka od Beckera ale była :).
Ale u nas jest poziom oleju zbyt wysoki.. takze najpierw chyba zmieniem olej i wymyje co sie da w skrzyni od spodu .. a wogole czym to najlepiej myć ?.. moze byc benzyna .. z wykla .. a potem musze obaczyc sterowanie .. znaczy jest pewnei jakies ciegno sterujace skrzynia zaleznie od polozenia pedalu gazu ??? i to musze oblukac ..


poziom oleju zbyt wysoki?? a sprawdzasz na pracujacym czy na zgaszonym silniku???

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 20, 2004 6:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Proszszsz:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9356


gieniek pisze:
w zwiazku z moim problemem moge rozumiec ze nie koniecznie mosi to byc przyczyna jakiejs awarii mechanicznej?
a tak przy okazji przy jakiej predkosci powinny nastepowac zmiany biegów?


Niczego nie można wykluczyć, ale przy autoamcie warto zrobić wszystko co możliwe zanim w akcie desperacji zmieni się na manual lub odda do serwisu, gdzie samo wyjęcie skrzyni i zdiagnozowanie usterki kosztuje powyżej 1000 zł.

gieniek pisze:
czy istenieje cos takiego jak regulacja obrotów silnika w stosunku do biegu, lub cos w tym stylu?


Istnieje odwrotność tego, o czym piszesz. Śruba regulacyjna z boku skrzyni, którą reguluje się wartości podciśnienia. Ale lepiej, żeby zajrzał tam ktoś kto wie co & jak, choć pewnie można i próbować samemu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 12:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
dobrzan pisze:

poziom oleju zbyt wysoki?? a sprawdzasz na pracujacym czy na zgaszonym silniku???


Prosze.. mam juz jednego laniucha w garażu ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 12:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Panowie przestańcie wreszcie opowiadać bajki.
"Podciśnienie" nie jest sposobem na naprawę skrzyni automatycznej.
Nie reguluje się żadnego "podciśnienia"-to kompetne bzdury.
Powyższe sugestie wprowadzają tylko w błąd.
Pozdrowienia

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 8:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
marcin280e pisze:
Panowie przestańcie wreszcie opowiadać bajki.
"Podciśnienie" nie jest sposobem na naprawę skrzyni automatycznej.
Nie reguluje się żadnego "podciśnienia"-to kompetne bzdury.
Powyższe sugestie wprowadzają tylko w błąd.
Pozdrowienia


Powiedział co wiedział .. kilka cennych rad tu kolega udzielił za które serdecznie dziekujemy :)

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 9:05 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
marcin280e pisze:
Panowie przestańcie wreszcie opowiadać bajki.
"Podciśnienie" nie jest sposobem na naprawę skrzyni automatycznej.
Nie reguluje się żadnego "podciśnienia"-to kompetne bzdury.
Powyższe sugestie wprowadzają tylko w błąd.
Pozdrowienia


Regulowac sie nie reguluje, ale jak znajdzie sie miejsca nieszczelnosci to wraca do ustawien normatywnych. Roznica w pracy skrzyni w przy rozszelnionym podcisnieniu i sprawnym jest dosc spora, szczegolnie jesli chodzi o sterowanie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 9:08 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
wiedzmin pisze:

Powiedział co wiedział .. kilka cennych rad tu kolega udzielił za które serdecznie dziekujemy :)

Czego sie spodziewasz szanowny kolego-chcesz naprawic skrzynię nie znając zasady działania takiego podzespołu?
Przypomina to nieco pukanie babci w telewizor...bo nie działa.
Powodzenia w regulacji "podciśnienia"

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 9:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
laudan pisze:

Regulowac sie nie reguluje, ale jak znajdzie sie miejsca nieszczelnosci to wraca do ustawien normatywnych.

Zgoda ale tylko wtedy jak była wcześniej sprawna.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 21, 2004 8:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
W takim razie po co jest śruba, która ciśnienie zwiększa lub zmniejsza przy rozdzielaczu tego ciśnienia? To właśnie po tej regulacji znikało opóźnienie i powracały prawidłowe momenty przeżucania.
Na tym forum była o tym mowa, pojawiały się nawet ceny takiej usługi.

Przypominam, że mówimy o skrzyni bez linki przy cięgnach, którymi można wyregulować moment zmiany w benzynie.

Nie uważam też, żeby trzeba było napisać doktorat z zasad działania sprzęgła hydrokinetycznego, żeby zrobić coś więcej przy ASB niż zmierzyć olej, a jeśli już trzymamy sie konwencji to nasuwa mi się skojarzenie z dziadkiem, który schował pilota i cieszy się, że babcia puka w ten niesprawny telewizor...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl