MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 3:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 21, 2002 10:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
Czesc

mam problem z wałem w mojej 115 :(

wymieniłem kilka dni temu łożysko podporowe wału wraz z podporą i niestety od tego momentu podczas jazdy wyczuwalne są wibracje ( może nie są silne , ale wkurzające ! ) . Dużo włożyłem w wyciszenie i wygłuszenie samochodu ( aż nawet co poniektórzy się dziwią jak jadą w środku i mówię że to diesel a nie benzyna :) ) , no a teraz błogi odgłos silnika jest zagłuszany wibrowaniem wału :(

Rozmawiałem z wieloma mechanikami i twierdzili że wał pewno nie jest wyważony i że jest źle złożony ( podobno trzeba na wieloklinie dokładnie złożyć w tej samej pozycji co wcześniej ). Mechanik który mi to składał twierdzi że na 100 % złożył w tej samej pozycji , ale twierdzi tez że wał trudno było wyjąć bo wieloklin był zabrudzony , trochę przyrdzewiały i na wieloklinie ciężko było go ruszyć . Gdy składał wszystko zostało wyczyszczone , nasmarowane i teoretycznie powinno być OK ale nie jest :( . Na krzyżakach jest zero luzu i są w dobrym stanie . Łożysko było nowe , podpora też ( jakieś Niemieckie ) . Wał został skręcony tak jak się mocno dało - ale cały czas można było go ruszyć na wieloklinie - wiec chyba tak jak powinno być .

Poradźcie mi co mam z tym zrobić - mechanik twierdzi że "tak już musi być " ( i to mnie wkur.... najbardziej ! ) , inny mówi żeby wyważyć wał i że ostatnio ktoś to robił i kosztowało 900 zł :-O , inny mówi że za 200 zł można zrobić ( IMHO też sporo ... no ale jak nie ma innego wyjścia ... )

Zaznaczam że przedtem wał chodził idealnie i nie było jakichkolwiek wibracji . Aha - nowa podpora różni się trochę od starej ( jest z twardszej gumy i jest nieco prostsza w budowie ) , ale facet co handluje częściami do 115 i 123 twierdzi że na pewno tak ma być orginalnie.

Jakie mogą być inne przyczyny wibracji wału ?

z góry dzięki za wszelkie sugestie

_________________
pozdrawiam
Marcin Matusiński
Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 10:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witam Cię [cool]

Do głowy przychodzą mi następujące rzeczy:
1. Sprzęgła elastyczne wału (po wymianie podpory pracują pod innym kątem i może też trzeba by zafundować nowe)
2. Poduszka skrzyni biegów i także poduszki silnika (jak wymieniłeś podporę to skrzynia mogła zacząć "wisieć" na wale)

Ale potraktuj to jako sugestie a nie wyrok [oczko]

A jak wygłuszałeś auto?
Mógłbyś się pochwalić, bo ja to też niedawno robiłem, ale rezultat nie odpowiada zbyt nakładowi pracy jaki w to włożyłem.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 22, 2002 1:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Co do poduszek i przegubów to prawda trzeba sprawdzić.Ale też są różne wibracje wałów jeżeli wibruje od małtch obrotów a wraz ze wzrostem obrotów ustaje to wał może bwć krzywy ale dobrze wyważony zaś jeżeli wibruje w obrotach to jest po prostu niewyważony(żle złożony po rozebraniu?)Mechanik mówi co mówi bo co ma mówić złożył jak było ale nie działa.A oznaczył sobie połówki wału przed rozebraniem jeżeli nie to na 100% nie trafił wieloklinem lub coś skrzywił przy demontażu (rdza bród jak piszesz).A jeszcze jedno wał należy wyważać w całości najlepiej z nowymi przegubami elastycznymi zmontowany tak jak pracuje w samochodzie.W Lublinie kosztuje to ok 200zeta.Pozdrawiam.


Na górę
Post: pt lis 22, 2002 9:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Marcin Matusiński pisze:
Czesc

mam problem z wałem w mojej 115 :(



Cześć!
Tak jak inni napisali sprawdź stan gumowych sprzęgieł między wałem a skrzynią biegów i tylnym mostem. Ja w mojej 114 miałem podobny problem. Po wyważeniu wału drgania ustąpiły całkowicie. W celu wyważenia zawiozłem do warsztatu wał, nowe łożysko i podporę. Do tego zakupiłem w ASO tuleję centrującą. Jest to tuleja, która wchodzi w wał na samym jego przodzie. Wbija się ją w wał, a wew. część tej tuleji wchodzi na wałek zdawczy skrzyni biegów. Jeśli ta tuleja jest w złym stanie ( u mnie była w kawałkach) to to może byc powodem wibracji, a do tego wyważenie wtedy nie ma sensu. Koszt tej tuleji w ASO to ok. 70 PLN. Za samo wyważenie zapłaciłem 120 PLN. Gość mi wszystko oznaczył, zamontowałem w/g jego wskazówek i jest super.

Ewentualnie wał może być krzywy. Jeśli to nie jest duża odchyłka od normy to dobry warsztat powinien to naprostować, a potem wyważyć. Zdejmij go i zawieź do porządnego mechanika i najlepiej patrz mu na ręce [oczko]
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 03, 2002 9:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
Witajcie !

ostatnio byłem zawalony praca i innymi sprawami i kompletnie nie miałem czasu na odpisanie :(

no więc po kolei :

1. poduszki pod silnikiem i skrzynią sa napewno OK i to napewno nie to , przeguby tez o dziwo :P sa dobre :) , plastikowe tulejki ktore wbija sie na konce wału są całe ale guma która je osłania jest dosc mocno wyjechana , no wiec to tez nie to

2. myśle że mechanik nie oznaczył wału ( lub nie trafił :-? ) i dlatego jutro zaczynam poszukiwania jakiejś tańszej firmy która wyważa wały , poszukam tez dla świętego spokoju nowej tulejki centrującej zeby juz wszystko bylo ok - jak wyważe to opisze jakie to dało skutki i ile zapłaciłem ;)

3. Co do wyciszania auta to mógłbym sie rozpisać na kilka stron czego to juz nie próbowałem z moim mercem ... ale po krotce :

niestety najpierw zacząłem zabawe z pianką uszczelniająca - co sie tylko dało to piankowałem - ale po jakimś czasie doszedłem do wniosku że wygląda to tragicznie i 60 % pianki zlikwidowałem ( w miejscach gdzie bylo to zrobione niefachowo ) , w międzyczasie kupiłem za bezcen duzo używanych mat wyciszających z malucha ( ok 1 cm grubosci ) i zacząłem wykładać nimi podłoge , przegrode miedzy silnikiem , bagażnik , kupiłem też nowe maty ( podobne ale troche cieńsze tyle że były to duze arkusze i łatwiej było wyłożyć tym całą podłoge ) w sumie na podłodze była podwujna warstwa tej maty - efekt to dało ale nie oszałamiający - było ciszej , ale wciąz były drgania przenoszone od motora 220 w dieslu , no wiec postanowiłem zrobić wszystko aby te drgania zminimalizować ile sie da - wtedy zacząłem kupować mate bitumiczną ( samoprzylepną ) i to było to !!!!! wykleiłem nią przednią część podłogi , ścianke odgradzająca silnik od wewnątrz i gdzieniegdzie od zewnątrz ( wogóle to od strony silnika jest warstwa : 2x mata z malucha ok 2,5 cm gr + pianka pod nią ok 1-2 cm plus miejscami na blache dałem mate bitumiczną )
matą bitumiczna wykleiłem też dokładnie wszystkie drzwi - tzn wykleiłem wszystkie dzióry które były orginalnie w blasze od wewnętrznej strony drzwi ( ta duuuuza przez ktora widac mechanizm podnoszenie szyb też :) ) , przez to drzwi przy zamykaniu mają mniej metaliczny dzwięk a pozatym ograniczają poziom szumu który słychać przez drzwi
co jeszcze wyciszyłem ....

dałem jeszcze pod tylne siedzenia ( i za nie ) pianke 1,5 cm + wate tłumiącą 2 cm + mate z malucha - nie wiem czy to cos dalo , no ale jest ...

dałem też gąbke za schowek z przodu i "wate" 2 cm za radio i za zegary

duzo dało też uszczelnienie rożnych małych dziórek w przedniej sciance ( np przy nagrzewnicy , albo przewodach )

pod maską jest rozpięty na elastycznych gumach duzy arkusz maty która ma niwelować odbijanie sie dzwięku od maski , myślałem też nad płytą ( z czegoś ) pod silnik , bo jak zauważyłem gdy auto stoi na trawie ( lub czyms co pochłania dzwiek ) to jest ciszej ... no ale narazie nie wymyśliłem nic sensownego co by przeżyło więcej niz tydzien w takim wrazliwym miejscu

najwięcej dała mata bitumiczna która jest przyklejona na podłodze , na wewnętrznej stronie scianki odgradzajacej silnik - wyraznie jest ciszej i mocno zmniejszyły sie drgania blachy

uważam że wszystko co sie dało zrobić w domowych warunkach zrobiłem i jestem zadowolony z poziomu hałasu w aucie , teraz myśle bardziej nad niwelowaniem zrodeł dzwieku niz ich izolacja i sa to :

1. wyjący dyfer w przedziale 75-85 km/h - przy innych prędkościach jest cichy , ale przy tych predkosciach wyje :( znacie jakąc rade na to ? jest szansa naprawy czy jedynie kupić jakis inny w lepszym stanie ?

2. szum wiatru - to jest chyba problem który najtrudniej zlikwidować - kupiłem nowe uszczelki do drzwi , ale dalej nie jest to to co np w samochodach z lat 90-tych ...

3. wysokie obroty silnika przy predkosciach pow. 100 km/h - i tu najlepsza była by skrzynia 5 biegowa - ma ktos moze na sprzedaż ? ile za takie cudo trzeba dac ?

ufff.. troche sie rozpisałm ...

_________________
pozdrawiam

Marcin Matusiński

Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 04, 2002 7:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
To był niezły wykład [cool]

Rzeczywiście, chętnych do wygłuszania pianką PU też bym przestrzegł.
Chyba ze cztery dni piankowałem podłogę w swojej Mercedes, poprawiałem, równałem. Jedyny efekt to ... wyrównanie podłogi :cry:
Jest głośno tak jak było, no może tylko nieznacznie ciszej.

Jeśli chodzi o maty to podpowiedzcie gdzie to można kupić, bo swego czasu szukałem po różnych sklepach. (no może nie bardzo się starałem)

Jeśli chodzi o wygłuszanie maski to pogrzeb Marcinie trochę w postach sprzed miesiąca bo temat był poruszany. Podobno najlepiej przykleić orginalną matę Mercedesa.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl