MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
witam się - następny wariat [?] opętany /8 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=60242 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | wielbuont [ śr paź 31, 2012 1:27 pm ] |
Tytuł: | witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
Marzył mu się jeszcze Mercedes, najbardziej klasyczny jaki się uda, szukał szukał i znalazł... przyjechał wczoraj wieczorem. Oczywiście nie w idealnym stanie, bo raz że fundusze, a dwa: nie zabawa złapać króliczka, ale go gonić, hehe... ![]() a więc: 250CE, rocznik 1970, srebrny, z automatyczną skrzynią i.... w zasadzie to wszystko co wiem na tę chwilę ![]() dziekuję bardzo za wszystkie głosy typu: "człowieku, w coś ty się wpakował", "hoho, nie miała baba kłopotu" itd - nie zrazicie mnie, zresztą, pewnie w większości też przez to przeszliście. A dla mnie to nie pierwsze stare auto - mam trudniejsze tematy w trakcie, przynajmniej trudniejsze na naszym rynku. Natomiast to mój pierwszy Mercedes, stąd wiedza moja mizerna, zwłaszcza że niemiecki język mi obcy - jeśli ktoś zna dobre źródło wiedzy angielskojęzyczne - byłbym wdzięczny za podrzucenie. Wracam do auta: podłoga, progi - do roboty. Wszystkie elementy chromowane obecne i ładne, wnętrze wygląda całkiem nieźle moim zdaniem. Skrzynia jest ok, silnik nie działa - brak zapłonu. 1. tu pierwsze pytanie - od czego zacząć, jeśli chodzi o próbę przywrócenia życia silnikowi? 2. ponadto - to auto ma chyba elektryczną pompę paliwa - powinienem ją słyszeć po przekręceniu kluczyka, tak jak w nowszych autach? 3. czy ktokolwiek posiada instrukcję obsługi tego auta i mógłby ją udostępnić w dowolny sposób, oczywiście najlepiej elektronicznie? nawet nie wiem do czego która gałka w aucie... 4. no i takie ostatnie [na razie] pytanie/prośba: jestem z okolic Gniezno / Inowrocław - czy jest ktoś z moich stron, kto takie auto posiada, a zechciałby pokazać, jak takowe powinno wyglądać, działać? Chętnie bym podjechał pogadać i popodziwiać. Dziękuję za wszelkie dobre i złe uwagi - na pewno każda w jakiś sposób będzie pomocna. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | t.king [ śr paź 31, 2012 5:07 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
w coś Ty się chłopie wpakował ![]() najbliżej pewnie będzie Ci podjechać do Bydgoszczy....napisz priva do chymon-a on ma coupe i chyba nawet z takim samym silnikiem,to może będzie chciał zaprezentować swoją maszynę,ja mogę tylko pokazać limuzynę,jakby cuś to proszę bardzo; |
Autor: | jacki7878 [ śr paź 31, 2012 6:09 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
Witam Gratuluje zapału ![]() Fajna baza do odbudowy. W linku pod kreską kilka filmików mojego Mercedesa. pozdro |
Autor: | rasch [ śr paź 31, 2012 8:28 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
wielbuont, lepiej wpakować się nie mogłeś ![]() Jak ja skończę mojego (chociaż do zrobienia zawsze coś będzie) to zabieram się za następną gwiazdę. Twoje auto ma elektryczną pompę paliwa (tuż przed zbiornikiem razem z filtrem paliwa), która po przekręceniu zapłonu powinna być przez chwilę słyszalna. Charakterystyczne bzzzz pozdrawiam |
Autor: | wielbuont [ pn lis 05, 2012 11:26 am ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
dziękuję za odzew Panowie, i słowa otuchy, hehe t.king - dzięki za propozycję, na pewno chętnie obejrzę Twoje autko a i z chymon-em sie skontaktuję. jacki7878 - zanim nabyłem auto, oczywiście przeglądałem co się da na jego temat - zaiste, nie sposób przeoczyć na youtubie Twoją złocistą piękność! a przy okazji - szkoda że ozdabiasz filmiki muzyką, ja to bym chętniej motoru na takich wstawkach jednak posłuchał... no, ale rozumiem że to artystyczne filmy są, więc dlatego ![]() rasch - cóż, przekaźniki jakieś stukają, ale pompy nie słychać niestety... zatem pewnie szykuje mi się pierwszy wydatek - poleci ktoś jaką pompę powinienem nabyć i gdzie? czy tylko serwis pozostaje, gdzie niechybnie spory woreczek talarów złotych będę musiał zostawić? |
Autor: | jacki7878 [ śr lis 07, 2012 4:46 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
Hehehe dobre ![]() Wcale nie miałem zamiaru z nich robić artystycznych ![]() Kilka jest bez podkładu . Oszczędzam tylko oglądającym dziwnych komentarzy mojej żony ![]() Typu " mam jeszcze nagrywać czy już starczy ? " pozdrawiam |
Autor: | rasch [ śr lis 07, 2012 6:41 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
wielbuont pisze: rasch - cóż, przekaźniki jakieś stukają, ale pompy nie słychać niestety... zatem pewnie szykuje mi się pierwszy wydatek - poleci ktoś jaką pompę powinienem nabyć i gdzie? czy tylko serwis pozostaje, gdzie niechybnie spory woreczek talarów złotych będę musiał zostawić? Pompę najlepiej weź na stół i podłącz na chwilę na krótko, bo może jest OK tylko napięcie nie dochodzi w aucie, albo sprawdź miernikiem kable w samochodzie przy samej pompie. Jak przyjdzie do kupna to jest tego sporo w zamienniku i w różnych cenach. Kupowałem kiedyś oryginalne używki i za kazdym razem oddawałem bo ciekła. W sumie tak 3 razy. Skończyło się na zamienniku za stówkę i tak na razie chodzi. Za 3 stówki dostaniesz pewnie coś lepszego. |
Autor: | wielbuont [ czw lis 08, 2012 11:57 am ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
tak też zrobię. dziękuję za radę - fajnie że są tu osoby które samodzielnie grzebią - to jednak o wiele większa satysfakcja niż oddać do mechanika i na gotowo odebrać ![]() fajnie też się dowiedzieć że są zamienniki, które działają i jednocześnie nie rujnują kieszeni, hehe |
Autor: | wielbuont [ pn lis 12, 2012 2:37 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
ano dobra. to pompa paliwa niestety nie ładzia. Nie wiem jak dopływ zasilania do niej, ale skoro mam ją wyjętą, i nie czuć żeby cokolwiek kręciła, za to iskrzy na stykach po dołączeniu zasilania, to chyba znaczy że nie żyje. podpowie ktoś zatem, jaki zamiennik najlepiej zastosować? albo kto co ma i jest zadowolony - tu szczególnie użytkownikowi rasch się kłaniam, jako że chyba wie chłop co gada ![]() a jak tak dalej pójdzie, to trza będzie w końcu do Nowego Tomyśla ze skrzynką napoju jakiego wybrać, hehe... a przy okazji, może kto się orientuje jaki prąd powinna pobierać cewka zapłonowa? z różnych źródeł słyszę, że w granicach 6A - tymczasem jak próbowałem moją podłączyć [poza autem] to pobiera ponad 10A [niestety, mam miernik tylko do 10A, więc nie wiem ile...] czy tak ma / może być? |
Autor: | rasch [ pn lis 12, 2012 8:37 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
Pompę za małe pieniadze poszukaj na Allegro, za trochę większe widziałem w Intercarsie, a za jeszcze większe to wiadomo gdzie. Na Allegro szukaj dowolną pompę (opcja szukajki w opisach jest przydatna), byle miała odpowiednie ciśnienie i wymiary krućców oraz chociaż samą średnicę zbliżoną do oryginału, żeby nie było przeróbek przy montażu. Problem stanowić może ułożenie krućców, gdzie w oryginale jeden jest kątowy, a oferowane tańsze zamienniki mają tylko proste, co daje wiekszą długość całkowitą pompy i może sie wtedy nie mieścić pod tą blaszaną osłoną pompy. Polecał Ci nie będę tej którą sam kupiłem, bo nawet nie pamiętam co to był za wyrób. Na pewno żaden markowy, ale śmiga. O pompach możesz sobie poczytać trochę tutaj, gdzie opisuą dosyć dokładnie w zależności od daty wydania auta http://www.strichacht-forum.de/read.php ... #msg-53499 |
Autor: | wielbuont [ wt lis 13, 2012 8:36 am ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
ale ale, dlaczego ja nie wiedziałem że ta pompa jest rozbieralna! ![]() dopiero jak oczyściłem to się okazało... no więc zdjąłem głowicę, i silniczek pompy chodzi ok, a w samej głowicy po prostu wszystko było trochę zastałe, zastygłe, oblepione mazią, skorupiałą już od benzyny. dzisiaj planuję szczegółowo i dokładnie oczyścić - trzeba delikatnie zeskrobać skorupę z elementów tłoczących, i może akurat będzie git? elementy wyglądają na bardzo ładne, bez rdzawych nalotów tudzież ubytków. przed montażem jeszcze wymienić dwa oringi i zobaczymy. Zawsze to lepiej byłoby mieć oryginalną pompę jednak. dzięki rausch za info. pytałem o konkretny model Twojej, bo zawsze bezpieczniej użyć czegoś już sprawdzonego. A zgadzam się że może i można szukać dowolnej, byle podobna z wyglądu i wyprowadzeń i parametrów - jeno trzeba jeszcze znać te parametry ![]() dzięki też za link - trochę ciekawej wiedzy tam widzę jest, wprawdzie po niemiecku ale poradzimy coś. hm, piszesz że w oryginale jeden kruciec powinien być kątowy - a tymczasem u mnie pompa wygląda na oryginalną, ale ma 3 krućce z tej samej strony, wszystkie ułożone wzdłuż pompy. jeden wlot ze zbiornika, jeden wylot i jeden chyba jakiś bezpiecznik ciśnieniowy, bo z zaworkiem na sprężynce. |
Autor: | wielbuont [ czw lis 15, 2012 4:04 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
ok, pompa paliwa działa! zobaczymy czy na dłużej... pytanko następne z serii układu paliwowego - gdzie 250CE ma filtr paliwa? kurcze, jest pompa jest coś, co wygląda na akumulator ciśnienia, ale filtra paliwa brak? czy jest gdzieś pod maską dopiero? dziękuję za podpowiedź. |
Autor: | jacki7878 [ czw lis 15, 2012 6:35 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
U mnie filtr znajduje się w okolicach baku paliwa . Między bakiem a mostem. |
Autor: | KarolS1988 [ pn lis 19, 2012 2:13 pm ] |
Tytuł: | Re: witam się - następny wariat [?] opętany /8 |
kolego element nr 20 to filtr, od spodu zbiornika ta duża imbusowa śruba |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |