MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

MB W115, 240 300D rocznik '76-pytanie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=2169
Strona 1 z 2

Autor:  moroso [ wt kwie 01, 2003 4:02 pm ]
Tytuł:  MB W115, 240 300D rocznik '76-pytanie

Witam!
Mam nadzieje,że wkrótce stanę się posiadaczem 300D z '76.
Auto ponoć jest w dobrym stanie, przednie błotniki są z tworzywa (czy to jest GUT), tapicerka do wymiany. To jest krótki opis jaki dostałem od sprzedającego z w zasadzie zainteresowanego zamianą.
Jeżeli ktoś ma jakieś informacje odnośnie tego typu W115, własne doświadczenie to proszę o wpisy. Ile może kosztować wymiana tapicery i czy można kupić oryginalny materiał obiciowy, zalezy mi na oryginale.
Co sądziecie o 300D, czy może lepiej kupić starszy model z innym silnikiem. Proszę o informacje inne niż z tej strony (znam ją prawie na pamięć). Ponoć ten model to jakby W123 od strony mechanicznej w blacharce W115?????
Pozdrawiam

Autor:  mroziu [ wt kwie 01, 2003 4:45 pm ]
Tytuł: 

Te błotniki to chyba zart...

Autor:  Ocet [ wt kwie 01, 2003 5:54 pm ]
Tytuł: 

No jak pewnie czytales, silnik jest nieco inny. Zawiszenie jest inne. Czesc jest podobna do absolutnie zadkiej 123 serii 0,5. Jak rozumiem chodzi o 240D 3.0? Blotniki to co to za tworzywo? Obawiam sie, ze laminat. Wszystko zalezy od stanu. Slabo sie go remontuje jak nasiakl tluszczem.

Autor:  moroso [ wt kwie 01, 2003 8:40 pm ]
Tytuł: 

Błotniki są z Turcji, a jakie to tworzywo tego nie wiem.
Ale zawsze można wymienić na blache, ta sobie to wytłumaczyłem
Jeżeli chodzi o silnik to co mam o nim sądzić.
Czy macie jakieś informacje ile zostało wyprodukowanych 240D 3.0
i czy jest on jeszcze częstym zjawiskiem to bardzo proszę o informacje.
Z góry dziekuję za wszelkie wpisy
PZDR

Autor:  Stomek [ wt kwie 01, 2003 9:33 pm ]
Tytuł: 

Według niemieckich kolegów z pokrewnego klubu wyprodukowano 53690 sztuk. Tak więc moje zdanie jest takie, że lepszym okazem jest 240D 3.0 z 76 niż 220D z 72 (grubo ponad 400000 sztuk) mimo, że I seria mi się bardziej podoba.

Autor:  MacKuz [ wt kwie 01, 2003 9:55 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Według niemieckich kolegów z pokrewnego klubu wyprodukowano 53690 sztuk. Tak więc moje zdanie jest takie, że lepszym okazem jest 240D 3.0 z 76 niż 220D z 72 (grubo ponad 400000 sztuk) mimo, że I seria mi się bardziej podoba.


Jeżeli jest to oryginalny 2.4 300 a nie na cham wepchnięty silnik 3.0 od 123 to warto brać.

Autor:  marcin280e [ wt kwie 01, 2003 10:24 pm ]
Tytuł: 

240 D 3.0 to top model serii 115 tak jak 280E w serii 114 (oczywiście jest jeszcze 114 280CE ale chodzi o sedany) wg mnie jak orginał to warto brać bo to rzadki model.

Autor:  szczytu [ wt kwie 01, 2003 11:49 pm ]
Tytuł: 

czy to auto jest żóte?

Autor:  moroso [ śr kwie 02, 2003 9:24 am ]
Tytuł: 

Wiem że to pytanie może kogoś zdenerwować ale czy jest jakiś szczegół
który odróżnia silnik z 240D 3.0 z 115 od silnika od 123.
Chodzi mi o szczegół wizualny widzialny na pierwszy rzut oka. Koloru jeszcze nie znam.
Dzięki z poprzednie opinie.

Autor:  Bukol [ śr kwie 02, 2003 1:26 pm ]
Tytuł: 

Witam! znam takie auto do kupienia w Koninie, cyprysowa zieleń. Sam chyba nie kupię bo znalazłem 280 CE 114, ale jeżeli jest ktoś zainteresowany to mogę wysłać namiar i fotki.

Pozdrowienia - Maciek
Land Rover Defender 110 Td5
114 280 CE - może wkrótce

Autor:  PK2 [ śr kwie 02, 2003 3:49 pm ]
Tytuł: 

Nie sądziłem, że spotkam drugą osobę o akurat takiej samej kombinacji samochodów, czyli Defender + W114 coupe.

A może jesteśmy jedną osobą :-)?

Pozdrawiam!

Autor:  MacKuz [ śr kwie 02, 2003 4:12 pm ]
Tytuł: 

mroziu pisze:
moroso pisze:
Wiem że to pytanie może kogoś zdenerwować ale czy jest jakiś szczegół
który odróżnia silnik z 240D 3.0 z 115 od silnika od 123.
Chodzi mi o szczegół wizualny widzialny na pierwszy rzut oka. Koloru jeszcze nie znam.
Dzięki z poprzednie opinie.

Beczkowy 300d ma 5 cylindrow


No dobre ale 240D 3.0 ma też 5 garów [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

pierwsze róznica którą widac to umieszczenie filtra oleju
Obrazek
tak jest w 230D 3.0

a w beczce jest z maksymalnie tyłu silnika po lewej stronie czyli przy samej tylnej ścianie komory silnik tak idealnie pod tym wspornikkem co idzie ze tylnej ściany i dla tego między innymi ciężko wsadzić 300D ze 123 do W115 air tak ma niech wam powie jak wyglada wymiana filtra.

A propo polecam artykuł na stronie klubowej o 240D 3.0 jest w dziale biblioteka -> artykuły.

Pozdrawiam

Autor:  mroziu [ śr kwie 02, 2003 4:24 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
mroziu pisze:
moroso pisze:
Wiem że to pytanie może kogoś zdenerwować ale czy jest jakiś szczegół
który odróżnia silnik z 240D 3.0 z 115 od silnika od 123.
Chodzi mi o szczegół wizualny widzialny na pierwszy rzut oka. Koloru jeszcze nie znam.
Dzięki z poprzednie opinie.

Beczkowy 300d ma 5 cylindrow


No dobre ale 240D 3.0 ma też 5 garów [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Dlatego jak odpisalem to szybko skasowalem [zlosnik] bo spojrzalem na 240 [zlosnik] :roll: [zlosnik]

Autor:  mroziu [ śr kwie 02, 2003 4:30 pm ]
Tytuł: 

Idento silnik ma Trotyl w 116-tce...

Autor:  Bukol [ śr kwie 02, 2003 5:34 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Nie sądziłem, że spotkam drugą osobę o akurat takiej samej kombinacji samochodów, czyli Defender + W114 coupe.

A może jesteśmy jedną osobą :-)?

Pozdrawiam!


Jedną to nie, ale znamy się osobiście. Jeżeli połączysz konie, boks i Land Rowery to ... blisko?
Pozdrawiam - Maciek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/