| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Sprzęgło/pompka sprzęgła https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=58174 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | dar3kk [ pn mar 26, 2012 10:17 pm ] |
| Tytuł: | Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Witam, mam problem ze sprzęgłem, mianowicie z wrzucaniem biegów. Aby bieg wszedł lekko i bezboleśnie muszę "napompować"pedałem 2-3 razy. jak nacisne odrazu to nie bardzo chce wejsc.. jakie podzespoły sprawdzać? podczas jazdy jest w miare ok, ale mogloby być lepiej. jest to manual 4 biegowy. Ponaddto przy nacisnięciu sprzęgła słychać taki dzwięk tutaj jest słyszalny: http://www.youtube.com/watch?v=Vl-YmGqY7PM&hd=1 np. w 16 sek. filmiku. dziekuję za odpowiedzi. |
|
| Autor: | kudłaty [ pn mar 26, 2012 11:26 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Pierwsze pytanie, czy ubywa Ci płynu hamulcowego, bądź z dodatkowego zbiorniczka układu sprzęgła? Przyczyną miękkiego pedału i trudności w uruchomieniu sprzęgła mogą być (wg mnie oczywiście): 1. Zużyta "pompa" sprzęgła (znajduje się oczywiście za pedałem 2. Zużyty siłownik sprzęgła (znajduje się na obudowie sprzęgła, obok skrzyni 3. Zużyty przewód elastyczny doprowadzający płyn od pompy do siłownika (mogło popękać zbrojenie i podczas naciskania pedału ciśnienie zamiast wypychać siłownik to rozpiera ścianki przewodu.) Ten dźwięk słyszalny to wg mnie łożysko, najprawdopodobniej oporowe od sprzęgła, ale jest też druga możliwość i może to być łożysko na wale głównym silnika. To oczywiście wg mnie mam nadzieję, że inni też się wypowiedzą. |
|
| Autor: | chmielo [ wt mar 27, 2012 4:10 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
kudłaty pisze: 1. Zużyta "pompa" sprzęgła (znajduje się oczywiście za pedałem 2. Zużyty siłownik sprzęgła (znajduje się na obudowie sprzęgła, obok skrzyni Wymieniać! Nie ma sensu regenerować |
|
| Autor: | martinbbor [ wt lis 19, 2013 4:22 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Cześć wszystkim. Odświeżę nieco temat gdyż ostatnio też mam "pompkowy" problem Kupiłem nówkę (febi) z racji, że stara (oryginalna mercedesa) miała już dość.. Nową zamontowano, problem zniknął - pedał pięknie odbija nic nie wpada biegi elegancko wchodzą.. no ale do czasu gdy nie dostała większego ciśnienia.. nagłe hamowanie, nie wysprzęglenie i... pompa w proszku. Wypadł tłok razem z uszczelniaczami - już pociętymi i do tego pełno płynu pod pedałami Co się stało? Porównaliśmy nową pompkę febiego z oryginałem i sama konstrukcja pompki w środku nieco się różni. Same uszczelniacze są bardzo delikatnie powkładane gdzie można je w nowej pompce bez problemu palcem przesuwać gdzie w oryginale uszczelniacze "siedzą" jak trzeba.. Próbowaliśmy naprawić starą ale bez skutku - pedał wpada.. Więc myślę kupić kolejną ale panowie.. JAKĄ? nie chciałbym spotkać się ponownie z podobną sytuacją W związku z tym jaką markę polecacie? |
|
| Autor: | amon [ wt lis 19, 2013 5:02 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Ja zakładałem dwa razy ATE i jest git od około 5 i 3 lat. |
|
| Autor: | martinbbor [ śr lis 20, 2013 11:23 am ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Dzięki za odpowiedź. Słyszałem właśnie, że ATE to b.dobry wybór.. Jednakże zamontowaliśmy METELLI - szczerze mówiąc pierwszy raz się spotykam z ta marką no ale sama konstrukcja pompki została przed sprzedażą sprawdzona i jakość wykonania można śmiało porównać do oryginału - z głównym naciskiem na montaż uszczelniaczy(jak w oryginale). Na razie bez problemów, znowu się płynie
|
|
| Autor: | 124coupe [ pn lis 25, 2013 1:07 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
\witam podepne sie troszke Macie jakis sposob na odpowierzenie sprzegla , bo wciskanie plynu od dolu przez odpowietrznik jest niemozliwe nie ma szans przebic |
|
| Autor: | martinbbor [ pn lis 25, 2013 3:44 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Siemka. W moim przypadku chłopaki posiadali specjalny zestawik do odpowietrzania (można kupić na necie). Podłączali narzędzie pod kompresor i pod wysprzęglik. Jednak gdy to nie dało rady a raz się to zdarzyło to odpowietrzyliśmy tradycyjnie - jak hamulce - jeden pompuje sprzęgło, w pewnym momencie przytrzymuje pedał a drugi pod autem spuszcza trochę płynu i zamyka układ, wtedy puszczasz pedał sprzęgła (pompka zaciąga płyn) - zabieg powtarzany kilka razy - pedał powinien się robić coraz "twardszy". Po zabiegu wiadomo sprawdzamy stan płynu hamulcowego w zbiorniczku - dodam że wszystko robione było na wyłączonym motorze. Płyn warto wymienić razem z pompką - u mnie stara pompka dosłownie skorodowała w środku a płyn był już nie zaciekawej jakości (czarny) Pozdrawiam |
|
| Autor: | 124coupe [ śr lis 27, 2013 10:35 am ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
OK dzieki za informacje . sprobuje w ten sposob. W tym momencie padl silnik i szukam przyczyny. tak to jest z tymi trupami |
|
| Autor: | Odeasz [ wt paź 28, 2014 7:33 pm ] |
| Tytuł: | Re: Sprzęgło/pompka sprzęgła |
Ja u siebie będę wymieniał pompkę i wysprzęglik. Od razu też wymienię płyn hamulcowy. I tu mam do Was pytanie. W różnych poradnikach internetowych napisane jest, żeby nie wypompowywać całego płynu z układu, tylko dolewać i od razu odpowietrzać na każdym kole z osobna. Tylko, że wtedy chyba płyn stary i nowy się miesza? Kiedyś w W210 wymieniłem płyn metodą całkowitego spuszczenia, ale jeżeli ma to mieć jakieś negatywne konsekwencje, to chciałbym się upewnić co do wyboru metody. A sprzęgło odpowietrzyć najpierw, czy zacząć od hamulców? I czy można sprzęgło odpowietrzyć tak jak hamulce, czy trzeba kombinować z podłączaniem wężyka z wysprzęglika do przedniego koła? |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|