MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

najlepsza metoda zabezpieczenia antykorozyjnego - pytanie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=40628
Strona 1 z 2

Autor:  szyki [ czw kwie 16, 2009 9:04 pm ]
Tytuł:  najlepsza metoda zabezpieczenia antykorozyjnego - pytanie

Znalazłem u siebie w 114 trochę rdzawego nalotu na podszybiu i przy wentylatorze nagrzewnicy.
nie jest tak źle. rudy nie wgryzł się na wylot ale pozbyć się go trzeba :-)

chciałbym to ładnie zeszlifować do blaszki i zabezpieczyć czymś.
pytanie, czym najlepiej to zrobić?

wiem wiem, jest dużo wątków na ten temat, ale zdania są bardzo podzielone a chciałbym to jakoś usystematyzować, jaka metoda zabezpieczenia jest najlepsza.

dodam, że nakładać kolejne warstwy podkładów, itp. zamierzam przy pomocy pędzelka i jako że chodzi o elementy wewnątrz auta, które będą przykryte tapicerką, deską rozdzielczą, itp itd, nie mam parcia na lakierowanie tych elementów idealnie tym samym lakierem, co całe nadwozie.
chciałbym to za to zrobić możliwie jak najlepiej.

co najpierw?
podkład reaktywny?
czy na elementy bez rdzy też mogę położyć ten rodzaj podkładu?
jakie dalsze czynności?

dzięki wielkie i pozdro,
szymon.

Autor:  heted [ czw kwie 16, 2009 10:34 pm ]
Tytuł: 

Mój mechanik polecił mi minię, ja zdania nie mam.Powiedział też, że na pdwozie dobra jest chlorokauczukowa.W CSV powiedzieli, że jeżeli ruda weszła, nie ma się co łudzić, pójdzie.Zgadzam się, że temat wart jest kompleksowego opracowania. Tzn. co w jakim stadium spustoszenia stosować,chrakterystyki poszczególnych środków.Cały czas nie wyjaśnine są zabobony i gusła na temat czarnych podkladów fabrycznych (katoforezy?)
Nurtuje mnie również sprawa cynowania, które było popularne i dość wdzięczne. Natomomiast chemicy mówią, że cyna ze stalą tworzą ogniwo korozyjne (stal rozpuszcza się w cynie).

Autor:  asree [ pt kwie 17, 2009 9:56 am ]
Tytuł: 

Ja stosuje Cortanin F środek stary jak świat więc i sprawdzony. Wystarczy oczyścić z rdzy nawet śrubokrętem pomalować Cortaninem i po sprawie. Środek jest dosyć odporny bo stosowałem go w zeszłym roku na Seata, potem nie było czasu na zamalowanie, a rdza nie idzie dalej. :)

Autor:  Jawu [ pt kwie 17, 2009 3:24 pm ]
Tytuł: 

Po Cortaninie całość umyć wodą. Preparat wchodzi w reakcę tylko z rdzą, a z reszty łatwo się zmywa. Następnie pomalować farbą tlenkową, czyli minią i czymś nawierzchniowym. Ja tak robię od lat.

Autor:  stefanbas [ pn kwie 20, 2009 10:34 pm ]
Tytuł: 

jak rudy się niewdarł to stosowałem środek Brunox(tez ponoć wchodzi w reakcje)- polecił mi go znajomy lakiernik, stosowałem a golfa II i do tej pory nic w tym miejscu niewyskoczyło i farba nieodpadła:)
co do tego cynkowania to tez mnie to zastanawia... audi cynkowane nigdy mnie niezawiodły :) ale żeby samemu cynkować blachy to niewiem czy to da taki efekt..
a tak przy okazji to zastanawaim się na kupnem wielu blach do w115... ponoć u nas na rynku sądostępne 2 rodzaje tańsze o grubości 0,8 i grubsze-droższe- 1,25 ponoć cynkowane .. czy to prawda ??wiecie jakich są producentów? czy ktoś z Was stosował te cynkowane? gdzie można je kupić w najlepszej cenie?

Autor:  heted [ pn kwie 20, 2009 11:22 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze na temat korozji. Legenda diamentu legendą, a my wszyscy znamy słabe punkty 115, czyli korozję (chromy błyszczą do końca).
Myślę, że duży wpływ na korozję gwiazdy mają wygłuszenia, które zatrzymują wilgoć. Te gąbki pod dywanami, maty na grodzi, tylne słupki no i szyber. Niektórzy mówia , jeżeli samochód ma schibedach to nie ma podlogi. Obecnie zastanawiam się czy zakladać te gumiste przekładki między błotnikami a fartuchami, bo ruda robi tam spustoszenie.

Autor:  Mitu [ pn kwie 20, 2009 11:34 pm ]
Tytuł: 

A ja się zastanawiam, kiedy Użytkownicy forum nauczą się czytać ze zrozumieniem i dostrzegać tę subtelną różnicę pomiędzy cynowaniem, a cynkowaniem oraz gruntem, a podkładem. Wtedy być może odpowiedzi na pytania, które Ich gnębią, znajdą się same...

Autor:  heted [ wt kwie 21, 2009 9:34 am ]
Tytuł: 

Powtarzam, bo post się nie pokazał(?)
Cynkowanych fabrycznie blach nie spotkałem.Prawdopodobnie MB wtenczas tez nie stosował. Dwa lata temu ,gdy z zapałem Rządówkę chędożyłem,chciałem cynkować galwanicznie nowe błotniki Krokenholm. Odradzili mi to sami wykonawcy,twierdząc, ze jest to powłoka galanteryjna nietrwała, ze lepsza jest dobra farba. Cynkowanie ogniowe ( zanurzeniwe w ciekłym cynku), grozi w tej temperaturze totalnym odprężeniem ,czyli utratą kształtów nadanych w matrycy.Odkształcenia są tak duże, że zamotowanie błotnika bez klepania jest niemożliwe. <br>Dodano po 9 godzinach. 58 minutach.:<br> Cynowanie i cynkowanie- wydaje mi się, że rozróżniam, o reszcie chętnie posłucham, poczytam, bo jest to problem. Rozumiem, że Kolega na temat juz wie wszystko.

Autor:  stefanbas [ śr kwie 22, 2009 9:34 pm ]
Tytuł: 

hehe to ja chciałem przy-cynić i pomyliłem się :D a raczej zapędziłem w czytaniu..
"moja wina, moja wina, moja... " :D
dobrze wiem że cynowanie i cynkowanie to 2 rózne rzeczy...
co do tych blach to postaram sie znależdź numer email do gościa który mi dawał gwarancje że te droższe u niego blachy 1,25 są w ocynku..
to prawda co piszą Koledzy!! rozmawiałem z kilkoma blacharzmi i mówili ze jezli kupuje sie nowe blachy to najlepszym zabezpieczeniem są dobre podkłady i farby do tego przeznaczone :)

Autor:  Mitu [ czw kwie 23, 2009 9:20 pm ]
Tytuł: 

heted pisze:
Rozumiem, że Kolega na temat juz wie wszystko.


Źle Kolega rozumie, bo ja nie wiem wszystkiego, ale cynowanie jest lepsze niż szpachlowanie.

stefanbas pisze:
najlepszym zabezpieczeniem są dobre podkłady i farby do tego przeznaczone :)


Podkłady nie są zabezpieczeniem, zabezpieczeniem są grunty.

Autor:  heted [ czw kwie 23, 2009 10:56 pm ]
Tytuł: 

To może jednak ktoś spróbuje uporządkować te doświadczenia i spory.
Może jako zagadnienia:
metalizowanie: miękkie czyli cyna tware mosiądz i cynk
farby wg grup ? tlenkowe , chromianowe, cynkowe (grunty?) i inne okrętówki , fluidol do profili zamkniętych
farby epoxydowe
chameraity ,cholorokauczukwe
chyba na końcu bitexy
O cortaninie ostatnio ktoś ku mojemu zdziwieniu pisal pozytywnie.
Ale pezede wszystkim co jak gdzie i kiedy stosować

Autor:  Conrad [ czw kwie 23, 2009 11:53 pm ]
Tytuł: 

Tu jest fajny artykuł o podkładach:http://www.lakiernik.com.pl/artykuly/19.html :)

Autor:  ukaniu [ pt kwie 24, 2009 7:58 pm ]
Tytuł: 

Kiedyś podszedłem do sprawy konserwacji kompleksowo i starałem się wypracować metodę o tyle skuteczną co sensowną i skuteczną.

Na rdzę najlepszą metodą jest: pozbycie się rdzy. Tutaj można sotosować piaskowanie punktowe czy szlifowanie. Wszelkie preparaty przetwarzające rdzę nie warto kłaść na twardą, łuszczącą się korozję. Preparaty te też mają jedną wadę: odpadają z czystej blachy.
W efekcie stosowałem czyszczenie mechaniczne i zaraz potem malowanie wszystkiego Dinitrolem RC900 w sprayu. Dinitrol załatwia natychmiastowe zabezpieczenie gołej blachy oraz wchodzi w reakcję z korozją pomiędzy blachami w zgrzewach czy miejscach niedostępnych.
Następnie czekałem aż wszystko wyschnie i zmywałem dokładnie acetonem.
Powierzchnie suszyłem opalarką i nanosiłem podkład aktywny - Wash Primer zwany przez lakierników - wytrawiającym.
A na to podkład epoksydowy (to najszczelniejsza najmniej porowata farba).
Potem na spawy i zgrzewy nanosiłem poliuretanowy klej uszczelniajaćy i lakierowałem wszystko lakierem nawierzchniowym (lub nie jeśli estetyka nie ucierpi).

Autor:  Ja_cek [ śr maja 20, 2009 10:26 pm ]
Tytuł: 

Właśnie walczę ze szkodami po zimie :D
Dziś było wielkie czyszczenia progu i strefy pod błotnikiem i obmalowanie brunoxem, zobaczymy jak wyjdzie, na razie wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro ciąg dalszy.

Autor:  Mitu [ śr maja 20, 2009 11:03 pm ]
Tytuł: 

"Ja cek", jakbyś przyspawał tę łatkę do końca (punkt obok punktu, aż zrobi się spaw ciągły) i "pozamykał" ją masą poliuretanową (już po zagruntowaniu), a na koniec natrysnął próg od wewnątrz woskiem albo tłuszczem (syntetycznym :) ) to ten próg jeszcze długo by pożył (przynajmniej w tym miejscu [zlosnik] ).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/