MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 9:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 28, 2012 11:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: ndz mar 20, 2011 7:59 pm
Posty: 4
Witam,
Pytanie zasadnicze, jaka jest regulacja zaworów w silniku m 110? ( hydrauliczna , czy mechaniczna )
dzięki


Na górę
Post: pn maja 28, 2012 2:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
mechaniczna [palacz]

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 1:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sty 11, 2013 1:43 pm
Posty: 1
Witam koledzy
Mam mały problem z klepaniem zaworów niby w serwisie mi wyregulowali, ale jest dalej tak samo jak było, co może być przyczyną tego?
I jeszcze pytanie odnośnie klucza do regulacji zaworów czy mógł by mi ktoś wskazać jakie klucze kupić do regulacji. Będę okrutnie wdzięczny.
Pozdrawiam


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 3:31 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn paź 10, 2011 2:59 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
Witam,
z regulacją zaworów w M110 trzeba trochę powalczyć :) Klucze produkuje firma Hazet nr 4000896017881 i są dostępne także w serwisie MB ja osobiście zapłaciłem około 300zł :( .
Nie sądzę aby w serwisie MB tak do tego podchodzili, ja przynajmniej nie otrzymałem informacji technicznych jak to prawidłowo zrobić /nie słyszeli nawet o M110/ więc sam zagłębiłem temat i zabrałem się do pracy.
Będzie potrzebny oczywiście specjalnie ukształtowany klucz 17 i nasadka 17 na klucz dynamometryczny. W większości M110 jakie miałem okazje regulować mają zniszczone nakrętki od dłubania czym popadnie.
Po pierwsze sprawdzamy moment jeśli jest mniej niż 40 Nm to regulacja niewiele da / luzy szybko się zmieniają/. Następnie sprawdzamy zużycie krzywek wałka i kowadełka. Jeśli jest już klasyczny rowek mierzymy luz zaworowy tylko na samym cienkim styku, klasycznie na całej powierzchni szczelinomierz będzie nam przekłamywał.
Najlepiej przystępujemy do regulacji na ciepłym silniku. Ja osobiście ustawiam trochę ciaśniej ale wtedy regulacja jest obowiązkowa co 7500 km czyli co każdą wymianę oleju w M110.
Koniecznie po regulacji wkładając blaszane zabezpieczenia ściskamy je redukując ich luz one też wpływają na hałas w czasie pracy silnika. Po przejechaniu paru kilometrów proponuje ponownie zdjąć kapę zaworową i posprawdzać jeszcze raz luzy oraz w razie potrzeby doregulować.
pozdrawiam

_________________
Poland Klub-Coupe
www.klub-coupe.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl