MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Sprzęgło/pompka sprzęgła https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=58174 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dar3kk [ pn mar 26, 2012 10:17 pm ] |
Tytuł: | Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Witam, mam problem ze sprzęgłem, mianowicie z wrzucaniem biegów. Aby bieg wszedł lekko i bezboleśnie muszę "napompować"pedałem 2-3 razy. jak nacisne odrazu to nie bardzo chce wejsc.. jakie podzespoły sprawdzać? podczas jazdy jest w miare ok, ale mogloby być lepiej. jest to manual 4 biegowy. Ponaddto przy nacisnięciu sprzęgła słychać taki dzwięk tutaj jest słyszalny: http://www.youtube.com/watch?v=Vl-YmGqY7PM&hd=1 np. w 16 sek. filmiku. dziekuję za odpowiedzi. |
Autor: | kudłaty [ pn mar 26, 2012 11:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Pierwsze pytanie, czy ubywa Ci płynu hamulcowego, bądź z dodatkowego zbiorniczka układu sprzęgła? Przyczyną miękkiego pedału i trudności w uruchomieniu sprzęgła mogą być (wg mnie oczywiście): 1. Zużyta "pompa" sprzęgła (znajduje się oczywiście za pedałem ![]() 2. Zużyty siłownik sprzęgła (znajduje się na obudowie sprzęgła, obok skrzyni ![]() 3. Zużyty przewód elastyczny doprowadzający płyn od pompy do siłownika (mogło popękać zbrojenie i podczas naciskania pedału ciśnienie zamiast wypychać siłownik to rozpiera ścianki przewodu.) Ten dźwięk słyszalny to wg mnie łożysko, najprawdopodobniej oporowe od sprzęgła, ale jest też druga możliwość i może to być łożysko na wale głównym silnika. To oczywiście wg mnie mam nadzieję, że inni też się wypowiedzą. ![]() |
Autor: | chmielo [ wt mar 27, 2012 4:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
kudłaty pisze: 1. Zużyta "pompa" sprzęgła (znajduje się oczywiście za pedałem ![]() 2. Zużyty siłownik sprzęgła (znajduje się na obudowie sprzęgła, obok skrzyni ![]() Wymieniać! Nie ma sensu regenerować ![]() |
Autor: | martinbbor [ wt lis 19, 2013 4:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Cześć wszystkim. Odświeżę nieco temat gdyż ostatnio też mam "pompkowy" problem ![]() Kupiłem nówkę (febi) z racji, że stara (oryginalna mercedesa) miała już dość.. Nową zamontowano, problem zniknął - pedał pięknie odbija nic nie wpada biegi elegancko wchodzą.. no ale do czasu gdy nie dostała większego ciśnienia.. nagłe hamowanie, nie wysprzęglenie i... pompa w proszku. Wypadł tłok razem z uszczelniaczami - już pociętymi i do tego pełno płynu pod pedałami ![]() Co się stało? Porównaliśmy nową pompkę febiego z oryginałem i sama konstrukcja pompki w środku nieco się różni. Same uszczelniacze są bardzo delikatnie powkładane gdzie można je w nowej pompce bez problemu palcem przesuwać gdzie w oryginale uszczelniacze "siedzą" jak trzeba.. Próbowaliśmy naprawić starą ale bez skutku - pedał wpada.. Więc myślę kupić kolejną ale panowie.. JAKĄ? nie chciałbym spotkać się ponownie z podobną sytuacją ![]() W związku z tym jaką markę polecacie? |
Autor: | amon [ wt lis 19, 2013 5:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Ja zakładałem dwa razy ATE i jest git od około 5 i 3 lat. |
Autor: | martinbbor [ śr lis 20, 2013 11:23 am ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Dzięki za odpowiedź. Słyszałem właśnie, że ATE to b.dobry wybór.. Jednakże zamontowaliśmy METELLI - szczerze mówiąc pierwszy raz się spotykam z ta marką no ale sama konstrukcja pompki została przed sprzedażą sprawdzona ![]() ![]() |
Autor: | 124coupe [ pn lis 25, 2013 1:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
\witam podepne sie troszke Macie jakis sposob na odpowierzenie sprzegla , bo wciskanie plynu od dolu przez odpowietrznik jest niemozliwe nie ma szans przebic |
Autor: | martinbbor [ pn lis 25, 2013 3:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Siemka. W moim przypadku chłopaki posiadali specjalny zestawik do odpowietrzania (można kupić na necie). Podłączali narzędzie pod kompresor i pod wysprzęglik. Jednak gdy to nie dało rady a raz się to zdarzyło to odpowietrzyliśmy tradycyjnie - jak hamulce - jeden pompuje sprzęgło, w pewnym momencie przytrzymuje pedał a drugi pod autem spuszcza trochę płynu i zamyka układ, wtedy puszczasz pedał sprzęgła (pompka zaciąga płyn) - zabieg powtarzany kilka razy - pedał powinien się robić coraz "twardszy". Po zabiegu wiadomo sprawdzamy stan płynu hamulcowego w zbiorniczku - dodam że wszystko robione było na wyłączonym motorze. Płyn warto wymienić razem z pompką - u mnie stara pompka dosłownie skorodowała w środku a płyn był już nie zaciekawej jakości (czarny) ![]() Pozdrawiam |
Autor: | 124coupe [ śr lis 27, 2013 10:35 am ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
OK dzieki za informacje . sprobuje w ten sposob. W tym momencie padl silnik i szukam przyczyny. tak to jest z tymi trupami |
Autor: | Odeasz [ wt paź 28, 2014 7:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Ja u siebie będę wymieniał pompkę i wysprzęglik. Od razu też wymienię płyn hamulcowy. I tu mam do Was pytanie. W różnych poradnikach internetowych napisane jest, żeby nie wypompowywać całego płynu z układu, tylko dolewać i od razu odpowietrzać na każdym kole z osobna. Tylko, że wtedy chyba płyn stary i nowy się miesza? Kiedyś w W210 wymieniłem płyn metodą całkowitego spuszczenia, ale jeżeli ma to mieć jakieś negatywne konsekwencje, to chciałbym się upewnić co do wyboru metody. A sprzęgło odpowietrzyć najpierw, czy zacząć od hamulców? I czy można sprzęgło odpowietrzyć tak jak hamulce, czy trzeba kombinować z podłączaniem wężyka z wysprzęglika do przedniego koła? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |