MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lut 13, 2005 6:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Piotrek_ddz pisze:
.. może wyregulować zawory trzeba <?>


regulacja zaworow to podastawa..

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 13, 2005 6:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
a co maja zawory do zuzucia oleju????? jak zapala to znaczy ze kompresja jest -moga byc zawory olejowe walniete i uszczelnia sie olejem -jezdzi ale bieze olej-rozebrac -zrobic-jezdzic! [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 14, 2005 6:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Zawory olejowe? pewnie miałeś na myśli pierścienie olejowe. Prawda jest taka, że pierścienie olejowe mogły szybciej zużyć sie od kompresyjnych (choć to raczej rzadkość). Nie ma co dywagować - prawdy sie dowiesz jak rozbierzesz silnik.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 14, 2005 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej
Sprawdź przedmuchy (korbowo-tłokowe).
Sprawdź ciśnienia.
Sprawdź pompę ale mało prawdopodobne przy takim zużyciu.
Zdejmij kolektory zobaczysz na którym może brac olej.
Nawet jak trzeba wymienić pierścienie z wyciągnięciem silnika to nie ma strachu.
Jak zdejmiesz głowicę to warto ją dac do sprawdzenia.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 15, 2005 8:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Ensignx pisze:
MrBrutus pisze:
Z błachych przyczyn... zajrzyj do filtru powietrza Jak olejowy to najlepiej stary wylac wymyc miske i zalać nowym. Papierowy to wiadomo. To tez moze byc przyczyną ze zamast ciągnąć powietrze z zewnątrz ciagnie przez odpowietrzenie silnika razem z olejem i jego oparami.


A jak się myje miskę ? Chodzi Ci o przepuszczenie przez układ ropy ?

Czy sugerujesz wymontowanie miski ?


Mam na mysli "miske" (nie wiem jak to sie własciwie nazywa) filtra powietrza.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 15, 2005 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Sill pisze:
Wymiana pierścieni nie zawsze oznacza tulejowania i szlifu bloku. Jeżeli głądzie są bardzo dobre (nie ma rys, uszkodzeń, nie są jajowate) to całkowicie wystarczy wymiana samych pierścieni, co jest rzeczą prostą i nie wymaga wyciagania silnika z samochodu.


Wg mnie sytuacja raczej niemozliwa w praktyce. Nie widziałem jeszcze zeby zuzyły sie tylko pierscienie a reszta była ok

Sill pisze:
piescienie mozna wyminić w przeciągu 4-5 godzin.
Oczywiscie wtedy najlepiej było by zrobić kompletyny przegląd głowicy - obróka zaworów i wymiana prowadnic jeśli jest taka potrzeba i oczywiście wymiana uszczelniaczy zaworowych.


Gratuluje takiej szybkosci w wymianie pierscieni. Z przeglądem głowicy, obróbką zaworów, wymianą prowadnic i wymianą uszczelniaczy zaworowych, to ile by Ci zeszło ????

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika

2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy

3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 15, 2005 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Sill pisze:
Jeżeli wali ci powietrzem z odmy to raczej jednak pierścionki są do wymiany. .


Temat przedmuchów kiedys poruszałem. Nie znalazłem w archiwum tego tematu, ale pamietam ze opinie były takie, że nie jednemu dmucha i wszystko jest ok. U mnie w dobrym silniku tez dmucha i to mocno nawet. Sprawdzałem w nowych samochodach z silnikami diesla i tez dmucha.
Oczywiscie im bardziej zuzyty silnik tym bardziej dmucha ale ten temat jest nie do zmierzenia i trudno na jego podstawie cokolwiek diagnozowac.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika

2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy

3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 16, 2005 9:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Rano przypomniała mi sie jeszcze jedna mozliwosc i to bedzie najprawdopodobniej to. Na amen zapomniałem juz o tym a sam miałem taki nr w swoim aucie.

Może być jeszcze peknieta membrama pompy wspomagającej hamulce. (nie wiem jak to sie nazywa "pompa podcisnienia" ?) Ona ma połączenie przewodem plastikowym z kolektorem ssącym i jeszcze tamtędy może cianąć olej na cylindry.

Jak sprawdzic?
Najlepiej i najłatwiej jadąc obserwować kolor spalin i wjechac na jakąś ostrą góreczke przodem w dół ale tak żeby auto było naprawde mocno pochylone do przodu i postac tak chwile. Jak to jest to to powinien zacząc kopcic jak cholera.
Jak tą metodą nie bedziesz pewny to rozebrać tą pompe to jest naprwde niewiele roboty.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika

2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy

3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 17, 2005 12:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Nie wiem dlaczego czas wymiany pierścieni rzędu 5 godzin tak cię bulwersuje. A tobie to ile zajmuje? (bo skoro się dziwisz to pewnie masz już doświadczenia) Oczywiście "robotę" głowicy zleca się odpowiedniemu zakładowi. A z taką 8 zaworową głowicą to kompletny remont włąśnie z obróbą i wymianą prowadnic spokojnie w ciągu paru godzin robią. Krótko mówiąc jak jestes dobrze zorganizowany i wiesz co robisz (a nie uczysz się nałasnych błędach)spokojnie taki "szwedzki" remont silnika robisz w ciągu jednego dnia.
A odnośnie pierścieni - sa one wykonane z materiału bardziej miękkiego niż głazie cylindrów. Jeżeli auto było eksploatowane poprawnie (przestrzegane okresy wymiany oleju i dobre materiały eksploatacyjne) oraz pierścienie nie sa wymianiane przy kilkunasto milimetrowej przerwie na zamku to cylinder nie będzie jajowaty ani porysowany. Tulejowanie bloku robi się w przypadkach ekstremalnych gdy cylindry zmieniły kształt, albo pierścień pękł i porysował gładź. JA widziąłem silniki (i to małych pojemności), które miały przejechane ponad 200 tys i była zachowana "jodełka", nie mówiąc już o braku progów.
Ale są różne opinie - mi kiedyś "mechanik" powiedział, że on robi szlif wału przy każdej wymianie panewek.

_________________
Opel kadett 1,6 1983

Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 17, 2005 2:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
Pompa Podciśnienia mówisz? bo wiesz w sumie coś może w tym jest bo podcieka mi spod niej olej troche (uszczelka pewnie) i kto wie czy olej dalej nie idzie do kolektora :-? ??
wielkie dzieki za wskazówke.. postaram sie to jak najszybciej sprawdzić [oczko]

pozdr Piotrek

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl