MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 26, 2005 11:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
pytanie dotyczy wymiany podlogi w w115...
mam do wymiany cala prawa strone i przynajmniej polowe lewej...
czy przy wymianie calej polowki w jednej czesci istnieje ryzyko, ze auto po wycieciu podlogi jakos wyjatkowo straci sztywnosc i sie np wygnie?
moze lepiej cwiartkami wymieniac?

pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 12:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
To zależy w jakim stanie masz podciągi i tunel, jeśli w porządku (tzn. wszystko trzyma się kupy) to wymieniaj połówkami bez obaw, bo takie klejenie po kawałku to nie jest za dobre. Im mniej będzie spawania tym lepiej. Może rozejrzyj się za gotową podłogą, np. z Klokkerholma.
Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 8:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Bez problemu ale wymieniaj najpierw jedną a potem wycinaj drugą. Powodzenia jak coś to mam Klokerholma na stanie :-)

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Tak jak panowie mowią pojedynczo stronami. Od siebie dodałbym tylko, że dobrze jest popodpierac go od dołu w kilku pkt tak aby nie miał mozliwosci odkształcic sie.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw paź 21, 2004 1:21 pm
Posty: 160
Lokalizacja: warszawa
to zależy - jeden lubi odrazu połówkę [gulgul] ,

a drugi dwie ćwiartki [pub]

teraz na poważnie - wszystko zależy od finansów i realnej potrzeby
zrobienia tej podłogi , tak żebyś za rok nie musiał do nej zagłądać ponownie

pozdrawiam [papa2]

_________________
kris w115
mercedes-benz w 115 220d '72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 5:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
dzieki za rady... pewnie wymienie rzczywiscie od razu cale dwie polowki, tunel i progi powinny byc na tyle zdrowe, ze utrzymaja wszystko jak nalezy (mam nadzieje ze wieksza czesc progow stanowi stal a nie szpachel :o , po przeprowadzonym przez poprzedniego wlasciciela 'remoncie blacharskim', w praniu wszsytko wyjdzie na pewno, tylko zeby za wiele nie wyszlo [zlosnik])

jeszcze pytanie odnosnie zabezpieczenia spawow i samego spawania.
spawac doczolowo czy na zakladke (migomat)?
spoine zalutowac czy moze jakiejs pasty uzyc?
pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 11:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Co do podłogi to jeżeli masz jakieś obawy o sztywnosć nadwozia to mozesz wziąść rurę hydrauliczną 1/2 i chewtnąć "zastrzały" przed przystąpieniem do wymiany podłogi. Ja przed wymianą podłogi (wymieniałem połówkami) własnie tak zrobiłem bo progi u mnie też były raczej symboliczne i miałem pewne obawy.
Co do spawów to oczywiscie najlepszym rozwiązaniem jest spawanie doczołowo (a właściwie zostawiając szczelinę wielkosci drutu spawalniczego) - tak przynajmniej uczył mnie mój znajomy który był przez 20 lat spawaczem w stoczni. Jednakze czasmi jest to niewykonalne, albo bardzo trudne. W takim razie zakładka musi być jak najmniejsza. Jeżeli blacha była dobrze wyczyszczona przed spawaniem, po spawaniu oraz dobrze zakonserwowana, to nie powinno byc problemów. Mozna taką zakłądkę obspwać z dwóch stron - niesamowicie wzmocni to i usztywni naprawiany element.
Oczywiscie najlepszym rozwiązaniem było by ocynowanie spawów, ale jeżeli zabezpieczysz je odpowiednimi preparatami to też będzie dobrze.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 8:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Doczołowo spaw ciągły zabezpieczenie mozna wykonać Euroxy lub cyna. Osobiście wole cynować miejsca na zew. auta.
Oczywiście w miejscu łączenia progu z podłogą (krawędź) nawiercamy i spawamy punktowo.

Obrazek

A tak wyglada blacha po Euroxy oczywiscie po wypiaskowaniu wcześniejszym !!!!
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 6:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 29, 2004 7:43 pm
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
a czy ta Euroxy mozna klasc bezposrednio na miejsca cynowane, i czy to juz wystarczy jako grunt i potem juz podklad i lakier ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 9:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
adamZX pisze:
a czy ta Euroxy mozna klasc bezposrednio na miejsca cynowane, i czy to juz wystarczy jako grunt i potem juz podklad i lakier ?


Tak jak najbardziej nadaje sie na cynowane miejsca.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 29, 2005 2:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
sebi pisze:
jak coś to mam Klokerholma na stanie :-)

Obrazek



Witam,

ONA JEST MOJA !!!!!!:)

pozdrawiam

_________________
Vesa vel maly

Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"
Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"
Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 29, 2005 2:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Vesa pisze:
Witam,

ONA JEST MOJA !!!!!!

pozdrawiam

no to wyrazy szacunku dla Twojej pieknej podlogi [zlosnik]
jak bede mial mozliwosc to tez sobie taka zafunduje
pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl