MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zabezpieczenie antykorozyjne spawow - pomocy rodacy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=2352
Strona 1 z 1

Autor:  szable [ ndz kwie 20, 2003 1:20 pm ]
Tytuł:  zabezpieczenie antykorozyjne spawow - pomocy rodacy

czym smarowac polaczenia krotko przed spawaniem i potem - czym takie miejsce spawu zabezpieczac?

Autor:  Ocet [ ndz kwie 20, 2003 6:01 pm ]
Tytuł: 

Ja osobiscie kazdy spaw cynkuje, ale jest to robota mocno zmudna...

Autor:  _me: how_ [ ndz kwie 20, 2003 6:22 pm ]
Tytuł: 

A na koniec KIT! Tak jak w fabryce. Tylko, że wtedy tracisz możliwość wizualnej kontroli takiego spawu, więc trzeba zrobić to naprawdę dokładnie.

Autor:  Pszczola [ ndz kwie 20, 2003 7:29 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Ja osobiscie kazdy spaw cynkuje, ale jest to robota mocno zmudna...


czym ??? i czy z oboł stron czy z jednej?

Autor:  Ocet [ ndz kwie 20, 2003 8:01 pm ]
Tytuł: 

Z kazdej dostepnej :lol:
Cynkiem, galwanicznie

Autor:  sebi [ ndz kwie 20, 2003 8:14 pm ]
Tytuł: 

Guzio Ocet nie daje wiary ze tak robisz ze swoim autem. Cynkujesz spawy hehe [zlosnik] masz może fotki jak to robisz??

Niedługo zamieszczę jak to robić specjalnymi środkami do tego przeznaczonymi!! Pozdrawiam hej

Autor:  Ocet [ ndz kwie 20, 2003 11:17 pm ]
Tytuł: 

Czy wasze Guzio to jest to samo co nasze Gucio?
A po co ja mam udowadniac cos komus kto i tak mi nie wierzy? Nie mam zamiaru sprzedawac auta i robie to dla siebie!
A fotki SOBIE robie, kolego specjalisto :lol:

Autor:  Pawełek [ pn kwie 21, 2003 11:08 am ]
Tytuł: 

Witam po dłuższej przerwie spowodowanej kłopotami technicznymi :-(

Jaki ma być cel smarowania przed spawaniem ??
Jest dostępny w sprzedaży cynk w spray`u, ale po kilkukrotnych próbach stwierdzam, ze jest skuteczny przy zastosowaniu ok. 3 warstw jako podkład a potem lakierek jakiś...

Ja używam przemysłowych farb stosowanych do malowania kadłubów stratków i mostów :lol: :lol: . Podkład do takiej farby zawiera 70-80 % drobno sproszkowanego aluminium, po próbach w solankach stwierdzam wysoką skuteczność ochrony przed rudą :evil: . Chłopaki dają ok 10 lat gwarancji (zalezy od rodzaju) pod warunkiem prawidlowego nakładania.

Niezależnie od tego co się stosuje - najważniejsze jest dobre wyczyszczenie i odtłuszczenie interesującej nas okolicy !!!

Autor:  Peter [ pn kwie 21, 2003 12:04 pm ]
Tytuł: 

Pawełku, czy mógłbyś a propos tych farb stoczniowych :) rzucić kilkoma nazwami oraz cenami?

Autor:  Pawełek [ wt kwie 22, 2003 12:00 am ]
Tytuł: 

Sprawdze przez dzień to dam znać we wtorek wieczór

Autor:  szable [ wt kwie 22, 2003 3:01 pm ]
Tytuł:  pomalu zaczyna mi sie rozjasniac

dziek i za te odpowiedzi, ale jak sie cynkuje spawy??????
ponadto wpadlem na pomysl aby opublikowac moja walke z w115, stronka dopiero powstaje, ale zapraszam
remont.mercedesa.w.interia.pl - bez www.
i jeszcze raz - jak sie cynkuje spawy? interesuje mnie to, bo daje do auta ocynkowane blachy - jestem fanem ocynku - pozdrawiam
szable
W115 , bylo 2.2 , bedzie 3.0

Autor:  Ocet [ wt kwie 22, 2003 6:00 pm ]
Tytuł: 

Bylo to opisane pare razy w Oldtimer Praxis, rowniez w SonderHeft.
Zrodlem pradu moze byc akumulator moze byc prostownik. Minus na bude plus do cynku. Elektrolit mozna kupic mozna zrobic. Jedno i drugie nie jest proste. Pierwsze, bo niemiecki producent ma spore obsowy i maly pozadek, drugie bo do tej pory z analizy spektralnej ma skladniki i a powazna analiza masowa jest utrudniona. Mam chyba 80 -90 % masy okreslone. Ponadto mozna prubowac z klasycznymi nie organicznymi elektrolitami, ale te opisane w ksiazce "Poradnik Galwanotechnika", spora cegla, z roznych przyczyn sa niezadowalajace. Jak juz masz elektrolit to musisz pamietac a zaleznosciach miedzy pradem, odlegoscia elektrod i wglebnoscia kapieli. Utrzymanie elektrolitu jest poprzez gabke, futerko albo inne cos mokrego w czym siedzi cynk, oprocz Twojej reki [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/