| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| W115 200D - 55KM, 34 lata i masa kłopotów. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=35956 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | pablo_1 [ wt wrz 09, 2008 6:09 pm ] |
| Tytuł: | W115 200D - 55KM, 34 lata i masa kłopotów. |
Witam. Na samym początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać - z racji, że to mój pierwszy post na tym forum. W sumie dopiero je poznaje - przypadkowo spotkany chłopak (również jeżdżący 115stką Nie będę tu całej historii auta u mnie streszczał (choć nie ukrywam że były czasy lepsze i gorsze dla niej). Z racji ostatnich problemów streszczę tu tylko ostatnie 3 lata. Przez dość długi czas - powiedzmy, że 2 lata - auto było bezproblemowo użytkowane na codzień (co oczywiście swoje piętno na nim odcisnęło - głównie lakier i stan blacharski), silnik sprawował się bezawaryjnie i był praktycznie bez obsługowy. Po rozgrzaniu ciśnienie spadało minimalnie do ok 1.8. Ostatni nie cały rok auto praktycznie przestało w garażu - rzadko przepalane, sporadycznie krótkie turlanko po mieście. Teraz od ostatnich 2 miesięcy zacząłem znowu ostro kręcić 115stką kilometry. Co zauważyłem i co nie pokoi mnie jednocześnie:
-ciśnienie min. po rozgrzaniu spada nawet do ok 1,1 -chyba bierze olej (nie jestem w stanie sprawdzić jak dużo i czy na pewno) -przy zapalaniu często zakopci na biało - siwo -w trakcie jazdy czasem na czarno kopci Jak tak długi postój mógł wpłynąć na silnik? Pompa paliwa i wtryskiwacze są OK. Czy może być to wina uszczelniaczy zaworowych?? Proszę o pomoc |
|
| Autor: | Vesa [ wt wrz 09, 2008 10:31 pm ] |
| Tytuł: | |
Witam, Witaj na forum Pablo Daj zdjęcie pozdrawiam |
|
| Autor: | Janfocus [ pn wrz 15, 2008 3:19 pm ] |
| Tytuł: | |
Wystarczy aby auto stało poł roku i stają pierścienie, a przy dłuzszym staniu lecą uszczelki... Prawdopodobnie u Ciebie staneły pierścionki i lub uszczelniacze zaworowe oklapły. Dla pewności mozna zrobić pomiar kompresji bez i z próba olejową -będzie wiadomo odnośnie pierścieni. Koniecznie zmien olej, to że stał nie znaczy że się nie zestarzał... Jesli wyjdzie że pierscionki staneły mozna spróbować akcji pod tytułem nafta z olejem 50/50 do cylindrów, ale potem trzeba cały olej zmienić... Czasem to pomaga przed rozbieraniem silnika, a poza tym to jeździć... |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|