MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W115 2800ccm ?!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=2945
Strona 1 z 2

Autor:  Marek Andrzej [ sob cze 21, 2003 6:33 pm ]
Tytuł:  W115 2800ccm ?!

Kupiłem 115 2400D. Zrobiłem cały spód i zmieniłem silnik na 2800ccm benzyna na gażniku SOLEX. Dyfer i skrzynia biegów (4) zostały od DIESEL. Może ktoś wie czy aby auto jeżdzilo tak jak 160 KM wystarczy zmienic dyfer/most -na jaki (symbol)? czy trzeba też dobrać skrzynie. Pozdrawiam i dziękuje.

Autor:  sebi [ sob cze 21, 2003 6:50 pm ]
Tytuł: 

A dzień dobry Panu!! skąd Pan przyjechał z księżyca czy z innej odległej planety ale tu wypada jakoś lepiej zaczynać. Nawet jak pojedziesz bo ASO MB (gdzie nic nie wiedzą) to też i tam obowiązują jakieś ogólnoludzkie zachowania.

Autor:  laudan [ sob cze 21, 2003 6:56 pm ]
Tytuł:  Re: W115 2800ccm ?!

Marek Andrzej pisze:
Kupiłem 115 2400D. Zrobiłem cały spód i zmieniłem silnik na 2800ccm benzyna na gażniku SOLEX. Dyfer i skrzynia biegów (4) zostały od DIESEL. Może ktoś wie czy aby auto jeżdzilo tak jak 160 KM wystarczy zmienic dyfer/most -na jaki (symbol)? czy trzeba też dobrać skrzynie. Pozdrawiam i dziękuje.


zmienic most, przelozenia masz na:
200D http://macmerc.netium.com.pl/dane/217010SK.HTM
280 http://macmerc.netium.com.pl/dane/217170SK.HTM

Skrzynie maja te same przelozenia. Most w w114 280 ma przelozenie 3,69, a wiec takie samo jak w w123 240D i o ile sie nie myle sa to te same mosty. Poza tym byly montowane w w116 280 (ale nie wiem dokladnie do jakiego roku) i w w107 280 (ale tez nie we wszystkich modelach).

A jak sie jezdzi 280 z mostem od 200D? Napisz wrazenia, bo ten temat sie czesto przewija.

Autor:  Marek Andrzej [ ndz cze 22, 2003 7:27 pm ]
Tytuł:  W115 2800

Witam Pana. Dziękuje za odpowiedź. Niestety tak zestrojonym autem nie da się jeździć. Rusza ok, ale żeby wrzucić trzeci bieg trzeba auto dobrze rozpędzić. Silnik wkręca się ale nie jedzie. Sprawdze jakie przełożenie mam obecnie, ponieważ ,,mechanik'' który mi przekładał silnik nie miał pojęcia o robocie której się podjšł.
PS. Kierowniku Sebi o co chodzi?

Autor:  sebi [ ndz cze 22, 2003 8:03 pm ]
Tytuł:  Re: W115 2800

Marek Andrzej pisze:
PS. Kierowniku Sebi o co chodzi?


Jak nie wiesz o co chodzi to co ja mam Ci powiedzieć??!! A powiedzenie panie kierowniku wyłacznie źle mi się przypomina [zlosnik]

Autor:  Ocet [ ndz cze 22, 2003 8:35 pm ]
Tytuł: 

No dobra wtrace sie. Podpowiedz znajdziesz w pierwszym forum z listy :lol:

Autor:  MareK [ ndz cze 22, 2003 10:25 pm ]
Tytuł: 

Dzieki: Laundan, Ocet. To moje pierwsze próby poruszania się na internetowym forum i wdzięczny jestem za każdš udzielonš mi informację.
PS. Nie wiem jaki jest stan wiedzy w ASO ale potrafiš być mili i uprzejmi.
Pozdrawiam.

Autor:  Marek Andrzej [ pn cze 23, 2003 7:45 am ]
Tytuł: 

Przepraszam -"LAUDAN". Wydrukowałem powyższe dane i jade z tym do mechanika.

Autor:  laudan [ pn cze 23, 2003 9:29 am ]
Tytuł: 

Marek Andrzej pisze:
Przepraszam -"LAUDAN". Wydrukowałem powyższe dane i jade z tym do mechanika.


Sprawdz dokladnie jakie masz przelozenie mostu, bo jak miales od poczatku silnik 240D to powinienes miec most o przelozeniu 3.69

Tutaj masz wszystkie dane:
http://macmerc.netium.com.pl/dane/1217DANE.HTM

Autor:  Krzysztof [ pn cze 23, 2003 9:53 am ]
Tytuł: 

Witaj Marku

Mam do ciebie pytanie - czy miałes jakiekolwiek problemy z rejestracja auta po zmianie silnika?
Jakie etapy trzeba przejsc?

POzdrowienia

Autor:  Nilo [ pn cze 23, 2003 9:59 am ]
Tytuł: 

aby dokonac zmiany silnika z zaplonem samoczynnym na iskrowy lub odwrotnie trzeba miec oczywiscie dowod zakupu-wlasnosci silnika (tego kupionego, odprawy celne, umowy itp.), silnik powinien miec swoj numer (najlepiej), stacja diagnostyczna, gdzie zweryfikuja (ewentualnie) jak zamontowany jest silnik (chodzi przede wszystkim o drgania - praca silnika aby nie mialo to wplyw na karoserie i cos tam jeszcze) i po tym do wydzialu komunikacji, odpowiednie znaki oplaty skarbowej i w droge

Autor:  Krzysztof [ pn cze 23, 2003 10:44 am ]
Tytuł: 

Dzięki
Nie mam zamiaru zakładać benzyny tylko większy D 3.0.
Czy nie ma żadnych przeszkód?
Kiedyś na forum była krótka rozprawa na ten temat i było o jakichś przelicznikach moc/pojemność itp.?
Czy rzeczywiście jest to takie proste?
Czy sprawdzają czy jest to silnik od tego modelu czy też obojętni skąd jest silnik bylebym miał na niego papiery?

Autor:  Nilo [ pn cze 23, 2003 11:47 am ]
Tytuł: 

W tym wypadku zmieniasz tylko wpis w dowodzie rejestracyjnym bez stacji diagnostycznej, przynajmniej tak bylo do tej pory. Rowniez obieg dokomuntow w wydziale komunikacyjnym jest taki sam. A zmiana silnika 200 na 300 D to niech ktos inny sie wypowie, ponoc skrzynie 4 biegowe sa takie same, tylna os tez.. chyba ta sama.

Autor:  laudan [ pn cze 23, 2003 2:26 pm ]
Tytuł: 

Silnik 300D jest dluzszy od 200D, wiec sa inne ciegna od lewarka do skrzyni, krotszy wal, a i przelozenie mostu jest inne: 200D 3.92, 300D 3.48 jak dobrze pamietam.

Autor:  MacKuz [ pn cze 23, 2003 3:19 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Silnik 300D jest dluzszy od 200D, wiec sa inne ciegna od lewarka do skrzyni, krotszy wal, a i przelozenie mostu jest inne: 200D 3.92, 300D 3.48 jak dobrze pamietam.


Co do przełożeń mostów moge to potwierdzić ale co do wału i cięgien lewarka to nie jestem pewny czy aby silnik po prostu nie jest przesuniety bardziej do przodu a tył jest taki sam (czyli skrzynia sie kończy w tym samym miejscu) ??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/