| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Zmiana przekładni, a promień skrętu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=14198 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Mitu [ czw wrz 15, 2005 12:11 pm ] |
| Tytuł: | Zmiana przekładni, a promień skrętu |
Czy zmiana przekładni w /8 z oryginalnej bez wspomagania na przekladnie z W 123 ze wspomaganiem bardzo wplynie na zwrotność /8? Pytam, bo /8 bez wspomagania jest rewelelacyjnie zrwotny. Kto to robil i czy jest zadowolony z efektu? Wiem, ze /8 bez wspomagania ma promień skrętu 10,98 m, a ze wspomaganiem (oryginalnym) 11,08 m. Natomiast W 123 ma 11,25 m bez wspomagania i 11,29 m ze wspomaganiem. W teorii więc /8 ze wspomaganiem od W 123 wypadnie marniej niz z oryginalnym (jak wiadomo trudno dostępnym |
|
| Autor: | kolarek [ czw wrz 15, 2005 2:07 pm ] |
| Tytuł: | Re: Zmiana przek³adni, a promieñ skrêtu |
Witaj, mam do powyższego dwie uwagi. 1. Oryginalne przełożenie przekładni kierowniczej bez wspomagania w /8 jest takdobrane, ze nie nastrecza problemow z manewrowaniem nawet dla silnika 6 cylindrowego. 2. Drogosc oryginalnej przekladni ze wspomaganiem do /8 jest funkcja czasu szukania i nie powinno byc katstrofy. P.S. Widze, ze problem /8 nurtuje cie coraz mozniej. Pozdrawiam Kolarek |
|
| Autor: | Mitu [ wt paź 04, 2005 11:06 pm ] |
| Tytuł: | Re: Zmiana przekładni, a promień skrętu |
Dzięki za włączenie się do tematu. kolarek pisze: 1. Oryginalne przełożenie przekładni kierowniczej bez wspomagania w /8 jest takdobrane, ze nie nastrecza problemow z manewrowaniem nawet dla silnika 6 cylindrowego. Póki co zostanie motor cztero-cylindrowy kolarek pisze: 2. Drogosc oryginalnej przekladni ze wspomaganiem do /8 jest funkcja czasu szukania i nie powinno byc katstrofy. Jak sam wiesz niełatwo kupić taką przekładnie, a o wspomaganiu ze /8 to można raczej zapomnieć. kolarek pisze: P.S. Widze, ze problem /8 nurtuje cie coraz mozniej.
Myślę cały czas i powoli zaczynam działać Szkoda, że nikt inny nie udzielił się w temacie. Czyżby nikt na forum nie miał przekładni z W 123 w W 114/115 Kolejne moje pytanie dotyczy tego jak taka przekładnia z W 123 pasuje do W 114/115? Co trzeba przerabiać? Bardzo proszę o podpowiedzi... |
|
| Autor: | misiek [ śr paź 05, 2005 12:07 am ] |
| Tytuł: | |
Czegos tu nie rozumiem. Po co chcesz zmieniac przekladnie? Jest w jakikolwiek sposob wadliwa, czy po prostu chcesz doposazyc auto? /8 bez wspomagania prowadzi sie latwo (oczywiscie gorzej niz odpowiedniki ze wspomaganiem, jednak i tak opor nie jest znaczacy), dlatego nie widze sensu takiej konwersji bez pobudek czysto mechanicznych. |
|
| Autor: | kolarek [ śr paź 05, 2005 8:47 am ] |
| Tytuł: | Re: Zmiana przek³adni, a promieñ skrêtu |
Witaj, przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument za pozostawieniem przekładni bez wspomagania. Jak wiadomo przekładnia ze wspomaganiem wymaga pompy, która jest napędzana paskiem od silnika. Wiąże się to z niewielką utratą mocy oraz zwiększonym spalaniem. P.S. Ja w swojej 114 dołoże wspomaganie oczywiście od 114/115 Pozdrawiam Kolarek |
|
| Autor: | Mitu [ śr paź 05, 2005 9:21 pm ] |
| Tytuł: | |
misiek pisze: ]Po co chcesz zmieniac przekladnie? Jest w jakikolwiek sposob wadliwa, czy po prostu chcesz doposazyc auto? /8 bez wspomagania prowadzi sie latwo (oczywiscie gorzej niz odpowiedniki ze wspomaganiem, jednak i tak opor nie jest znaczacy), dlatego nie widze sensu takiej konwersji bez pobudek czysto mechanicznych. Niestety przekładnia ma duży luz i skończyła się regulacja, więc zmienić muszę, dlatego kombinuję. Poza tym przy braku wspomagania od skrajnego do skrajnego punktu jest chyba pięć (!) obrotów. Przy parkowaniu jest to trochę męczące, ale i tak zmienić chcę dlatego, że przekładnia jest "zmęczona". kolarek pisze: przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument za pozostawieniem przekładni bez wspomagania. Jak wiadomo przekładnia ze wspomaganiem wymaga pompy, która jest napędzana paskiem od silnika. Wiąże się to z niewielką utratą mocy oraz zwiększonym spalaniem. kolarek pisze: Ja w swojej 114 dołoże wspomaganie oczywiście od 114/115
A masz już przekładnię i wspomaganie |
|
| Autor: | kuba [ śr paź 05, 2005 10:42 pm ] |
| Tytuł: | |
hej Mitu, czytałem twój post drugi raz i przypomniałem sobie Z tego co pamiętam to trzeba było tylko zamienić ramię przekładni. Mówiąc szczerze, to poza brakiem zgrzytów przy kręceniu pozdrawiam, |
|
| Autor: | PK2 [ śr paź 05, 2005 11:21 pm ] |
| Tytuł: | |
kuba pisze: Mówiąc szczerze, to poza brakiem zgrzytów przy kręceniu
Może o pompie zapomniałeś i jeździsz z samą przekładnią? Pozdrawiam |
|
| Autor: | kuba [ śr paź 05, 2005 11:26 pm ] |
| Tytuł: | |
PK2 pisze: kuba pisze: Mówiąc szczerze, to poza brakiem zgrzytów przy kręceniu Może o pompie zapomniałeś i jeździsz z samą przekładnią? Pozdrawiam co do promienia skrętu, wspomaganie działało w obydwu
|
|
| Autor: | kolarek [ czw paź 06, 2005 8:38 am ] |
| Tytuł: | |
Witajcie, mam komplet przekładnie i pompę (te chyba mam ze dwie) oczywiscie od 114/115. Pozdrawiam Kolarek |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|