MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wspomaganie und uklad kierowniczy w W115
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=2923
Strona 1 z 1

Autor:  Milosh [ śr cze 18, 2003 9:38 am ]
Tytuł:  Wspomaganie und uklad kierowniczy w W115

Witam kolegow!

Mam pytanko

Jak oceniacie prace ukl.kierowniczego w 115-ce?. Sam jestem jej posiadaczem (od niedawna) ale jeszcze nie jezdzilem moim "Mietkiem" i nie wiem czy uklad bez wspomagania chodzi lekko jak na ta mase auta?. Pytanie to kieruje do was poniewaz posiadam rowniez bmw E-30 324d. Sprzet ten oryginalnie byl bez wspomagamia. Skrecic tym autem na parkingu graniczylo z cudem a moja zona nabawiala sie zakwasow. Z tego powodu kupiłem z rozbitego egzemplarza kompletne wspomaganie. Po zamontowaniu efekt byl piorunujacy!. Kierwonica krecilo sie tak lekko jakby kola byly w powietrzu!!!. Stad tez waham sie czy nie kupic wspomagania do W115?.
Masa nieobciazonego BMW wynosi 1195kg a 115 prawie 1450!. Tkniety zlym przeczuciem popartym doswiadczeniem z BMW pytam wiec: czy zalatwiac wspomaganie do "Mietka"czy tez uklad ten jest na tyle precyzyjny i na tyle lekko pracuje, ze mozna sie bez niego obyc?.

Drugie pytanie to: Czy pasuja do rozwiazania tej kwestii jakies gadzety from W123? (moze przekladnia, wezyki cisnieniowe?, moze pompa?)

Prosze o szczegolowe odpowiedzi na moje pytania za co jestem z gory niewymownie wdzieczny!

Pozdrawiam

Autor:  laudan [ śr cze 18, 2003 11:01 am ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie und uklad kierowniczy w W115

Milosh pisze:
czy zalatwiac wspomaganie do "Mietka"czy tez uklad ten jest na tyle precyzyjny i na tyle lekko pracuje, ze mozna sie bez niego obyc?.


Witam,

Uklad kierowniczy w kaydym MB jest precyzyjny, a co do jazdy w115 bez wspomagania, to sie kiedys przejechalem takim samochodem i trzeba sie dosc mocno przylozyc na parkingu. Nie mysle zeby to byla sprawa egzemplarza, bo masa i spore kola swoje robia i nie jest to CC lub SS i wspomagania wyraznie brakuje. Mala rada nie krecic jak auto stoi w miejscu tylko niech kolka sie choc troche kreca to bedzie latwiej [zlosnik]

Autor:  damian [ śr cze 18, 2003 4:54 pm ]
Tytuł: 

W mojej 115 nie ma wspomagania i ciągle się przymierzam do zamontowania tego luksusu. Nie wiem może się przyzwyczaiłem ale nie ma tragedii, kierownica wiadomo nie chodzi "pod jednym palcem" ale da się jeździć. Jesli nie masz pozapiekanych sworzni, końcówek układu kierowniczego, sama przekładnia ma olej i jest w miarę sprawna a także co ważne (!) jest właściwe ciśnienie w oponach to nie ma problemu.

Autor:  DruidusMaximus [ śr cze 18, 2003 5:33 pm ]
Tytuł: 

dokładnie, dobrze nasmarowany układ kierowniczy będzie chodził lekko. Przekładnia jest tak dobrana aby nie było problemów przy kręceniu kołem kierownicy (nie dotyczy samochodów POLONEZ) [zlosnik]

Autor:  damian [ śr cze 18, 2003 5:58 pm ]
Tytuł: 

DruidusMaximus pisze:
dokładnie, dobrze nasmarowany układ kierowniczy będzie chodził lekko. Przekładnia jest tak dobrana aby nie było problemów przy kręceniu kołem kierownicy (nie dotyczy samochodów POLONEZ) [zlosnik]


Święta racja!! [oczko]

Autor:  Milosh [ śr cze 18, 2003 11:48 pm ]
Tytuł: 

Slicznie szanownym kolegom dziekuje za wypowiedzi. Jestem tak usatysfakcjonowany odpowiedzia na 1 pytanie, ze az sandaly mi sie rozpiely!

Zaznaczam jednak, ze bylo tez pytanie nr. 2.
Co do zalozenia wspomagania to Szanowni Panowie "dolali oliwy do ognia".Sam od dawna nosilem sie powaznie z zamiarem kupna tego luksusowego towaru, a Wy tylko utwierdziliscie mnie w tej mysli (i THX wam za to [usmiech] !!!)

Za wypowiedzi nt. question No. 1 serdecznie podziekowal i ponownie pytam: czy da sie cos upchac pod maske w ww.temacie z W123???.
Kompatybilnosc tych pojazdow w kwestii wspomagania ma dla mnie ogromne znaczenie poniewaz jade na zlom i wyrywam z pierwszej lepszej "beczki" caly osprzet z przekladnia wlacznie. Wyrwac cos takiego z W115 jest gorzej: primo- czestotliwosc wystepowania tych pojazdow na zlomach jest dosc mizerna (poza tym musi to byc model .........ze wspomaganiem [usmiech] , secundo: po co ze zlomowanej 115 brac przekladnie? lepiej wziac go w calosci-jeszcze go przetopa w hucie albo potna na blachy do konserwy (szkoda by bylo. jak jakiegos trafie to go kupie w calosci. Nawet jakby mial stac u mnie na placu bez celu. ALE TO ZAWSZE U MNIE!!!).

Druga kwestia jest tutaj zachowanie oryginalnosci auta (sam jestem jej zagorzalym zwolennikiem), lecz mysle, ze nikt sie nie obetnie, ze kupilem sobie wspomaganko z W123 (o ile pasuje [usmiech]). Poza tym jesli te czesci byly identyczne dla obu modeli mozna przekladnie, pompe, etc z W123 podciagnac pod range pseudo-oryginalnej poniewaz jej protoplasta to przekladnia, pompa etc. z W115.

Reasumujac ponawiam pytanie czy pasuja jakies czesci do montazu z W123? Jesli tak to jakie???

Nie ukrywam, ze to pytanie jest dla mnie najwazniejsze!!

Z gory dzieki za info. Wiem, ze mnie nie zawiedziecie!

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow

PA

Autor:  Pszczola [ czw cze 19, 2003 12:09 am ]
Tytuł: 

mam pytanko czy w 115/114 w serii 1 byly wspomagania ???
jak były to czy jest naprawdę rarytasem znaleźć taki egzemplarz???

Autor:  Oczek [ czw cze 19, 2003 12:16 am ]
Tytuł: 

Pszczola pisze:
mam pytanko czy w 115/114 w serii 1 byly wspomagania ???
jak były to czy jest naprawdę rarytasem znaleźć taki egzemplarz???


Były i są...
Znajdziesz bez trudu.

Autor:  Sebaa [ czw cze 19, 2003 12:42 am ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Slicznie szanownym kolegom dziekuje za wypowiedzi. Jestem tak usatysfakcjonowany odpowiedzia na 1 pytanie, ze az sandaly mi sie rozpiely!

Zaznaczam jednak, ze bylo tez pytanie nr. 2.
Co do zalozenia wspomagania to Szanowni Panowie "dolali oliwy do ognia".Sam od dawna nosilem sie powaznie z zamiarem kupna tego luksusowego towaru, a Wy tylko utwierdziliscie mnie w tej mysli (i THX wam za to [usmiech] !!!)

Za wypowiedzi nt. question No. 1 serdecznie podziekowal i ponownie pytam: czy da sie cos upchac pod maske w ww.temacie z W123???.


[..]
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow

PA


W 114/115 popmpa wspomagania jest zamontowana przy silniku na dole po prawej stronie patrząc od przodu. Zbiornik wyrównawczy oleju ATF jest umieszczony nieco wyżej (mniej więcej nad przekładnią kierowniczą). W W123 pompa i zbiornik znajduje się w jednej obudowie i jest przykręcony po prawej stronie na górze, bodajże do głowicy - teraz nie pamiętam dokładnie. Widziałem pompę od 123 zamontowaną w 115 i moim zdaniem nie wygląda to za dobrze - lepiej poszukaj oryginalnego kompletu (pompa i zbiornik). Sama przekładnia chyba pasuje zamiennie, dokładnie nie sprawdzałem, ale wizualnie wygląda na identyczną. Będziesz też potrzebował kolumnę kierownicy od modelu ze wspomaganiem, ponieważ różni się długością. To tyle co pamiętam.
Pozdrawiam

Autor:  Wurcel [ czw cze 19, 2003 1:09 am ]
Tytuł: 

Cześć Milosh!
Temat montowania wspomagania do W115 był kiedyś omawiany na "starym forum". Nie wiem czy tam zaglądałeś, jeśli nie to poczytaj tutaj: http://macmerc.netium.com.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=40&postdays=0&postorder=asc&start=0
Pozdrawiam

Autor:  kuba [ czw cze 19, 2003 2:13 am ]
Tytuł: 

witam
sam cwiczyłem niedawno wspomaganie w moim pojeżdzie i pasuje przekładnia z 123 z tym że jest inne ramię a aby je wymienić trzeba mieć naprawdę porządny ściągacz. inne metody ściągnięcia typu grzanie palnikiem nie wchodzą w grę gdyż spali się uszczelniacz. znaki do ustawienia położenia ramienia są takie same, króćce do przewodów ciśnieniowych również. problemem jest tylko pompa, z której zamocowaniem może być problem. ta od 123 po przykręceniu do głowicy 115 jest za mało stabilna i się zrywa, brakuje otworu na odciąg w głowicy, albo w bloku już nie pamiętam.
pozdrawiam

Autor:  Stomek [ czw cze 19, 2003 10:19 pm ]
Tytuł: 

Widziałem W115 z pompą wspomagania od W123 w wersji diesel- nie polecam tego rozwiązania ze względu na bałagan pod maską. Gość założył wspomnianą pompę i nie mieścił mu się akumlator, więc go wywalił na prawą stronę przerabiając przy okazji ssanie filtra powietrza. Nic ciekawego. A co do samego wspomagania to rzecz bardzo przydatna- szczególnie doceniłem wciśkając się w zakamarki na wstecznym z lawetą.

Autor:  Milosh [ czw cze 19, 2003 11:23 pm ]
Tytuł: 

Salut!

Buty mi spadly po raz drugi!!

Wielce dziekuje szanownym Panom!!!

Jutro bedzie u mnie dosc elegancka impreza z "malowaniem" scian dywanow i trawnikow. Ale pierwszym toastem jaki wzniose to zdrowko kawalerow from MB/8 Club Pologne oraz wszystkich forumowiczow. [pub]

Malo ktore odpowiedzi mnie satysfakcjonuja ALE WASZE JAK NAJBARDZIEJ!

Jeszcze raz wszystkim bardzo dziekuje za pasjonujaca lekture w kwestii wspomagania. Juz wiem co robic, gdzie i czego szukac.

Mam nadzieje, ze kiedys tez bede mogl komus pomoc w kwestii stricto technicznej jak Wy mnie.

Bye!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/