MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kolejny VIN. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=11348 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | filippo [ pt kwie 01, 2005 4:08 am ] |
Tytuł: | Kolejny VIN. |
Mam prośbe o rozszyfrowanie VINu mego autka. Oto on: 11511510162042 Tabliczka wyposażenia to: 247 424 438 454 860 H --- - 115 115 10 2 0 13927 81790 Większość wiem 247 - ogrzewanie tylnej szyby 424 - skrzynia manualna w podłodze 438 - pasy bezpieczeństwa 454 - zamek korka wlewu paliwa 860 H - kolor zielony 115 - model 115 - silnik 200 Diesel Pozostałe oznaczenia są mi absolutnie nieznane więc prosiłbym o ich rozszyfrowanie. Dziękuję za ewentualne odpowiedzi. |
Autor: | adi [ pt kwie 01, 2005 8:01 am ] |
Tytuł: | |
Do tego skrzynia manualna. To wszystko ![]() |
Autor: | AMG [ pt kwie 01, 2005 9:17 am ] |
Tytuł: | |
filippo pisze: 860 H --- -
Czyli kolorek zielony "green (T) (from 01.01.1972 up to 31.12.1975) " |
Autor: | krzysztof dobosiewicz [ pt kwie 01, 2005 9:24 am ] |
Tytuł: | |
może ktoś z forumowiczów wie jaka firma produkowała ten kolor 860 - literka " H " jaki to producent ? |
Autor: | michau [ pt kwie 01, 2005 10:55 am ] |
Tytuł: | |
herbet? |
Autor: | kubol [ pt kwie 01, 2005 11:44 am ] |
Tytuł: | |
z tego co się orientuję to literki nie oznaczają producneta lakieru tylko M oznacza lakier metalic, a H zwykły |
Autor: | michau [ pt kwie 01, 2005 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
nie slyszalem o M. Wiem, ze jest G jak Glasurit i H jak Herbet. Nigdy nie slyszalem o rozroznieniu takim, jak piszesz, gdyz wynika ono z kodu lakieru. Kody lakieru zobacz na http://www.astralsilber.de/. Literki obok kodu na pewno oznaczaja producenta. ps. kiedys obilo mi sie o uszy, ze producentem lakieru na H jest firma Henkel, ale oni to chyba raczej proszki do prania ![]() |
Autor: | _me: how_ [ pt kwie 01, 2005 12:22 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: ps. kiedys obilo mi sie o uszy, ze producentem lakieru na H jest firma Henkel, ale oni to chyba raczej proszki do prania
![]() Nie wiem, ale Henkel to potężny koncern, a nazwy proszków są tylko markami, więc wcale niewykluczone. |
Autor: | michau [ pt kwie 01, 2005 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
z tym proszkiem to byl rzecz jasna taki zart ![]() |
Autor: | filippo [ pt kwie 01, 2005 7:51 pm ] |
Tytuł: | |
Szanowni koledzy odbiegliście z lekka od tematu. Proszę więc nadal o wyjaśnienie która cyferka VINu mówi o dacie (roku) produkcji oraz co oznaczają cyfry z ostatniej linijki tabliczki wyposażenia. Interesuje mnie także kod dilera choć mam podejrzenia, że pierwszym właścicielem auta był pracownik koncernu DB. |
Autor: | adi [ pt kwie 01, 2005 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
W Vinie nei jest zawarta data produkcji. Więcej o Vinie : http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5211 |
Autor: | sebi [ pt kwie 01, 2005 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
Hej Auto pochodzi z poczatku 1973 roku i to jest seria 1,5. Numer silnika może na 90% wskazywać że jest tam od momentu produkcji i napewno pochodzi z tego modelu W115 (nr silnika to 61591310180856) |
Autor: | filippo [ ndz kwie 03, 2005 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
sebi pisze: Numer silnika może na 90% wskazywać że jest tam od momentu produkcji i napewno pochodzi z tego modelu W115 (nr silnika to 61591310180856)
Własnie o to mi chodzi by wyjaśnić co jest z tym silnikiem. Gdy kupiłem to auto to do umowy poprzedni własciciel dołączył dwie opinie rzeczoznawcy dotyczące oznaczeń identyfikacyjnych tegoż silnika. Opinie te mówią o tym iż oznaczenia numerowe 615 zostały wybite fabrycznie natomiast pozostałe 91310180856 niefabrycznie a najdziwniejsze jest to, że z tych opinii wynika iż silnik z tym numerem (61591310180856) został odprawiony w Urzędzie Celnym w Polsce dopiero w 1994 roku a data pierwszej rejestracji auta w Polsce to rok 1981. Poza tym w jednym z punktów opinii jest napisane - "poniżej pola numerowego znajduje się tabliczka znamionowa na której wybity jest numer części *6150103600* " - tabliczka ta znajduje się na bloku nad numerem silnika o którym mowa wcześniej. Kolejna ciekawostka wyszła podczas trwającego własnie remontu kapitalnego silnika. Konieczna była wymiana panewek. Po ich wyjęciu okazało sie, że mają one logo MB więc zamówione zostały na pierwszy szlif. Po założeniu tych na pierwszy szlif okazało się, że mają luzy a po dokładnym zmierzeniu wyszło, że te z logiem MB były juz po pierwszym szlifie. Nie znam się na mechanice i oznaczeniach Mercedesa ale te z logo to chyba były zawsze nominały.?! Zawiłości co nie miara ale rozwiązywanie tych zagadek to taka frajda że głowa boli. Czekam na wasze opinie o moim zagadkowym silniku. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz kwie 03, 2005 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
odpowiedz jest banalna masz silnik po regeneracji w fabryce MB-dlatego masz tylko 615 fabryczne a reszte nabijane-to nabili w MB po regeneracji...... powinna byc taka dodatkowa tabliczka na bloku silnika.Ale ja sie na tym nie znam za bardzo moze ktos cos wiecej wie............... |
Autor: | _me: how_ [ ndz kwie 03, 2005 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
filippo pisze: Własnie o to mi chodzi by wyjaśnić co jest z tym silnikiem. Gdy kupiłem to auto to do umowy poprzedni własciciel dołączył dwie opinie rzeczoznawcy dotyczące oznaczeń identyfikacyjnych tegoż silnika. Opinie te mówią o tym iż oznaczenia numerowe 615 zostały wybite fabrycznie natomiast pozostałe 91310180856 niefabrycznie a najdziwniejsze jest to, że z tych opinii wynika iż silnik z tym numerem (61591310180856) został odprawiony w Urzędzie Celnym w Polsce dopiero w 1994 roku a data pierwszej rejestracji auta w Polsce to rok 1981. Poza tym w jednym z punktów opinii jest napisane - "poniżej pola numerowego znajduje się tabliczka znamionowa na której wybity jest numer części *6150103600* " - tabliczka ta znajduje się na bloku nad numerem silnika o którym mowa wcześniej.
Kolejna ciekawostka wyszła podczas trwającego własnie remontu kapitalnego silnika. Konieczna była wymiana panewek. Po ich wyjęciu okazało sie, że mają one logo MB więc zamówione zostały na pierwszy szlif. Po założeniu tych na pierwszy szlif okazało się, że mają luzy a po dokładnym zmierzeniu wyszło, że te z logiem MB były juz po pierwszym szlifie. Nie znam się na mechanice i oznaczeniach Mercedesa ale te z logo to chyba były zawsze nominały.?! Zawiłości co nie miara ale rozwiązywanie tych zagadek to taka frajda że głowa boli. Czekam na wasze opinie o moim zagadkowym silniku. A czy na tabliczce są jakieś inne napisy poza numerem? To, że części to oryginały, nie świadczy jeszcze o robocie w MB. Szukaj :"MB Austauschagregat", lub innych znaków MB na dodatkowej tabliczce. Wygląda to istotnie na klasyczny przypadek remontu silnika w DE. Po tej operacji pozostawiono cyfry 615 jako oznaczenie typu silnika, resztę zeszlifowano. Ktoś kupił motor za granicą, ale żeby go oclić trzepnął resztę i w sprzyjających czasach i oklicznościach podpisał się pod tym rzeczoznawca. Importer mógł znać pierwotny numer od właściciela, jeśli pochodzi z tego nadwozia lub nabić nr z silnika, który ustąpił mu miejsca. To oczywiście hipoteza. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |