MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
115 AUTOMATIC https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=1207 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | AniaiBartek [ pn wrz 23, 2002 6:49 pm ] |
Tytuł: | 115 AUTOMATIC |
Czy ktoś może orientuje się gdzie można kupić zestaw do przerobienia 115 biegowej na automata .Chodzi nam o wszystko oprócz samej skrzyni biegów. Jak taka przeróbka wygląda. Czy są jakieś większe problemy. Pozdrawiamy bardzo serdecznie klubowiczów a szczególnie CZŁONKÓW ZARZĄDU! ![]() |
Autor: | Wika [ pn wrz 23, 2002 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
Ale lizusy ![]() i wazeliniarze- pozdrawianie zarządu ![]() No coż taki np. forumowicz jak ja , to już na pozdrowienia liczyć nie może ![]() Mimo wszystko życzę Wam udanej przeróbki |
Autor: | Ocet [ wt wrz 24, 2002 11:05 am ] |
Tytuł: | |
A ja sie nie skarze ze nie dostalem pozdrowien. Zawsze w takich wypadkach jest mi jakos glupio i czuje sie zobowiazany ![]() A czy nie lepiej zostac przy orginale? Wyczytaliscie z numeru nadwozia, ze powinien byc automat? |
Autor: | mroziu [ wt wrz 24, 2002 11:07 am ] |
Tytuł: | |
Oprócz zmiany skrzynki należy wymienić jeszcze wałek (bo są inne długości), oczywiście konsolke w środku i pedały. Nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa ze sprzęgłem. Pozdrawiam Forumowiczów ![]() ![]() ![]() |
Autor: | arbies [ wt wrz 24, 2002 6:33 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, temat skrzyni mam przerobiony. Jestem fanem automatow i borykalem sie z podobnymi problemami. Ja bylem w o tyle lepszej sytuacji, ze mialem komletny samochod z automatem 200 diesla i przekladalem do benzyny 230.4 '73. Skrzynie mod: W4B025 z kickdown-em montowane w silnikach M115 są dokladnie takie same jak w dieslach. I tak: 1. Musicie miec nowy wal (jest innej dlugosci) 2. Wymianie ulega lozysko przy wale korowym. 2. Peday, ale nie koniecznie. Mozna zdemontowac ten od sprzegla ale my klubowicze tego nie robimy. 3. Konsola jest taka sama (cokpit) a wiec tu bez zmian , jedynie drazek z osprzetem. 4. Elektryka jest naprawde banalna, wymaga podlaczenia do cewki. (nie wiem jak prze dieslu) 5. Najwazniejsza rzecza jest to czy skrzynia jest sterowana mechanicznie czy podcisnieniowo. Kazda z tych rodzjow skrzyni mozna podlaczyc bez problemowo do kazdego silnika. Sterownik podcisnieniowy kosztuje ok.200 pln. (podlaczenie do kolektora) W diseslu z tego co sie orientuje wszystkie sterowane sa mechnicznie. 6. Chlodnica niestety musi byc oryginalna od automata. Ma ona na dole dodatkowa chlodnice oleju doprowadzanego ze skrzyni - koszt uzywanej ok. 200-250pln Z calym przekonaniem polecam zmiane, bedac w pelni swiadomy ze jest to ingerencja w oryginal fabryczny. O Matko...., ale przyjemnosc z jazdy jest niesamowita. Dla mnie jest O'K. Musicie jeszcze liczyc ze spalanie zwiekszy sie o ok.10% Pozdrawiam |
Autor: | AniaiBartek [ wt wrz 24, 2002 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
Mówisz łożysko przy wale korbowym? Nie rozumiemy??? Czy ktoś wie gdzie leżą jakieś cześci potrzebne do przerobienia. Chcielibyśmy przed końcem sezonu (zima) wszystko zgromadzić i wziąć się do roboty. Dzieki i prosimy o więcej informacji. Pozdrawiamy!!! |
Autor: | airkomin [ śr wrz 25, 2002 12:10 am ] |
Tytuł: | |
To łożysko, w które wchodzi końcówka wałka sprzęgłowego jak mniemam. Wiecie inna skrzynia, inny wałek, inne łożysko ![]() |
Autor: | Ocet [ śr wrz 25, 2002 10:47 am ] |
Tytuł: | |
arbies pisze: 2. Peday, ale nie koniecznie. Mozna zdemontowac ten od sprzegla ale my klubowicze tego nie robimy.
Czy to zdanie jest prawdziwe? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | arbies [ śr wrz 25, 2002 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
lozysko, w którym osadzony jest walek - dokladnie tak jak mówi AirKomin. A Pan Ocet rozbawiony...co? |
Autor: | Ocet [ śr wrz 25, 2002 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
Rozbawiony? Zalamany! Zeby milosnicy mercedesow, zrzeszeni w klubie, odstawiali fuszerke - mi to sie nie miesci w glowie! Jak juz cos robic to porzadnie. Przy takim nakladzie pracy pedaly to juz pestka. |
Autor: | arbies [ śr wrz 25, 2002 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
Podalem tylko mozliwosci techniczne. Mechanizm pedalow niczym sie nie rozni od manuala, wystarczy tylko dolozyc dystansujaca tulejke- i tak jest to rozwiazane w oryginale. Problemem pozostaje tylko szeroksc pedala, ktora wymownie zaakcentowalem. OK Panie Ocet? |
Autor: | Ocet [ czw wrz 26, 2002 11:24 am ] |
Tytuł: | |
Panie Arbies! Nie przecze, ze sa takie mozliwosci techniczne. Czepiam sie, z przyzwyczajenia, tylko i wylacznie zdania, ktore zacytowalem poprzdnio. Zostalem zrozumiany? ![]() |
Autor: | arbies [ czw wrz 26, 2002 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
Jestes czujny jak wazka. ![]() No to do nastepnej polemiki ![]() |
Autor: | mroziu [ pt wrz 27, 2002 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
UWAGA !!!! Głupie pytanie! Co ze sprzęgłem, bo nie bardzo sie orientuje w temacie automatów... |
Autor: | Ocet [ pt wrz 27, 2002 4:06 pm ] |
Tytuł: | |
Jest inne z wygladu i z nazwy, nazywa sie hydrokinetyczne. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |