MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 1:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 06, 2010 12:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
kipiłem swoja laleczke ,miała byc w dieslu jest benz , ale w orginale i bdb stanie mam zamiar ja odswiezyc ,ale nie wiem do kogo sie z czym zwrocic zeby nie narobic bałaganu, gdzie ja wypiaskowac a moze sodowanie ,czy zrywac wszystko do gołej czy tylko w miejscach gdzie jest nalot (dziur raczej nie ma) mam zamiar leciec na zlocik do jeleniej moze zasiegne tam wiedzy na ten temat .... pozdrawiam wszystkich miłosnikow mercedesow seniorow , kozolek łodz :lol:

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 9:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
wrzuć zdjęcia i vin - ciekawy jestem, ciężko kupić /8 w bdb stanie

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
witam zdjecia dołoze moze dzisiaj ,jade na przeglad vin11501510083774 jesli moze mi ktos go rozkodowac to bardzo prosze . pozdrawiam kozolek

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
115tka 200 benzyna , kierownica z lewej, skrzynia manual reszta cyfr to numer tego konkretnego egzemplarza.
Do reszty informacji potrzeba jest daten karta którą możesz znaleźć pod tylną kanapą lub zamówić według wskazówek podanych tutaj:
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... index.php&
Pozdrawiam i czekam na zdjęcia

Ps. uzupełnij swój profil - miasto itd

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
pod kanapa nic nie było ,mam za to certyfikat taki na 4 strony, dzisiaj laleczka przeszła przeglad ,do wymiany gumy przedniej belki i podpora wału,autko na warsztacie czeka na czesci,ma byc regulacja gaznika i zapłonu ,czy moze ktos mi podpowie czy do benzyny nie trzeba dodawac tego dodatku ołowiowego ,bo chyba 40 lat temu bezołowiowej nie było? pozdro

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 11:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
ja dodaje - mam 200 benzynę z 1970 roku (stycznia). Co do certyfikatu- czy to jest brief? taki zeszycik A5? z podpisem właściciela w momencie odbierania auta z salonu a potem powpisywanymi wszystkimi właścicielami? jeśli to ten to tam nie ma karty.
CO do gaźnika - wbrew temu co ci powie gaźnikowiec na zadupiu górnym jest to skomplikowany gaźnik i ciężko go wyregulować, zacząć trzeba od rozebrania i sprawdzenia takich rzeczy : czy przepustnica w stosunku do powierzchni w której się porusza nie jest wyrobiona ( czy pod żadnym kątem patrzenia pomiędzy dyszą nie widać na przestrzał milimetra przerwy) - jeśli widać to przepustnica do wymiany wraz ze szlifowaniem wnętrza.
dla przykładu:
Obrazek
strzałkami zaznaczyłem jak być nie może (siadają wolne obroty i w ogóle gaźnik nie będzie dobrze chodził)
a powinno być tak:
Obrazek

dalej - czy tłok chodzi bez problemowo w cylindrze - czy nie ma oporów czy wraca na swoje miejsce - jeśli jest minimalnie choćby krzywa ośka to nie będzie chodził, może być zużyta np. powierzchnia tłoka lub cylindra i efekt ten sam - wtedy należy dokonać sodowania wnętrza gaźnika lub tłoka - jeśli nie pomorze to może się okazać że trzeba będzie nakładać chrom techniczny na wymiar
Obrazek

Obrazek
należy również sprawdzić dyszę w gaźniku małą czy daje ciśnienie takie jakie powinna - ewentualnie wymienić należy na nową, parametry ciśnienia powinien znać gaźnikowiec.

Komora pływakowa - po niej można odgadnąć do nasze auto ma w baku (dotyczy aut które długo stały ) dla przykładu pływak pięknego jaguara z Californi a w baku piach
Obrazek

Nawet jeśli jakikolwiek gaźnikowiec ci powie że to żaden problem, to go unikaj - żądaj oględzin przy tobie bo wielu jest takich którym się wydaje że jak przesmarują, zmienią uszczelki na nowe to będzie chodzić jako tako - ale to gówno prawda - to wynika z braku wiedzy o tym jak mocno skomplikowany jest ten gaźnik. Ja jestem wyczulony na gaźnik, mój w końcu robiłem sam ale i tak zbieram kasę na oddanie do jednego zaufanego warsztatu gdzie robię auta klientów. Tylko teraz realny koszt...proszę nie spaść z krzesła - przy złym stanie gaźnika to ok 2500zł i gwarancja na 2 lata. W usługę wchodzą nowe części + profesjonalna obróbka mechaniczna+ ewentualne pasowanie wymiarów itd aż do ustawienia na samochodzie - nie ma lipy. Mam do nich zaufanie bo oddałem już kilka gaźników firmowych do regereracji i wyszło super - zero reklamacji.
Cenna rada (mi nie miał o tym nikt powiedzieć) - jeśli dostaniesz drugi gaźnik gdzieś na części nie przekładaj przepustnicy i ośki - chyba że będziesz wyrównywał ( na maszynie) otwór i zmieniał przepustnicę na nową i winnym przypadku te lata pracowania w innym gaźniku mogą ci narobić jeszcze więcej szkód
Pzdr

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 12:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
mojojojo13 Twój post to takie kompendium tego gaźnika, aż miło się czyta [ok]

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 12:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
podobno autko chodziło dobrze i czlowiek od ktorego kupilem je, pojechał na warsztat gdzie ponoc znaja sie na takich mercedesach ,zrobic rozeznanie co i jak w tym autku do zrobienia .podobno przeregulowali zawory był piaskowany zbiornik bo autko b długo stało i po tych naprawach tak sie zrobilo ze ciezko zapala i jak sie mocniej wcisnie gaz to sie dusi ciezko go rozpedzic nie raz jest tak jakby miał za malo paliwa i trzeba podpompowac pedałem to sie dopiero zbiera ale i tak sie dusi ,płynnie jedzie tak do 80-90 km/h dzieki za wiadomosci .przekaze na warsztacie pozdro

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 1:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Stromberg to wbrew pozorom bardzo łatwy do wyregulowania gaźnik, pod warunkiem że nie został złożony z pięciu innych i nie wzbogacony patentami pana Henia. Kiedyś rozpisałem się solidnie odnośnie regulacji tego gaźnika. Wyregulowany u mnie tym sposobem, działa bez zarzutu od prawie pięciu lat. Spalanie średnie ok. 9l./100km. Vmax: 180km/h., silnik M115 2,3l.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 1:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Patro pisze:
Stromberg to wbrew pozorom bardzo łatwy do wyregulowania gaźnik, pod warunkiem że nie został złożony z pięciu innych i nie wzbogacony patentami pana Henia. Kiedyś rozpisałem się solidnie odnośnie regulacji tego gaźnika. Wyregulowany u mnie tym sposobem, działa bez zarzutu od prawie pięciu lat. Spalanie średnie ok. 9l./100km. Vmax: 180km/h., silnik M115 2,3l.
pamiętam bo twoich postach regulowałem swój , ale jak piszesz regulacja na zajechanym gaźniku mało daje, a ostatnio szczególnie dużo mi przelatuje tego przez łapki tylko w innych odmianach - większość ma wady o których piszę powyżej.
U mnie spalanie ok 10 -11 litrów średnie - Vmax w okolicy 160 ale tylko raz się tak rozbujałem bo szkoda mi auta - dynamika subiektywnie na b.dobrym poziomie. Ssanie ręczne

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 7:50 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
u mnie nie ma ssania recznego ,a autko wyglada na niegrzebane,postaram sie dzisiaj zrobic zdjecia, auto stało podobno 20 lat w garazu ,przepalane co jakis czas srodek niezniszczony wogole tylko kurz ,na podłodze dywaniki dziewicze i na dywanikach maty kokosowe zamowione jako exstras jako opcja dodatkowa wraz z antena podgrzewaniem szyby tylnej i radio blaupunkt,,, a czytałem ze podobno powinno byc becker europa, a to ktore jest w moim jest tam od nowosci wiec nie wiem czy z tym beckiem to prawda .pozdro

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 7:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
O wiele prościej byłoby cokolwiek napisać gdybyś przedstawił auto - nie podałeś roku, niema zdjęć - nie wiadomo która seria - więc nie spodziewaj się odpowiedzi innych niż gdybających. Były monotowane i Blaupunkty ale bez roku produkcji, zdjęć radia to ja się nie podejmuje odpowiedzi

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
podałem vin na poczatku rok 71 zdjecia dzisiaj zrobie i postaram sie wrzucic ,moze mi sie uda jeszcze tego nie robiłem,,, na przegladzie diagnoscie nie podobały sie numery vin ze takie nierowne i z myslnikami, ale zadzwonił do jakiegos madrali i posprawdzali w jakis starych materjalach prl dla milicji ze zdjeciami pogladowymi ,ze takie nieladne jednak sa, a juz mi nie chciał podbic j uswiadmiał mnie ze sa przebite,

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 10:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
a masz vin na podłużnicy czy już na belce przedniej? jeśli na podłużnicy to twoje auto pochodzi sprzed maja 71 roku, jeśli na belce to jest po maju.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 11:22 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 2:01 am
Posty: 42
Lokalizacja: Łódz
na podłuznicy od gory auto 1 kwiecien 1971r

_________________
pozdro kozolek 115nastka.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl