MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pytanie o kilka niuansów z kolejnych serii W115
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=11530
Strona 1 z 1

Autor:  TrickyKid [ wt kwie 12, 2005 12:25 am ]
Tytuł:  Pytanie o kilka niuansów z kolejnych serii W115

1. Ktora seria /8 miała kontrolki podpisane słownie [bremse, tank/res, ladung], a która miała tylko rysunki?

2. Prędkościomierz skalowany do 180 występuje w 2 wariantach - 20-50-80-110-140-180 i inny - skalowany klasycznie co 20 km/h. Który występował w których wersjach?

3. Pytanie dotyczące przednich lamp pierwszoseryjnych. Mam w domu dwa wypukłe klosze, oba są podpisane HELLA, ale jeden ma oznaczenie E1, a na drugim jest E4 E1 E1. Układ rowków dyfuzyjnych na powierzchni szkła w obu wygląda identycznie, ciekawi mnie jedynie skąd mogą się brać różnice w symbolach opisowych na kloszu?

4. Położenie anteny radiowej - jakie /8 mają antenę na lewym tylnym błotniku, a jakie na prawym przednim? Dobrze dedukuję, że 2. seria miała antenę z przodu?

Autor:  PK2 [ wt kwie 12, 2005 7:26 am ]
Tytuł:  Re: Pytanie o kilka niuansów z kolejnych serii W115

TrickyKid pisze:
1. Ktora seria /8 miała kontrolki podpisane słownie [bremse, tank/res, ladung], a która miała tylko rysunki?

2. Prędkościomierz skalowany do 180 występuje w 2 wariantach - 20-50-80-110-140-180 i inny - skalowany klasycznie co 20 km/h. Który występował w których wersjach?

3. Pytanie dotyczące przednich lamp pierwszoseryjnych. Mam w domu dwa wypukłe klosze, oba są podpisane HELLA, ale jeden ma oznaczenie E1, a na drugim jest E4 E1 E1. Układ rowków dyfuzyjnych na powierzchni szkła w obu wygląda identycznie, ciekawi mnie jedynie skąd mogą się brać różnice w symbolach opisowych na kloszu?

4. Położenie anteny radiowej - jakie /8 mają antenę na lewym tylnym błotniku, a jakie na prawym przednim? Dobrze dedukuję, że 2. seria miała antenę z przodu?


W oparciu o materiały, które mam pod ręką:

1. Zamiana opisów słownych na symbole miała miejsce w sierpniu 1973 wraz z wprowadzeniem 2 serii.

2. Prędkościomierze powinny być dobierane do przełożenia mostu i skrzyni biegów. Decydujące znaczenie ma współczynnik "w'" nabity z tyłu każdego prędkościomierza, który opisuje przełożenie ślimaków prędkościomierza. Nie za wiele Ci to pewnie pomoże, ale zwróć na to uwagę. Samo wyskalowanie jeszcze niczego nie oznacza, np. do silników 280 są dwa identycznie wyglądające/wyskalowane liczniki, które mają różne "w". Jeden będzie więc przekłamywał.

3. W lampach nie siedzę i się nie znam. Dostępne informacje: od 06.70 dostępne lampy halogenowe H1 jako ekstra wyposażenie, od 06.72 dostępne lampy halogenowe H4.

4. Anteny do 08.74 z przodu z prawej strony, od 08.74 z tyłu z lewej strony, ale, uwaga: modele 200D do 250 od 11.74 antena znowu z przodu! [za źródłem: alle vorn rechts bis 08.74; alle hinten links 08.74 bis 11.74; danach 200D bis 250 wieder vorn aber 250C und alle 280 hinten]

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.

Pozdrawiam.

Autor:  Sill [ wt kwie 12, 2005 7:49 am ]
Tytuł: 

Czyli w moim 240D z 1976 powinna być antena z przodu z prawej strony na błotniku?

Autor:  Leszek3.0 [ wt kwie 12, 2005 9:09 am ]
Tytuł:  Re: Pytanie o kilka niuansów z kolejnych serii W115

TrickyKid pisze:
1. Ktora seria /8 miała kontrolki podpisane słownie [bremse, tank/res, ladung], a która miała tylko rysunki?

2. Prędkościomierz skalowany do 180 występuje w 2 wariantach - 20-50-80-110-140-180 i inny - skalowany klasycznie co 20 km/h. Który występował w których wersjach?

3. Pytanie dotyczące przednich lamp pierwszoseryjnych. Mam w domu dwa wypukłe klosze, oba są podpisane HELLA, ale jeden ma oznaczenie E1, a na drugim jest E4 E1 E1. Układ rowków dyfuzyjnych na powierzchni szkła w obu wygląda identycznie, ciekawi mnie jedynie skąd mogą się brać różnice w symbolach opisowych na kloszu?

4. Położenie anteny radiowej - jakie /8 mają antenę na lewym tylnym błotniku, a jakie na prawym przednim? Dobrze dedukuję, że 2. seria miała antenę z przodu?


Mogę odpowiedzieć jak jest w moim aucie z końca 1974r. - 240D 3.0
(niespodzianek pewnie nie będzie)

1. Napisy są.
2. Prędkościomierz co 20km do 180km
3. Nie pamiętam producenta, ale na pewno są napisy E4 E1 E1 ;)
4. Antena na przednim, prawym błotniku. Auto nie miało w wypasie
radia. Pewnie ktoś dołożył i potem wyjął. Ciekawy detal to ten, że
mam oryginalną klapkę - zaślepkę w miejscu radia z numerem
seryjnym elementu[cool] Z tyłu nie ma dziury na głośnik.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/