MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 11:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 26, 2003 2:22 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
Witajcie !

jade w czwartek moim mercem do Holandii dorobić troche i zastanawiam sie co mozna zrobic jeszcze w aucia aby ograniczyc prawdopodobienstwo awarii w trasie

z tego co zrobiłem lub jeszcze dziś zrobie :

- wziąłem zieloną karte
- kupiłem nowy akumulator 92 Ah ( stary już był zajechany )
- wymieniłem olej + filtr oleju
- wymienie koncowki drazkow kierowniczych + ustawie geometrie ( sa luzy na kier. )
- naprawiłem rozrusznik
- sprawdze koło zapasowe
- kupie car assistance ( chociaz nie wiem czy to sie przyda jak mi cos nawali na autostradzie )

moze jeszcze Wam coś przychodzi do głowy o czym ja zapomnialem ?

zastanawiam sie tez czy nie bedzie problemow w niemczech na autostradzie - w koncu auto ma 27 lat ...

czy mozna mieć hak holowniczy i nie miec na nim przyczepy czy trzeba go odkrecic ???

czy jak ciagne przyczepe kampingowa to musze miec dodatkowe lusterka ?

czy na autostradach niemieckich sa jakies wzmozone kontrole starych aut i co za to grozi ? ( wiadomo ze mozna sie przyczepic do wielu rzeczy )

pozdrawiam i z gory dzieki za sugestie
Marcin

_________________
pozdrawiam
Marcin Matusiński
Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 2:44 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Weź ze sobą membrane pompy podciśnienia ja ostatnio musiałem ją wymieniać na trasie, że tak powiem kosztuje to 30 zł a czasami sie przydaje i nie zajmuje duzo miejsca.

Dobrze jest mieć przy sobie również komplet żarówek, bezpieczników i paski klinowe nie drogie a warto mieć.

Sprawdx czy mnasz sprawny podnośnik o nim sie często zapomina a potem jest skucha :D

Ważne na utostradach - sprawny wskaźnik poziomu paliwa :D :D :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: wt sie 26, 2003 3:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Marcin Matusiński pisze:
moze jeszcze Wam coś przychodzi do głowy o czym ja zapomnialem ?

2 kolo zapasowe, wulkanizacja jest dosc droga na zachodzie:))) W Holandii Diesel jest tanszy o okolo 10-15 centow niz w niemczech, wiec rozplanuj dobrze tankowanie. Moze uda Ci sie na jednym zbiorniku przeszkoczyc Niemcy.

Marcin Matusiński pisze:
zastanawiam sie tez czy nie bedzie problemow w niemczech na autostradzie - w koncu auto ma 27 lat ...

Trzymaj sie blizej prawego pasa jak masz Dieselka:)

Marcin Matusiński pisze:
czy mozna mieć hak holowniczy i nie miec na nim przyczepy czy trzeba go odkrecic ???

A dlaczego nie mozna by miec haka? Ja w swoim mam i jest nie demontowany, tzn jak sie ktos uprze to odkreci caly stelarz [zlosnik]

Marcin Matusiński pisze:
czy jak ciagne przyczepe kampingowa to musze miec dodatkowe lusterka ?

Najpierw sprawdz, czy kierowca ma prawo jazdy B+E [zlosnik] Jesli przyczepa wystaje poza obrys auta to lusterka chyba obowiazkowe, bo inaczej nic do tylu nie widac.

Marcin Matusiński pisze:
czy na autostradach niemieckich sa jakies wzmozone kontrole starych aut i co za to grozi ? ( wiadomo ze mozna sie przyczepic do wielu rzeczy )

Moje ma 19 i zatrzymala mnie tu tylko straz graniczna juz za granica z luxemburgiem. Tak od roku 0 kontroli. Inna sprawa, ze auto ma biale numery, ktore sa dosc podobne do niemieckich.

Na granicy z Holandia, ale juz po stronie Niemieckiej, zdarzaja sie naloty i sprawdzaja, czy ktos nie wiezie jointow i innych takich:)))

Jesli chodzi o kary to tutaj jest cennik w Niemczech:
http://www.bmv.de/Bussgeldkatalog-.389.htm

Jesli masz niesprawne auto to moga Ci zabrac dowod rej itd.

Aha uwazaj na policje w Holandii, bo niby ich nie widac, ale jak cos przeskrobiesz to sa zaraz, ale sa mili:) Kiedys kumpel przejechal na czerwonym swietle, bo sie zagapil i na nastepnych swiatlach zatrzymal go nieoznakowany samochod i policjant pouczyl oraz zaoferowal odprowadzenie do autostrady :lol:

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze jedna ważna sprawa: pamiętaj o testamencie, zrób kopię. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 8:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
komplet zarowek juz jest zapakowany , podnośnik już od dłuższego czasu jezdzi w bagażniku :) bezpieczniki w sumie tez są , pasków klinowych nie biore z tego wzgledu ze wymienialem ostatnio oba

wskaznik paliwa działa jak chce - ale mam to juz obcykane - zawsze mam kilkanascie l paliwa w zbiorniku przy tankowaniu

na jedym zbiorniku pewno nie przejade Niemiec , ale to juz tam nie ma znaczenia - kilka euro wiecej czy mniej na takiej trasie... ;) ale dobrze wiedziec ze w Holandii jest taniej

co do prawa jazdy to mam tylko B , ale przyczepe na B tez mozna chyba ciagnac ? jak to dokladnie jest ?

membrane pompy podcisnienia jeszcze nigdy nie wymienialem - czy ona odpowiada za wspomaganie hamulca ?

pozdrawiam
Marcin

_________________
pozdrawiam

Marcin Matusiński

Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 8:21 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Marcin Matusiński pisze:
membrane pompy podcisnienia jeszcze nigdy nie wymienialem - czy ona odpowiada za wspomaganie hamulca ?

pozdrawiam
Marcin


Dokładnie mi pekła i skończyły sie hamulce pedał twardy jak kamień i 0 hamowania - tragedia.

A wymiana trwa 20 minut i potrzebny jest do tego wkrętak i imbus nr 6.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 8:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
no to musze jutro sobie wymienic - ciekawe czy odczuje roznice w hamowaniu - teraz trzeba troche deptac hamulec ... :-? :(

powiedz mi troche dokladniej jak ja wymienic ? tzn gdzie jest pompa i czy trzeba cos zdemontowac aby wymienic membrane ?

pozdrawiam
Marcin

_________________
pozdrawiam

Marcin Matusiński

Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 8:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Marcin Matusiński pisze:
co do prawa jazdy to mam tylko B , ale przyczepe na B tez mozna chyba ciagnac ? jak to dokladnie jest ?


Slyszalem, ze sa klopoty z nowym prawem jazdy. Jak masz tylko B i ciagniesz przyczepe to klopoty. Jak masz stare to ponoc spox, ale dowiedz sie dokladnie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 12:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Na kategorii B możesz ciągnąć przyczepę. jest to tzw. przyczepa lekka. Sam jeżdżę z taką przyczepą. Ja swoją przyczepę przerejestrowałem na lekką.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Witam i gratuluję odwagi. Zdarzyło mi się przejechać całą Europę do Wielkiej Brytanii. Tankować musiąłem dopiero przed samą granicą Holenderską, ale nie jechałem najkrószą trasą do Holandii, bo to nie byłaby najkrósza trasa do UK. W niemczech owszem, cieszył się bombowiec ogromnym zainteresowaniem, ale na szczęście nie policji. Na granicy gość wogóle nie wyglądał nawet na zdziwionego, a bałem się, czy w ogóle mnie wpuszczą, bo nie wyglądał wtedy zbyt atrakcyjnie. Przejechaliśmy wtedy prawie 5 tys. km bez zająknięcia, musiałem tylko dwa razy dolać oleju. Więc cóż. Tylko szczęścia Ci życzę.

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 1:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Marcin Matusiński pisze:
powiedz mi troche dokladniej jak ja wymienic ? tzn gdzie jest pompa i czy trzeba cos zdemontowac aby wymienic membrane ?

Wymiana tej membrany jest wysoce przyjemna. Vacum pompa jest utwierdzona na bloku silnika opodal pompy wody. Jeżeli miałbyś wątpliwości to przesledz drogę przewodu podciśnieniowego od serwa w stronę silnika. To takie w które wchodzi przewód od serwa a wychodzi w strone kolektora to właśnie wspmniana pompa (tam gdzie włażą przewody siedzą zawory i gdy one są znurane to też cienko podciśnieniuje). Cała naprawa polega na odkreceniu tego od silnika (bedzie tam sie dość konkretnie rozpychać sprężyna powrotna), rozłożeniu, wymianie membrany (jest centralnie dokręcona jedną śrubką) i poskładaniu. Gdzies miałem zdjęcia z tej operacji, bo chciałem to kiedys opisać, jeno mi wcięło i jest tylko to jedno. A jeszcze jedno jak konkretnie sie rozleci membrana, a pompa ma podciśnieniowo przestawiana dawkę to przewodem od pompy do kolektora leci olej w zauwazalnych ilościach i wogóle nie bardzo da się jechać, bo dawkowanie jest cokolwiek stochastyczne.
Obrazek

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 1:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Luk pisze:
Na kategorii B możesz ciągnąć przyczepę. jest to tzw. przyczepa lekka. Sam jeżdżę z taką przyczepą. Ja swoją przyczepę przerejestrowałem na lekką.


W Polsce tak, ale czy byles z ta przyczepa w niemczech? Ponoc ze starym prawem jazdy ok, ale z nowym klopoty. Co ciekawe majac stare niemiecki prawo jazdy (odpowiednik naszego B), mozna prowadzic pojazdy do 7,5T.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 8:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Sprawdź koniecznie stan przewodóch hamulcowych. Sztywnych,czy w miejscach przywalenia totalnego błotem ruda ich nie przeżarła, oraz elastyczne czy nie są porowate, popękane i ze zgrubieniami.O tym żeby mieć nieprzeterminowany płyn ham już nie wspomnę. Zajrzałbym też ile jeszcze klocków zostało i czy nie przeciekają uszczelki tłoczków. No chyba że niedawno robiłeś remont całego układu ham...
Pozdrwaiam i życzę szerokiej drogi [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2003 12:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Zgaś światło w garażu i popryskaj wodą na przewody czy nie ma nieszczelności, z uwagą!

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2003 2:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Pamiętaj tez o oleju ( weź kilka litrów) i o płynach

p.s. na kategorii B można ciągnąc przyczepy jednoosiowe

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl