MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zakup W114 - proszę o wskazówki https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=44012 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | .:ryba:. [ ndz paź 04, 2009 12:37 pm ] |
Tytuł: | Zakup W114 - proszę o wskazówki |
Witam wszystkich użytkowników. Jestem nowy tutaj i to mój pierwszy post, jeśli temat powinien znaleść się w innym dziale to proszę admina o przeniesienie. Przeszukałem forum jednak nie znalazłem kilku informacji które mnie interesują dlatego proszę o pomoc. Nadszedł czas kiedy chciałbym spełnić swoje marzenie i podjąłem decyzje o zakupie W114 coupe, zależy mi na samochodzie możliwie 100% zgodnym z tym co kiedyś wyjechało z fabryki ![]() Jednak samochód nie ma być jedynie pomnikiem ale też codziennym środkiem lokomocji i dlatego chciałbym zadać kilka może banalnych pytań: 1. Jeśli chodzi o niezawodność silników to jaki z nich wybarać 280CE czy 250C? 2. Czy ktoś ma dane odnośnie spalania wyżej wymienionych silników? 3. Czy można trafić na dobre modele w polskich serwisach giełdowych, brać pod uwagę zakup W114 z polski (od handlarzy, pośredników) czy liczyć tylko na siebie i samemu sporwadzić z zagranicy? 4. Czy są szanse na zakup nowych części zamiennych do 114-ki czy jedynie rynek używanych? 5. Czy jest kłopot z częściami do MB sprowadzanych z USA? Ad.3. Przykłady: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9661940 http://www.moto.allegro.pl/item755887962_mercedes_benz_coupe_280_ce_280ce_w114_1973r.html |
Autor: | chmielo [ ndz paź 04, 2009 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ![]() pozdrawiam i życze udanego zakupu ![]() |
Autor: | ROBHEN [ ndz paź 04, 2009 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
Witam co do punktu 1 to silnik gażnikowy z racji tego że "jest mniej skomplikowany" w razie awarii ( bo w 40 letnim aucie wszystko jest możliwe ) jest łatwiejszy i tańszy w naprawie. Ale jeśli pada pytanie z punktu 2 to znaczy że lepiej takie auto sobie "odpuścić" bo silniki te jak i ten model nie były projektowany i przeznaczony dla ludzi którzy o to pytają (bez urazy). Silniki te spalają ok. 12-15 l benzyny a w dużym ruchu miejskim gdzie częściej się stoi pod światłami i w korkach niż jedzie nawet ponad 20 l. Jeśli ktoś mówi że mu spala dużo mniej to trzeba to włożyć między bajki. Tak więc nie jest to raczej "środek codziennej lokomocji". Dla takich celów mercedes miał w palecie produktów silniki diesla. |
Autor: | kielbik [ ndz paź 04, 2009 2:26 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: (...) silnik gażnikowy z racji tego że "jest mniej skomplikowany" (...) Jezeli wg ciebie podwojne gazniki Zenith w M114 i M130 lub Solex 4A1 w M110 sa malo skomplikowane to gratuluje dobrego samopoczucia. Naprawde niewiele jest magikow w Polsce (rowniez w Niemczech), ktorzy sa w stanie opanowac te urzadzenia w razie awarii. Natomiast stosowany w /8 uklad wtryskowy D-Jetronic jest niespecjalnie skomplikowany. Jedynie czesci ekspolatacyjne (np. wtryskiwacze czy nawet filtr paliwa) sa naprawde drogie. Ale naprawa w/w gaznikow tez do tanich nie nalezy.
|
Autor: | .:ryba:. [ ndz paź 04, 2009 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za odpowiedzi. spalanie mogłoby być mniejsze ![]() naturalnie wolałbym diesla, ale niestety w wersji coupe z tego co mi wiadomo nie występował ![]() |
Autor: | ROBHEN [ ndz paź 04, 2009 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Jezeli wg ciebie podwojne gazniki Zenith w M114 i M130 lub Solex 4A1 w M110 sa malo skomplikowane to gratuluje dobrego samopoczucia. Naprawde niewiele jest magikow w Polsce (rowniez w Niemczech), ktorzy sa w stanie opanowac te urzadzenia w razie awarii
Pisząc że "jest mniej skomplikowany" użyłem cudzysłów jednakże "w razie jak by co" to używkę Zenitha albo Solexa można kupić za pare setek a dokonanie tego za te pieniądze w przypadku "wtrysku" graniczy z cudem. Co do gażnikowych "magików" to skoro jesteś z Katowic to znasz na pewno takowych z Kruszcowej w Chorzowie. |
Autor: | Stomek [ ndz paź 04, 2009 10:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Zakup W114 - proszę o wskazówki |
.:ryba:. pisze:
Ogladalem tego z powyzszego linku i nie warto nawet jechac go ogladac, tak naprawde nawet na dawce organow nie za bardzo by sie nadawal. Rozgladalem sie niedawno w temacie /8 C/CE i w granicach 8-14 tys. zl raczej ciezko trafic cos w miare trzymajacego sie i zdatnego do daleszej jazdy. Za taka cene mozna raczej kupic cos do remontu |
Autor: | heted [ pn paź 05, 2009 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
Może ja też coś powiem... Licząc koszty,to nawet gdyby ktoś chciał Ci za darmo dać auto do remontu to i tak się nie opłaca. Jeżdżenie na co dzień zabytkiem (a ja to robię) to tak jak chodzenie do roboty w smokingu-ani tanio ani wygodnie, a czasami głupio. Jeździtko warto mieć. A teraz z mądrości ludowej. -kasta ważniejsza niż silnik -ładne oryginalne wnętrze jeszcze ważniejsze -w jednym samochodzie podłogi nie ma wcale, w drugim skorodowana tak i tak wymiana -jednak jak mówią celnicy -są granice-gdy samochód ją osiągnie remont nie ma sensu -mądrości się pisze, głupoty się robi(to o mnie) |
Autor: | kielbik [ pn paź 05, 2009 11:04 pm ] |
Tytuł: | |
heted pisze: -kasta ważniejsza niż silnik Widze, ze ludzi rozsadnych, badz takich, ktorzy potrafia wyciagnac nauke z wlasnych bledow (co w sumie na jedno wychodzi) przybywa na tym forum... -ładne oryginalne wnętrze jeszcze ważniejsze -w jednym samochodzie podłogi nie ma wcale, w drugim skorodowana tak i tak wymiana -jednak jak mówią celnicy -są granice-gdy samochód ją osiągnie remont nie ma sensu ![]() heted pisze: -mądrości się pisze, głupoty się robi(to o mnie) I o mnie ![]() |
Autor: | .:ryba:. [ wt paź 06, 2009 12:11 pm ] |
Tytuł: | |
heted pisze: ...
Jeżdżenie na co dzień zabytkiem (a ja to robię) to tak jak chodzenie do roboty w smokingu-ani tanio ani wygodnie, a czasami głupio. ... święta racja, ale nie wszystko co robi się w życiu musi mieć sens nazwijmy to ekonomiczno-finansowy ![]() szczerze mówiąc to zamiast posiadać nowe auto za 60tys. wolałbym mieć zabytka za 20tys. w którego przez kolejne 3 lata władowałbym 40tys. ![]() ![]() |
Autor: | .:ryba:. [ czw paź 08, 2009 11:25 am ] |
Tytuł: | Re: Zakup W114 - proszę o wskazówki |
Stomek pisze: .:ryba:. pisze: Ogladalem tego z powyzszego linku i nie warto nawet jechac go ogladac, tak naprawde nawet na dawce organow nie za bardzo by sie nadawal. Rozgladalem sie niedawno w temacie /8 C/CE i w granicach 8-14 tys. zl raczej ciezko trafic cos w miare trzymajacego sie i zdatnego do daleszej jazdy. Za taka cene mozna raczej kupic cos do remontu jeśli można zapytać - co z nim nie tak: rdza, mechanika, czy jakieś przeszczepy? |
Autor: | Diablo991 [ czw paź 08, 2009 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=44072 porozmawiaj z Tym kolega opis brzmi zachecajaco i powaznie i nie watpił bym w jego nie pewnosc, a ile czesci zapasowych |
Autor: | .:ryba:. [ czw paź 08, 2009 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
już rozmawialiśmy ![]() niestety operujemy na różnych poziomach cenowych ![]() |
Autor: | marcel1985 [ czw paź 08, 2009 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, Ryba jeśli jesteś zainteresowany kupnem w114 to ja mam do sprzedania w114 250c z 1970 roku. Udzielę szczegółowych informacji. |
Autor: | .:ryba:. [ czw paź 08, 2009 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
marcel1985 pisze: Witam,
Ryba jeśli jesteś zainteresowany kupnem w114 to ja mam do sprzedania w114 250c z 1970 roku. Udzielę szczegółowych informacji. witam. a można jakieś namiary poprosić: meil, nr gg, telefon - bo PRIVów jeszcze nie mogę pisać. chyba, że nie przeszkadza Ci to umieść info tutaj: stan auta, status propos rejstracji, jakieś foto, gdzie autko obejrzeć można no i cena pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |