MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Powitanie-zapytanie 240D 3.0 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=62997 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jakub0780 [ ndz wrz 22, 2013 12:28 am ] |
Tytuł: | Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Od pewnego już czasu przymierzam się do zakupu "czegoś" niebanalnego. Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw mój wybór padł właśnie na W115. Mieliśmy takie cudo (a dokładniej mój ojciec) w latach 80tych ubiegłego stulecia, stąd też mam pewien sentyment do tych samochodów... człowiek nie dosięgał nogami do pedałów, ale marzył, że gdy dorośnie to... no i właśnie... jako, że już dorosłem to nadszedł ten czas ![]() |
Autor: | Mitu [ ndz wrz 22, 2013 2:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Witaj! 240 D 3.0 to jeden z najciekawszych modeli wśród W114/115 i (moim zdaniem) najciekawszy jeśli chodzi o II serię. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach jest uzależnione od wielu czynników, ale faktycznie po uruchomieniu zimnego silnika wskazówka powinna opierać się o górny ogranicznik, czyli pokazywać "3". Na ciepłym silniku już niekoniecznie. Ważniejsze jest to, aby po dodaniu gazu wskazówka wędrowała na "3", a jeśli w czasie jazdy np. z prędkością 60 km/h na ostatnim biegu nie wskazuje "3" to może to źle świadczyć o stanie motoru. Zwróć uwagę na takie rzeczy jak przedmuchy, kopcenie na niebiesko i brak "ciągu". Ten model powinien naprawdę żwawo przyspieszać. Zweryfikuj też stan nadwozia, a zwłaszcza newralgicznych punktów: progi, podłużnice (zwłaszcza tylne), podłoga wewnątrz i bagażnika, a także na stan i kompletność biżuterii. Jeśli rozróżniasz serie, to dobrze jest zorientować się, czy samochód nie jest zlepkiem serii, bo ten model wszedł do produkcji najpóźniej i jest absolutnie II-go seryjny. Najważniejsza sprawa to oryginalność, czyli numerologia, a więc numer nadwozia musi zaczynać się od 115.114 numer silnika od 617.910. Poza tym elementy, które występują tylko i wyłącznie w tym modelu: uruchamianie z kluczyka i kontrolka świec żarowych w zegarach, deska rozdzielcza pod zegarami ma otwór na regulację wolnych obrotów jak w pozostałych dieslach, ale brak otworów: na żarnik (tzw. "solniczkę") i cięgno do podgrzewania świec i uruchamiania silnika (tzw."hebel") - tak samo jak w modelach benzynowych. Inna obudowa filtra powietrza niż w pozostałych dieslach i inna rura prowadząca od tej obudowy do kolektora ssącego. Najważniejszy element, który najtrudniej "przełożyć" to znajdujące się w komorze silnika (przy przednich podłużnicach) mocowania do amortyzatorów silnika. Napisz skąd jesteś to może ktoś z forum, bardziej obeznany niż Ty, pojedzie z Tobą obejrzeć auto. Poproś sprzedającego o jakieś zdjęcia (bardzo pomocne byłyby zdjęcia tabliczek na belce nad chłodnicą) i koniecznie numer nadwozia. Powodzenia. |
Autor: | jakub0780 [ ndz wrz 22, 2013 6:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Mitu... dziękuję za zainteresowanie tematem.... napisałem do człowieka maila z zapytaniem i czekam na odpowiedź... mam nadzieję, że opisze mi dokładnie co powinno zostać po spawane jak również że dośle mi więcej zdjęć. Samochód jest z 1976 roku i jak na mój gust wygląda na w pełni II-seryjny, a więc; kierownica pełna czarna (identyczna jak W123 pierwszej serii), lampy tylne tłoczone, szeroki uchwyt klapy bagażnika, szeroki grill i pas przedni (blacha pod przednim zderzakiem) pełna szyba w przednich drzwiach (brak "fletrelków"), "szerokie" listwy chromowane na przednich słupkach, dźwignia zmiany biegów w podłodze, fotele z zagłówkami... Martwi mnie natomiast to że samochód tak długo stał... pytanie więc co z silnikiem (czy odpalał go ktoś chociaż raz na pół roku), zawieszenie- kiedy się rozleci ![]() |
Autor: | jakub0780 [ ndz wrz 22, 2013 6:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Witam ponownie.... Mitu dziękuję bardzo za okazanie zainteresowania tematem. Według mojej wiedzy jest to model w pełni z drugiej serii tj. szeroki grill i szeroki pas przedni (blacha pod zderzakiem), tablica rej z przodu montowana na zderzaku, szerokie chromowane listwy na przednich słupkach, pełna szyba w drzwiach przednich (brak "fretlerków"), kierownica pełna czarna (identyczna jak w W123 z pierwszej serii), szeroki uchwyt klapy bagażnika, lampy tylne tłoczone. Według sprzedającego rocznik 1976. Dostałem na razie jedynie jedno zdjęcie z kabiny i wygląda ok; fotel kierowcy ładnie zachowany, kierownica z grubą strukturą (nie powycierana). Co do wersji 240D 3.0 to wiedziałem już, że nie było "startera"- zapłon w stacyjce, brak "solniczki"-kontrolka świec żarowych na cyferblacie prędkościomierza, prędkościomierz skalowany do 180 km/h. Przed chwilą natomiast przysłano mi fotki o "rudym zabarwieniu" ![]() ![]() |
Autor: | Stomek [ czw wrz 26, 2013 9:23 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Z twojego opisu jasno wynika , że ten samochód to wyzwanie. Stan blacharski już znasz i wiesz ,że różowo nie jest. Pamiętaj jednak ,że auta stworzono do jeżdżenia, a nie stania, więc spodziewaj się też wielu niespodzianek mechanicznych. Z praktyki znam takie projekty uruchomione po latach postoju i o ile w pierwszych kilku motogodzinach nie wskazywało na nic strasznego, podczas ekspolatacji w kilku następnych tygodniach/miesiącach lawinowo nawarstwiały się usterki. Ważne jest też , w jakim stanie zostało zachowane wnętrze. O ile można jeszcze dokupić materiał do II serii , choć wcale mało to nie wychodzi to już oryginalne dywany w super stanie to wyzwanie. Deska bez pęknięć bez otworu na solniczkę , choćby czarna, to też kilka stówek lekko. Załącz lub udostępnij fotki, będzie łatwiej coś doradzić. Sumując wszystko musisz sobie odpowiedzieć na pytanie , co w przyszłości oczekujesz od tego auta i jaki poziom ono ma sobą przedstawiać. Jeśli ma być to możliwie najbliżej oryginału to licz się ,że pęknie suma 50kpln. Za takie pieniądze wciąż można kupić w bardzo dobrym stanie /8 nie wymagające remontu ( ostatnio była oferta za 30k /8 240D 3.0 z Kalifornii, nie idealnej , ale jeżdżącej w bardzo przywoitym stanie). Znając te fakty musisz odpowiedzieć na pytanie, czy przygotowany jesteś na jednorazowy wydatek większej kwoty, czy wybierasz opcję rozłożoną w ratach, za to drożsżą i bardziej stresującą. Moja rada na koniec to zaczynać przygodę z klasykami od tych jeżdżących ![]() |
Autor: | jakub0780 [ ndz wrz 29, 2013 9:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Dziękuję Stomek za wpis... jestem już po oględzinach. Samochód zachowany jest w kompletnym stanie. Nadwozie kwalifikuje się do kompletnej odbudowy. ![]() |
Autor: | Leszek3.0 [ pn wrz 30, 2013 10:31 am ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Cześć, bardzo fajnie, że zainteresowałeś się tą wersją i że zasięgasz porady na forum PRZED zakupem. Moja opinia jest taka, że łatwiej, szybciej i taniej kupisz niezajeżdżone 3.0 w Europie ZAchodniej. Możesz zrobić pobieżny remont blacharski za kilka tysięcy w swoim garażu i powtórzysz rezultat obecnego właściciela rozpatrywanego egzemplarza. Albo możesz zrobić to porządnie zlecając prace specjalistom i dokupić litanię części, których wartość przekroczy rynkową ceną auta. Tutaj kilku już próbowało i odbudowy przekraczały budżety albo kończyły się po rozłożeniu auta. Zastanów się jaki efekt chcesz uzyskać... i poklikaj na mobile, ebay i autoscout. L> |
Autor: | Stomek [ pn wrz 30, 2013 6:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
W zasadzie wszystko juz zostało powiedziane, teraz Ty powinieneś odpowiedzieć na pytanie odnośnie budżetu i oczekiwań co do auta. Jak napisał Leszek, tanio będziesz miał efekt porównywalny z tym co masz teraz, a ile czasu i kasy kosztuje porządna robota Leszek wie najlepiej ![]() Ja moge przytoczyć kilka przykładów ilości godzin spędzonych na poszczególne etapy i aby osiągnąć w miare przyzwoity efekt. Całość to zawsze 800-1000 godzin albo i wiecej czasu spędzonego przy aucie. Przy tej opcji zawsze przekroczysz obecną wartość rynkową takich tanich klasyków jak ten. |
Autor: | Mitu [ pn wrz 30, 2013 8:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Powitanie-zapytanie 240D 3.0 |
Stomek pisze: ile czasu i kasy kosztuje porządna robota Leszek wie najlepiej ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |