MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 10, 2005 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
silnik : 240D
odpala bez wiekszych problemów na mrozie
klekocze jak prawdziwy "bocian" [oczko]
pracuje równo..
wszystko niby OK, ale bierze olej [szalone]
za dużo oleju.. około 0,5l/100km..
teraz moje pytanie do Was : gdzie szukac przyczyny? jak to najpewniej sprawdzić , co mu jest ? no i koszty remont-complete ??

z góry dzięki

Pozdr Piotrek!

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 10, 2005 4:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mogą byc uszczelniacze zaworowe. A może gdzieś gubi olej? Jakiś zimmering? A jak mocno podgazujesz pod obciążeniem (w trakcie jezdy) to mocno dymi?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 10, 2005 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
kapać nie kapie
troszke podcieka przy pompie powietrza< nie znam fachowej nazwy, serwo?> ale plam nie ma.
jak mu dam po gazie w podłoge to czarno sie zrobi :-?
no i przy gazowaniu troche ulatuje oleju przez ten odpowietrznik z kopuły co do kolektora ssącego dalej idzie.
za bardzo do fachowca iśc nie chce, bo chłop mi w drobny mak silnik rożłoży i skasuje jak za zboże [szalone]
zastanawiam sie czy moze być jakaś błacha przyczyna ??
bo tak siak czy owak planuje mu remont, ale dopiero na wiosne

pozdr

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 10, 2005 5:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak jest z nim dobrze to po co majstrowac przy nim:) Uwazaj, bo latwo popsuc [zlosnik] 0.5l na 1000 to dla 240D ze slusznym przebiegiem norma i nie tragedia. Ja jezdze z takim zuzyciem oleju od 80tkm. Co do zuzycia, to spala go. Wymiana uszczelnien silnika (simmeringi itd), wiele nie pomoze, wymiana samych uszczelniaczy zaworowych pomoze, ale na 5-10tkm. Aby sie z tym uporac, trzebaby bylo remontowac glowice (wymiana prowadnic zaworowych, przy okazji pewnie kilka zaworow pojdzie), i zrobic porzadnie dol silnika, tloki, pierscienie, szlif.

MB przyjmowal, ze nawet w nowych silnikach tego typu zuzycie oleju moze dochodzic do 1l na 1000km, a wiec jak pracuje dobrze to na Twoim miejscu bym sie mocno tym nie przejmowal, szczegolnie ze porzadny remont to porzadny koszt, a rozne polsrodki pomagaja raczej na krotko. Co do dymienia na czarno to przyczyna lezy raczej w pompie i wtryskach lub w metodzie testowania samochodu. Kazdy diesel przy gwaltownym dodaniu gazu zakopci (nowe TDI, CDI itd bija rekordy pod tym wzgledem), ale po chwili powinnien przestac.

Koszt porzadnego remontu to min 6 tys PLN (orginalne czesci), polsrodki: tulejowanie, szlif do starych tlokow (dobrze jak nie sa owalne), regeneracja wtryskow (nie wiem na czym polega, ale domyslam sie, ze na wyborze w miare dobrych z kupy uzywanych - czyt. jak masz farta trafisz na troche lepsze niz Twoje) itd to okolo 2 tys PLN

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 10, 2005 5:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Z błachych przyczyn... zajrzyj do filtru powietrza Jak olejowy to najlepiej stary wylac wymyc miske i zalać nowym. Papierowy to wiadomo. To tez moze byc przyczyną ze zamast ciągnąć powietrze z zewnątrz ciagnie przez odpowietrzenie silnika razem z olejem i jego oparami.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 11, 2005 9:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
MrBrutus pisze:
Z błachych przyczyn... zajrzyj do filtru powietrza Jak olejowy to najlepiej stary wylac wymyc miske i zalać nowym. Papierowy to wiadomo. To tez moze byc przyczyną ze zamast ciągnąć powietrze z zewnątrz ciagnie przez odpowietrzenie silnika razem z olejem i jego oparami.


A jak się myje miskę ? Chodzi Ci o przepuszczenie przez układ ropy ?

Czy sugerujesz wymontowanie miski ?

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 11, 2005 9:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No to w końcu 0,5 l oleju na 100 czy na 1000 km?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 11, 2005 11:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
oczywiście chodzi mi o 0,5 l na 100 km a nie na 1000 [oczko]
kolega laudan źle przeczytał.. jak by mi brał 0,5 na 1000 to był bym chyba najszcześliwszym właścicielem w115stki ;)
a co do mojego problemu, to chyba sie nie rozwiązał.. filtr powietrza nie jest zapchany po zasysa powietrze jak zwariowany!!
zastanawia mnie tylko to dlaczeog tak dobrze pali, rowno pracuje skoro moze mieć <w najgorszym wypadQ> wyświechtane tłoki.. ??

pozdr Piotrek!

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 11, 2005 11:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
oczywiście chodzi mi o 0,5 l na 100 km a nie na 1000 [oczko]
kolega laudan źle przeczytał.. jak by mi brał 0,5 na 1000 to był bym chyba najszcześliwszym właścicielem w115stki ;)
a co do mojego problemu, to chyba sie nie rozwiązał.. filtr powietrza nie jest zapchany po zasysa powietrze jak zwariowany!!
zastanawia mnie tylko to dlaczeog tak dobrze pali, rowno pracuje skoro moze mieć <w najgorszym wypadQ> wyświechtane tłoki.. ??

pozdr Piotrek!

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 11, 2005 11:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
aha jeszcze jedno mi sie przypomniało..
jak zdejmę tą rurkę co wychodzi z kopułki nad zaworami.. to przy wysokich obrotach wali dość mocno powietrzem,, a jak ją zatkam to wytwarza sie duże ciśnienie tam w środku.. mam tylko cichą nadzieje ze uszczelniacze zaworów mogą być nieszczelne..

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 11, 2005 2:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Piotrek_ddz pisze:
oczywiście chodzi mi o 0,5 l na 100 km a nie na 1000 [oczko]


zle przeczytalem :oops:, uszczelniaczami zaworowymi to tyle by nie polecialo... zrob probe olejowa, bo moze ktorys zawor lub dziurka w tloku :cry:

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 12, 2005 2:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
A jak z ciśnieniem? I co z odpalaniem, bo przecież to jest najważniejsze?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 12, 2005 4:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Panowie co tyu duzo myslec 0,5l na 100 km to juz stan krytyczny -walniete pierscienie lub tłok/tłoki....to zuzycie przekracza wszelkie normy! co tu duzo mowic remont wskazany -ja podejrzewam tylko pierscienie olejowe bo jak by było cos z tłokami to by wogole nie chodził!moje 240 d pobiera około 0,7-1,0 ltr /8 tys.km tak ze te silniki moga przaktycznie nie brac oleju [zlosnikz]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 12, 2005 5:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli wali ci powietrzem z odmy to raczej jednak pierścionki są do wymiany. W przpadku gdyby nawet prowadnice były do wymiany to nie miał by takich przedmuchów.
Wymiana pierścieni nie zawsze oznacza tulejowania i szlifu bloku. Jeżeli głądzie są bardzo dobre (nie ma rys, uszkodzeń, nie są jajowate) to całkowicie wystarczy wymiana samych pierścieni, co jest rzeczą prostą i nie wymaga wyciagania silnika z samochodu. Spokojnie piescienie mozna wyminić w przeciągu 4-5 godzin. Oczywiscie wtedy najlepiej było by zrobić kompletyny przegląd głowicy - obróka zaworów i wymiana prowadnic jeśli jest taka potrzeba i oczywiście wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Tak wiec szykuj się do remontu albo szukaj nowego silnika.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 13, 2005 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
Ja właśnie mam taką cichą nadzieje, ze pierścienie moga być walnięte. Wtedy jak ktoś wcześniej zauważył 5 godzin i po sprawie..
A co do kompresji to jutro sie za tym zakręce i może sprawdze..
Z tymi uszczelniaczami zaworowymi to też trzeba to sprawdzić.. może wyregulować zawory trzeba <?>

skoro sinik był by zayechany całkowicie to nie sądze zeby odpalał tak jak odpala [oczko] .. no nic wszystko wyjdzie w praniu..

pozdr Piotrek

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl