MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co mu jest ?? !! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=10513 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Piotrek_ddz [ czw lut 10, 2005 4:48 pm ] |
Tytuł: | Co mu jest ?? !! |
silnik : 240D odpala bez wiekszych problemów na mrozie klekocze jak prawdziwy "bocian" ![]() pracuje równo.. wszystko niby OK, ale bierze olej ![]() za dużo oleju.. około 0,5l/100km.. teraz moje pytanie do Was : gdzie szukac przyczyny? jak to najpewniej sprawdzić , co mu jest ? no i koszty remont-complete ?? z góry dzięki Pozdr Piotrek! |
Autor: | Bukol [ czw lut 10, 2005 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Mogą byc uszczelniacze zaworowe. A może gdzieś gubi olej? Jakiś zimmering? A jak mocno podgazujesz pod obciążeniem (w trakcie jezdy) to mocno dymi? |
Autor: | Piotrek_ddz [ czw lut 10, 2005 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
kapać nie kapie troszke podcieka przy pompie powietrza< nie znam fachowej nazwy, serwo?> ale plam nie ma. jak mu dam po gazie w podłoge to czarno sie zrobi ![]() no i przy gazowaniu troche ulatuje oleju przez ten odpowietrznik z kopuły co do kolektora ssącego dalej idzie. za bardzo do fachowca iśc nie chce, bo chłop mi w drobny mak silnik rożłoży i skasuje jak za zboże ![]() zastanawiam sie czy moze być jakaś błacha przyczyna ?? bo tak siak czy owak planuje mu remont, ale dopiero na wiosne pozdr |
Autor: | laudan [ czw lut 10, 2005 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
Jak jest z nim dobrze to po co majstrowac przy nim:) Uwazaj, bo latwo popsuc ![]() MB przyjmowal, ze nawet w nowych silnikach tego typu zuzycie oleju moze dochodzic do 1l na 1000km, a wiec jak pracuje dobrze to na Twoim miejscu bym sie mocno tym nie przejmowal, szczegolnie ze porzadny remont to porzadny koszt, a rozne polsrodki pomagaja raczej na krotko. Co do dymienia na czarno to przyczyna lezy raczej w pompie i wtryskach lub w metodzie testowania samochodu. Kazdy diesel przy gwaltownym dodaniu gazu zakopci (nowe TDI, CDI itd bija rekordy pod tym wzgledem), ale po chwili powinnien przestac. Koszt porzadnego remontu to min 6 tys PLN (orginalne czesci), polsrodki: tulejowanie, szlif do starych tlokow (dobrze jak nie sa owalne), regeneracja wtryskow (nie wiem na czym polega, ale domyslam sie, ze na wyborze w miare dobrych z kupy uzywanych - czyt. jak masz farta trafisz na troche lepsze niz Twoje) itd to okolo 2 tys PLN |
Autor: | MrBrutus [ czw lut 10, 2005 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
Z błachych przyczyn... zajrzyj do filtru powietrza Jak olejowy to najlepiej stary wylac wymyc miske i zalać nowym. Papierowy to wiadomo. To tez moze byc przyczyną ze zamast ciągnąć powietrze z zewnątrz ciagnie przez odpowietrzenie silnika razem z olejem i jego oparami. |
Autor: | Leszek3.0 [ pt lut 11, 2005 9:08 am ] |
Tytuł: | |
MrBrutus pisze: Z błachych przyczyn... zajrzyj do filtru powietrza Jak olejowy to najlepiej stary wylac wymyc miske i zalać nowym. Papierowy to wiadomo. To tez moze byc przyczyną ze zamast ciągnąć powietrze z zewnątrz ciagnie przez odpowietrzenie silnika razem z olejem i jego oparami.
A jak się myje miskę ? Chodzi Ci o przepuszczenie przez układ ropy ? Czy sugerujesz wymontowanie miski ? |
Autor: | Wookee [ pt lut 11, 2005 9:18 am ] |
Tytuł: | |
No to w końcu 0,5 l oleju na 100 czy na 1000 km? |
Autor: | Piotrek_ddz [ pt lut 11, 2005 11:20 am ] |
Tytuł: | |
oczywiście chodzi mi o 0,5 l na 100 km a nie na 1000 ![]() kolega laudan źle przeczytał.. jak by mi brał 0,5 na 1000 to był bym chyba najszcześliwszym właścicielem w115stki ![]() a co do mojego problemu, to chyba sie nie rozwiązał.. filtr powietrza nie jest zapchany po zasysa powietrze jak zwariowany!! zastanawia mnie tylko to dlaczeog tak dobrze pali, rowno pracuje skoro moze mieć <w najgorszym wypadQ> wyświechtane tłoki.. ?? pozdr Piotrek! |
Autor: | Piotrek_ddz [ pt lut 11, 2005 11:20 am ] |
Tytuł: | |
oczywiście chodzi mi o 0,5 l na 100 km a nie na 1000 ![]() kolega laudan źle przeczytał.. jak by mi brał 0,5 na 1000 to był bym chyba najszcześliwszym właścicielem w115stki ![]() a co do mojego problemu, to chyba sie nie rozwiązał.. filtr powietrza nie jest zapchany po zasysa powietrze jak zwariowany!! zastanawia mnie tylko to dlaczeog tak dobrze pali, rowno pracuje skoro moze mieć <w najgorszym wypadQ> wyświechtane tłoki.. ?? pozdr Piotrek! |
Autor: | Piotrek_ddz [ pt lut 11, 2005 11:25 am ] |
Tytuł: | |
aha jeszcze jedno mi sie przypomniało.. jak zdejmę tą rurkę co wychodzi z kopułki nad zaworami.. to przy wysokich obrotach wali dość mocno powietrzem,, a jak ją zatkam to wytwarza sie duże ciśnienie tam w środku.. mam tylko cichą nadzieje ze uszczelniacze zaworów mogą być nieszczelne.. |
Autor: | laudan [ pt lut 11, 2005 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Piotrek_ddz pisze: oczywiście chodzi mi o 0,5 l na 100 km a nie na 1000
![]() zle przeczytalem ![]() ![]() |
Autor: | Mitu [ sob lut 12, 2005 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
A jak z ciśnieniem? I co z odpalaniem, bo przecież to jest najważniejsze? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob lut 12, 2005 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie co tyu duzo myslec 0,5l na 100 km to juz stan krytyczny -walniete pierscienie lub tłok/tłoki....to zuzycie przekracza wszelkie normy! co tu duzo mowic remont wskazany -ja podejrzewam tylko pierscienie olejowe bo jak by było cos z tłokami to by wogole nie chodził!moje 240 d pobiera około 0,7-1,0 ltr /8 tys.km tak ze te silniki moga przaktycznie nie brac oleju ![]() |
Autor: | Sill [ sob lut 12, 2005 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli wali ci powietrzem z odmy to raczej jednak pierścionki są do wymiany. W przpadku gdyby nawet prowadnice były do wymiany to nie miał by takich przedmuchów. Wymiana pierścieni nie zawsze oznacza tulejowania i szlifu bloku. Jeżeli głądzie są bardzo dobre (nie ma rys, uszkodzeń, nie są jajowate) to całkowicie wystarczy wymiana samych pierścieni, co jest rzeczą prostą i nie wymaga wyciagania silnika z samochodu. Spokojnie piescienie mozna wyminić w przeciągu 4-5 godzin. Oczywiscie wtedy najlepiej było by zrobić kompletyny przegląd głowicy - obróka zaworów i wymiana prowadnic jeśli jest taka potrzeba i oczywiście wymiana uszczelniaczy zaworowych. Tak wiec szykuj się do remontu albo szukaj nowego silnika. |
Autor: | Piotrek_ddz [ ndz lut 13, 2005 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Ja właśnie mam taką cichą nadzieje, ze pierścienie moga być walnięte. Wtedy jak ktoś wcześniej zauważył 5 godzin i po sprawie.. A co do kompresji to jutro sie za tym zakręce i może sprawdze.. Z tymi uszczelniaczami zaworowymi to też trzeba to sprawdzić.. może wyregulować zawory trzeba <?> skoro sinik był by zayechany całkowicie to nie sądze zeby odpalał tak jak odpala ![]() pozdr Piotrek |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |