MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 8:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Witam,
Wracając do ciśnienia.
U mnie jest prawie cały czas 3 ale tylko w zimie. W lecie spadało poniżej 2 na biegu jałowym, na innych wbijało się pod 3. Czy możliwe że mam coś z czujnikiem ? czy co mogło się stać ?

pozdrawiam

_________________
Vesa vel maly

Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"
Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"
Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 10:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Vesa, przecież latem jest cieplej, to i oleum masz rzadsze.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 11:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Witam,
Ja jestem laikiem ale jaka jest różnica pomiędzy 80 stopni w silniku latem i 80 stopni zimą?

pozdrawiam

_________________
Vesa vel maly



Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"

Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"

Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 11:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Vesa pisze:
Witam,
Ja jestem laikiem ale jaka jest różnica pomiędzy 80 stopni w silniku latem i 80 stopni zimą?

pozdrawiam

Np. 80° zimą a 83°latem?
Poza tym temp. nie raczej nie jest odczytywana w okolicy panewek.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Wookee pisze:
Vesa pisze:
Witam,
Ja jestem laikiem ale jaka jest różnica pomiędzy 80 stopni w silniku latem i 80 stopni zimą?

pozdrawiam

Np. 80° zimą a 83°latem?
Poza tym temp. nie raczej nie jest odczytywana w okolicy panewek.

No tak rozumiem, że wtedy odchył by był max o 4% zima/lato
a nie o 30 % i o to mi chodzi . Temperatura wydaje się jest taka sama ja w lecie. A ciśnienie zdecydowanie nie reaguje na pracę na biegu jałowym - czyli nie spada. Ale jak mam się nie przejmować to luz. (w sumie to lepsze niż odpowiedż typu - do wymiany czujnik :)

pozdrawiam

_________________
Vesa vel maly



Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"

Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"

Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 11:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Już zgłupiałem doszczętnie - to spada bardziej na R i D, czy na P i N? Na "jezdnych" powinno być niższe.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 07, 2005 8:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Witam,
Wokeee ja nie mam automatu. W lecie na biegu od 1 do 4 jest 3, na luzie jest poniżej 2. W zimie cały czas jest 3. Takie buty...

_________________
Vesa vel maly



Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"

Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"

Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 07, 2005 10:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Vesa pisze:
Witam,
Wokeee ja nie mam automatu. W lecie na biegu od 1 do 4 jest 3, na luzie jest poniżej 2. W zimie cały czas jest 3. Takie buty...

Sorki, myślę już prawie wyłącznie kategoriami aftomatu :oops:

Jednym z elementów wpływających na ciśn. oleju są obroty. Jak masz wrzucony bieg i jedziesz, to musisz mieć 3 i już.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 07, 2005 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
No dobra ale jak zchodzę na luz to powinno spaść a nie spada - w zimie. W lecie spada :) o to mi chodzi czy to normalne, że zimą nie spada bo coś...
A może jesienią coś mi się zwaliło ?

_________________
Vesa vel maly



Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"

Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"

Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 07, 2005 11:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Vesa pisze:
No dobra ale jak zchodzę na luz to powinno spaść a nie spada - w zimie. W lecie spada :) o to mi chodzi czy to normalne, że zimą nie spada bo coś...
A może jesienią coś mi się zwaliło ?

Zadzwonię i pogadamy. Jak będziesz nieusatysfakcjonowany, to pogadasz z któryms ze speców. Tylko wejdź w zasięg [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 08, 2005 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawa jest prosta. temperaturę którą pokazuje ci wskaźnik na desce to temperatura cieczy chłodzącej a nie oleju. Temperatura cieczy jest regulowana termostatem a oleju nie. W zimie przy niskich temperaturach miska olejowa jest chłodzona strugami zimnego powietrza dlatego zachodzi schłodzenie oleju, w misce olejowej jest on gęściejszy dlatego nie wypływa on z panewek. W lato miska nie jest chłodzona dlatego olej jest rzadszy i ciśnienie uzyskiwane jest niższe. Jeżeli różnica (tak jak w twoim przypadku) jest mała to się nie ma czym przejmować. Do wymiany panwek zostało ci paredziesiąt tysiaczków.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 09, 2005 9:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Sill pisze:
Sprawa jest prosta. temperaturę którą pokazuje ci wskaźnik na desce to temperatura cieczy chłodzącej a nie oleju. Temperatura cieczy jest regulowana termostatem a oleju nie. W zimie przy niskich temperaturach miska olejowa jest chłodzona strugami zimnego powietrza dlatego zachodzi schłodzenie oleju, w misce olejowej jest on gęściejszy dlatego nie wypływa on z panewek. W lato miska nie jest chłodzona dlatego olej jest rzadszy i ciśnienie uzyskiwane jest niższe. Jeżeli różnica (tak jak w twoim przypadku) jest mała to się nie ma czym przejmować. Do wymiany panwek zostało ci paredziesiąt tysiaczków.

I pomyśleć, że wolałem zadzwonić, bo zaczął mi wychodzić dłuższy monolog o budowie bloku, miejscach pomiaru różnych parametrów oraz ciśnieniach. :roll:

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl