MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mądra głowa potrzebna-gaźnik https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=25938 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | mojojojo13 [ pn maja 14, 2007 8:46 pm ] |
Tytuł: | Mądra głowa potrzebna-gaźnik |
Potrzebuje namiar na dobrego gaźnikowca z Warszawy - słyszałem o 2 dobrych z czego jeden drogi - poprosze o namiar na tego drugiego ![]() Dziś się mocno zdenerwowałem - mimo usilnych mych starań zresztą nie tylko moich - w tym również mechaników, wymianie - prawie całego aparatu zapłonowego!, sprawdzeniu dokładnie silnika auto chodzi nie równo - a to już prawie pół roku - dlatego jestem zdeterminowany i pewnie powiozę auto na lawecie do Warszawy. Mam jeszcze kilka pytań technicznych Sprawdzałem jak szczelny jest kolektor dolotowy - z jednej strony pojwiła się na husteczce czarna plamka - cienka na ok 5 mm i długa na 4 cm - radzicie wymienić uszczelkę ? Pytanie Banalne - Guma na kolektorze ( od odmy ) okazała się nieszczelna - jutro zamówię nową - Rozumiem że nieszczelność na tym odcinku ma duży wpływ - na prace silnika i wyregulowaniu gaźnika - tzn nie da się wyregulowac gaźnika bez szczelności?? Ostatnie techniczne Czy do mojego silnia nr. 115.923-10-041530 ' Podejdzie uszczelka do kolektora - A1151420580 Oraz właśnie guma - kolektor -odma - A1150160081 Z góry dziękuje za pomoc - bo jeszcze troszkę to się zamęcze na śmierć Mam takie auto : ![]() ![]() a jechałem nim dalej dopiero raz ![]() |
Autor: | Patro [ pn maja 14, 2007 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Kilka pytań: 1. Jak się domyśliłem, czy przy pełnym wygrzaniu, silnik zaczyna pracować nierówno? 2. Jak pracuje na zimnym, gdy jest włączone (powinno być włączone) ssanie? 3. Czy nierówna praca pojawia się na letnim silniku (np. po godzinnym postoju w słoneczny dzień)? 4. Ile pali przy spokojnej jeździe (do 110km/h)? AD 1: Jeżeli pali ponad 15litrów na 100km. = za bogata mieszanka. Jeżeli gaźnik był ustawiony "książkowo", to zaworek iglicowy powinien się zamykać w momencie, gdy dolna część pływaka znajduje się w odległości 17mm od górnej podstawy gaźnika. jeżeli tak jest, a mieszanka jest za bogata, oznacza to zużycie dyszy głównej. Tu masz dwie możliwości: a) wymienić dyszę jeżeli jest bardzo zużyta, b) zwiększyć odległość dolnej części pływaka od górnej podstawy, przez co obniżysz poziom w komorze pływakowej. Tu niestety trzeba kombinować. U mnie zwiększenie tego wymiaru do 19mm rozwiązało problem AD 2: Sprawdzić mechanizm otwierania ssania. To akurat można dość łatwo wykonać. Luzujesz dwie śruby M3 i obracasz mechanizmem ssania. Można równeż pobawić się dyszą regulacyjną biegu jałowego, która znajduje się w kolektorze. Warto ją również wykręcić i sprawdzić, czy nie jest zatkana, w razie potrzeby oczyścić i doregulować. Gdy nie da się wyregulować ww. sposobem, a gaźnik jest wyregulowany książkowo, masz dwie możliwości: a) Za uboga mieszanka - zwiększyć poziom w komorze pływakowej - wykonać AD 1 w odwrotnej kolejności, czyli zmniejszając odległość dolnej części pływaka od górnej podstawy. Jest to raczej mało prawdopodobne. b) Pobawić się wkrętem regulacyjnym składu mieszanki u dołu. Jurgen Cassedorf poleca najpierw wkręcić ów wkręt do oporu, a następnie wykręcić go o dokładnie pięć obrotów. U mnie przyniosło to zadziwiająco dobry efekt. Musiałem jedynie doregulować gaźnik po odbyciu jazd próbnych, tak by zejść ze spalaniem. Możliwy do przyjęcia zakres regulacji tym wkrętem to max. pół obrotu w lewo lub w prawo. Po jego przekroczeniu, silnik owszem potrafi zejść ze spalaniem, jednak będą występowały objawy które opisujesz (nierówna praca silnika przy różnych temperaturach - ssanie, bez ssania, wyraźny spadek mocy...). Idealnym wyjściem byłoby mieć do dyspozycji analizator spalin przy tej zabawie. Można sobie jednak poradzić bez niego. AD 3: Tutaj wystarczy sprawdzić dyszę biegu jałowego, czy nie jest zatkana. Po ewentualnym odetkaniu zwiększyć nieco obroty biegu jałowego. Gdyby dalej się dusił, można delikatnie podciągnąć ssanie. Przed wykonaniem ww. czynności, należy pozbyć się bezwzględnie wszelkich nieszczelności, sprawdzić stan gumy, łączącej obudowę filtra z kolektorem. Jeżeli chodzi o sam gaźnik, musi być idealnie czysty, bez nagarów. Ważnym elementem jest podciśnieniowy zaworek odcinający dopływ paliwa: sprawdzić membrankę i podciśnieniową rurkę sterującą (podciśnienie bierze z pomiędzy przepustnicy, a kolektora ssącego). O takich rzeczach jak uszczelki, szczelność zaworka iglicowego, membrany sterującej tłokiem już nie wspominam... Gdybym wyraził się bełkotliwie, zamieszczam poniżej schematy i serwisówkę Stromberga, wraz z podanymi wartościami, które będą zapewne pomocne przy regulacji (przepraszam za niski transfer): http://85.222.27.1/mercedes/ Przy regulacjach, korzystałem głównie z karty A i R. Powodzenia Ps. Gaźnikowca niestety nie umiem Ci polecić. ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ wt maja 15, 2007 7:09 am ] |
Tytuł: | |
Hej na wstępie zaznacze że napewno wyrażasz się błyskotliwie tylko ja musze się jeszcze poduuczyć ![]() Patro pisze: 1. Jak się domyśliłem, czy przy pełnym wygrzaniu, silnik zaczyna pracować nierówno?
2. Jak pracuje na zimnym, gdy jest włączone (powinno być włączone) ssanie? 3. Czy nierówna praca pojawia się na letnim silniku (np. po godzinnym postoju w słoneczny dzień)? 4. Ile pali przy spokojnej jeździe (do 110km/h)? Silnika pracuje nie równo zarówno na zimnym jak i na gorącym - ile pali przy 110 - nie jestem w stanie powiedzieć bo za mało nim jeździłem. Czy odległość wynosi 17 mm - nie wiem ![]() Ps. U mnie nie ma dyszy regulacyjnej biegu jałowego i nie było. Dzięki za strone - będe musiał posiedzieć przy tłumaczeniu ale napewno się przyda. Gdybyś mógł w miarę możliwości w sposó dla zielonych mnie przeprowadzić przez regulacje - będe wdzięczny do grobowej deski ![]() Można na oko ocenić zuzycie dyszy? |
Autor: | Patro [ wt maja 15, 2007 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: Ps. U mnie nie ma dyszy regulacyjnej biegu jałowego i nie było. Napewno nie było czegoś takiego: ![]() Zdjęcia 1-2 pokazują śrubę do zgrubnej regulacji obrotów biegu jałowego. Znajduje się ona przy dźwigni cięgna pedału gazu i pełni rolę prostego stopera. Zdjęcie 3 przedstawia dyszę (powietrzną) biegu jałowego. Za jej pomocą dokonuje się szczegółowej regulacji. Schemat zasady działania regulacji biegu jałowego przedstawia poniższy rysunek. Regulacja za pomocą dyszy, polega na określeniu dawki powietrza: ![]() Najważniejsze na tym rysunku są: 38 - Elektrozawór odcinający dopływ powietrza na biegu jałowym (gdy się zamknie - brak napięcia, silnik gaśnie) 147 - Dysza regulacyjna biegu jałowego 149 - Śruba regulacyjna ilości powietrza kanałem bocznikowym - w nowszej wersji gaźnika musi być wkręcona do oporu. 152 - Wkręt regulacyjny składu mieszanki - znajduje się w dolnej części komory pływakowej. Jego obracanie powoduje przesuwanie się dyszy głównej wzdłuż stożkowatej iglicy = mieszanka bogatsza lub uboższa. ![]() Wkręt (152) ![]() Śruba (149) - ma być całkowicie wkręcona. Patrz Karta A. mojojojo13 pisze: Czy odległość wynosi 17 mm - nie wiem - robił mi to gaźnikowiec - spróbuje w środe samemu to rozkręcić - ale jestem trochę zileony - jakieś wskazówki ? 1. Otwórz kartę R - czyszczenie i regulacja gaźnika. 2. Przejdź do rysunku ze strony 4. Aby wykonać regulację poziomu paliwa w komorze pływakowej należy: 1. Wykręcić wkręty (76) mocujące komorę pływakową (50) 2. Wyjąć uszczelkę komory pływakowej (49) - warto mieć nową na wymianę 3. Elementy (37, 36, 80, 35, 81) zostają w dopiero co zdjętej komorze pływakowej. Uwaga nie zgubić sprężynki 37. 4. Pływak (45) i jego elementy mocowania (41, 42, 43, 44) orqaz zaworek iglicowy wraz z uszczelką (39, 40) zostają w górnej podstaiwe gaźnika. 5. Mamy już zdjętą komorę pływakową, przechodzimy do strony 1 karty R. Interesująca będzie w tej chwili część z cyklu Adam Skłodowy poleca, czyli "Self made tool". Wykonujemy narzędzie zgodnie z podanymi wymiiarami. 6. Przechodzimy do strony 7 karty R. 7. Przesuwamy pływak w kierunku górnej podstawy tak, by zawór iglicowy był całkowicie zamknięty. 8. Przykładamy dopiero co wykonany przyrząd pomiarowy zgodnie z rysunkiem pierwszym na stronie 7 karty R. (przy bystrym oku można obejść się bez przyrządu pomiarowego, posługując się suwmiarką). Przyrząd powinien się opierać krótszymi końcami o górną podstawę gażnika. Pozioma długa krawędź powinna idealnie przylegać do powierzchni pływaka. Regulacji położenia pływaka dokonuje się podginając w odpowiednim kierunku tą część dźwigienki pływaka, która naciska kuleczkę iglicy zaworu. 9. Najważniejszy jest dla nas wymiar (17mm) własnoręcznie wykonanego przyrządu. Zwiększając go do np. 18mm, zmniejszymy poziom paliwa w komorze pływakowej, zmniejszenie wymiaru spowoduje zwiększenie paliwa w komorze. Równie dobrze można zamiast przyrządu użyć suwmiarki. mojojojo13 pisze: Silnik pracuje nie równo zarówno na zimnym jak i na gorącym Jeżeli tak jest, to zacząłbym od sprawdzenia regulacji wkrętem regulacyjnym składu mieszanki. Tak jak wcześniej wspomniałem, odchylenie o ponad pół obrotu, w stosunku do ustawień "książkowych" daje takie właśnie objawy. Można spróbować wkręcić do do oporu (nie na siłę, by nie zniszczyć o-ringa), a następnie wykręcić go o dokładnie pięć obrotów. Tak czy owak, warto sprawdzić, czy poprzedni gażnikowiec wykonał swą robotę starannie (patrz rys. strona 4 karta R): 1. Sprawdzić czystość gażnika, wraz ze sprawdzeniem drożności wszystkich kanałów. 2. Sprawdzić stan membranki tłoka powietrznego (48) oraz iglicę dyszy głównej (51). 3. Sprawdzić stan sprężyny (53) - niestety nie pamiętam jaka powinna być jej długość. W książce Cassedorfa jest ona podana, ale nie mam jej w tej chwili. Sprężyna musi trzymać "prostą linię". 4. Sprawdzić mechanizm ssania (grzałka elektryczna, działanie wszystkich dżwigni, automat bimetaliczny, drożność wszystkich zaworków). Napewno przyda się do tego Karta I 5. Sprawdzić szczelność zaworu odcinającego dopływ paliwa przy zdjęciu nogi z gazu (zamknięciu przepustnicy), zwrócić uwagę na stan membranki (29) i wężyka doprowadzającego podciśnienie. 6. Sprawdzić szczelność zaworka iglicowego w komorze pływakowej (39) 7. Sprawdzić stan pływaka (czy jest szczelny) - (45). 8. Sprawdzić, czy na oci przepustnicy nie ma luzów Mając rozebrany gaźnik warto wymienić: 1. komplet uszczelek, 2. membranę tłoka powietrznego, 3. membrankę w zaworku odcinającym paliwo, 4. zaworek iglicowy, 5. dyszę główną wraz z iglicą Wszystkie części (może oprócz 5) wchodzą w skład typowego zestawu naprawczego. mojojojo13 pisze: Można na oko ocenić zuzycie dyszy?
Można jeżeli ma duże wżery, lub gdy jej iglica nie trzyma linii prostej. Na etapie regulacji, o których mówiłem nie jest to niestety możliwe. Podobno istnieje możliwość sprawdzenia takiej dyszy w warsztacie. Polega to na pomiarze ilości przepływającej przez dyszę cieczy w określonym czasie. Podobno istnieje również jakiś katalog, który te wartości określa. Jeżeli nawet jest to prawdą, to wątpię, że ktoś w Polsce tym się zajmuje, a gdyby nawet, to o kosztach takiej zabawy nie chcę mi się myśleć. Dodam, że dysza Puchatej wyglądała na idealną, konieczne jednak było obniżenie poziomu paliwa w komorze pływakowej. Powodzenia ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ śr maja 16, 2007 8:44 am ] |
Tytuł: | |
Hej - dziś wracam do Łukowa i wieczorem się wezmę za gaźnik Aby nie było wątpliwośći : ![]() rysunek troszkę zamazany ale na dole 16mm na górze 17mm? i wymiar 17mm musimy uzyskać ...?( gdybyś mógł zaznaczyć na zdjęciu - wtedy na 100% się nie machnę ) ![]() U mnie w gaźniku wygląda to troszkę inaczej - ale nad wkrętem regulacyjnym znajduje się śruba - jak mocno powinna być wkręcona? Paweł |
Autor: | Kubitus [ śr maja 16, 2007 9:28 am ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: Potrzebuje namiar na dobrego ga¼nikowca z Warszawy - s³ysza³em o 2 dobrych z czego jeden drogi - poprosze o namiar na tego drugiego
Polecam warsztat na szarych szeregów 1, robią wszystkie gaźniki, szyko i fachowo. tel.: 632-69-51 . Chyba ze to ten "drogi" warsztat ![]() |
Autor: | Cem [ śr maja 16, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | |
Kubitus pisze: Polecam warsztat na szarych szeregów 1, robią wszystkie gaźniki, szyko i fachowo. tel.: 632-69-51 . Chyba ze to ten "drogi" warsztat
![]() Z Solexem jakoś im nie wyszło, a regulacja z wymianą uszczelek kosztowała 700 zł. ![]() |
Autor: | Ocet [ śr maja 16, 2007 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
A Szczotkarska? |
Autor: | AMG [ śr maja 16, 2007 2:39 pm ] |
Tytuł: | |
Kubitus pisze: szarych szeregów 1, robią wszystkie gaźniki, szyko i fachowo. tel.: 632-69-51 . Chyba ze to ten "drogi" warsztat
To fakt, że ceny nie są niskie ale robia dobrze! Ja zawsze byłem zadowolony ! Cem - Twoje auto to wyjątek potwierdzający regułe ![]() |
Autor: | Kubitus [ śr maja 16, 2007 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
Cem pisze: Z Solexem jako¶ im nie wysz³o, a regulacja z wymian± uszczelek kosztowa³a 700 z³
troszke pojechali ![]() Niedługo pojawie się tam z beczką, zobaczymy czy podołają ? ![]() |
Autor: | Patro [ śr maja 16, 2007 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: rysunek troszkę zamazany ale na dole 16mm na górze 17mm? i wymiar 17mm musimy uzyskać ...?( gdybyś mógł zaznaczyć na zdjęciu - wtedy na 100% się nie machnę ) Zaznaczyłem na zdjeciu: ![]() mojojojo13 pisze: U mnie w gaźniku wygląda to troszkę inaczej - ale nad wkrętem regulacyjnym znajduje się śruba - jak mocno powinna być wkręcona?
Wygląda na to, że masz jednak starszy typ stromberga, z elektrozaworem biegu jałowego w komorze pływakowej. ![]() Opis poszczególnych elementów: 2 - nakrętka kontrująca (skręcasz do oporu). 3 - wkręt regulacyjny składu mieszanki. 4 - elektrozawór biegu jałowego. Niestety tego starszego gaźnika nie miałem okazji regulować, więc nie wiem jak książkowo ustawić skład mieszanki. Pomocny napewno okaże sie analizator spalin oraz karta serwisowa G. na stronie 2 są podane wartości, które należy uzyskać podczas zabawy wkrętem składu mieszanki. Warto również zapoznać się z kartą serwisową H, gdzie opisany jest cały proces regulacji Stromberga. |
Autor: | Jarosław Tobolski [ śr maja 16, 2007 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ja co roku w swojej W111 ustawiam swoje Solexy na ul.Szpaczej obok ul.Marsa. http://www.autoszpacza.pl/index.htm |
Autor: | Kubitus [ czw maja 17, 2007 1:08 pm ] |
Tytuł: | |
o jak milo, Jaros³aw Tobolski pisze: Ja co roku w swojej W111 ustawiam swoje Solexy na ul.Szpaczej obok ul.Marsa.
pracuje 5 minut na piechote i 10 minut samochodem (ahh ten wiadukt) ![]() Moze skorzystam z ich pomocy? Jak wygladaja cenowo ? (koszt regulacji bedzie jakims punktem odniesienia) |
Autor: | Jarosław Tobolski [ czw maja 17, 2007 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
Za regulacje bierze ode mnie 100 zł. Ale jestem jego klientem od 4 lat. |
Autor: | mojojojo13 [ czw maja 17, 2007 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
Byłem i efekty przedstawiają się następująco: okazało się że w gaźniku nie było zabezpieczenia na dyszy - więc założyłem ustawiłem wszystko jak powinno być - i okazało się że jest jeszcze większy ZONK ![]() Po przekręceniu gażnika o 180* okazało się że olej gdzieś mi się zmył , więc czy brak oleju może być przyczyną tego....: Kręce rozrusznikiem autko ani zagada ani nie próbuje nawet - po wykręceniu świec - suche , po odkręceniu gaźnika w kolektorze suchutko - wniosek nie dostaje wogule paliwa . Sprawdziłem czy paliwo idzie przewodem paliwowym - idzie! Gdzie mogłem się machnąć ? Wszystko co zrobiłem- -Wykręciłem śrube regulującą mieszankę -Wykręciłem - nie wiem jak to nazwać ale w tym siedziała śruba reguljąca mieszankę - na tym siedzi oring . -Odkręciłem komorę pływakową -Wymieniłem pływak na prawie nowy i ustawiłem odległość na 17mm - Założyłem zabezpieczenie dyszy - siedzi na kulce od dyszy i współgra z pływakiem Potem wszystko skręciłem w odwrotnej kolejności a efekt jak poniżej , Patro - masz jakiś pomysł? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |