MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=63432 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | voytas [ czw lis 28, 2013 9:30 am ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Mieszkasz w Łodzi, masz dwie ASO, dzwoniłeś? "Pałys-Merc" - dzwoniłeś? "Mercuś" - dzwoniłeś? |
Autor: | Wowek [ pt lis 29, 2013 12:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
bosch wg. numeru Mercedesa: A0001583590 To jest dostępne w ASO - za całkiem normalne pieniądze! Natomiast A0001580419 ~to kwota 800pln - pytanie czy ktoś to regenerował. |
Autor: | marcin280e [ sob gru 07, 2013 9:58 am ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Oczywiscie jak pamiętam to naprawiałem aparat zapłonowy od mojego starego 280E tzn rozmontowałem i zmontowałem bo nie było czego naprawiać. Przerywacz do układu zapłonowego jak współpracuje z oryginalnym modułem zapłonowym to znikomy przepływ pradu powoduje to ze praktycznie się on nie zużywa. Prąd sterujący modułu jest tak dobrany ze następuje jedynie samooczyszczanie styków a nie nagrzewania i wypalanie jak ma to w przypadku zapłonu w którym przerywacz steruje bezpośrednio cewka zapłonową. Podobna sytuacja wystepuje w przypadku styków sterujacych wtryskiem. Przejechałem moim 280E dobrze ponad 120tyś km i regulowałem przerwę w zapłonie może 2 razy a do styków wtrysku nie zaglądałem wogóle. Nie wiem z czym u Ciebie jest problem -może ktoś to uszkodził bo u mnie był to układ praktycznie bezobsługowy. Montowałem również do 250CE kpl aparat zapłonowy 123ignition.nl z wyjściem na sterowanie wtryskiem i silnik pracował doskonale-może to jest wyjście a nie walka z starą materią. Poczytaj równiez to http://www.elektronika-motocyklowa.pl/index.html -takie moduły zamontowałem w kilku autach i motocyklach i działa bardzo dobrze. M |
Autor: | Wowek [ pn gru 30, 2013 7:21 am ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Marcin - dzięki za podpowiedzi. Miałem chwile czasu po świętach i posiedziałem w garażu. Problem był z zapłonem a wcześniej wymieniłem: kopułkę, palec, patynki, kable, świece, cewkę, sprawdziłem rezystory. Okazało się że nowe świece były dużo gorsze niż stare NGK! Z 6 nówek (i to markowych ) 2 były walnięte! Musze sprawdzić w katalogu czy w sklepie dostałem poprawny typ świecy - bo nie chce narzekać na renomowaną firmę bezzasadnie. Co do elektronicznych modułów - są gotowe zestawy do 280 - ale dostępne głównie w USA. Pozdrawiam Życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku. |
Autor: | amon [ pn gru 30, 2013 5:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Wowek pisze: Co do elektronicznych modułów - są gotowe zestawy do 280 - ale dostępne głównie w USA. Przecież Marcin podał ci link do strony nie w USA ? Są też oferowane w kraju przez dystrybutora (na marginesie lipny kontakt z tą firmą), ale mam ten aparat i jest git ![]() |
Autor: | rasch [ pn gru 30, 2013 11:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Ostatnio też interesowałem się tym elektronicznym zapłonem 123ignition, ale tanio nie jest. Gdyby mi jednak ktoś dał gwarancję, że po wymianie na elektroniczny kultura pracy podniesie się znacznie, to pewnie bym się skusił. Wowek, a co do tych styków sterujących wtryskiem, to mierzyłeś na ile masz podjechane popychacze krzywek, te ebonitowe elementy, że chcesz je wymieniać? Wałek już ich nie naciska? Co do serwisu tych styków, to zaleca się je w normalnej eksploatacji co 10 tys km lekko przesmarować i wałek też, a co 60 tys km zaleca się kontrolę wymiaru i ewentualną wymianę. Ale jak napisał marcin280e, nie zaglądał do tych styków przez 120 tys km a auto paliło dobrze. Ja swoje dzisiaj umyłem i przesmarowałem. |
Autor: | Wowek [ czw sty 02, 2014 10:23 am ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
amon pisze: Przecież Marcin podał ci link do strony nie w USA ? Dał - a w linku silniki 3 i 4 cylindrowe, trabanty i inne - ale nie widziałem nic do Mercedesa. Jesli masz jakieś sprawdzone rozwiązania to podziel się na forum. rasch pisze: Wowek, a co do tych styków sterujących wtryskiem, to mierzyłeś na ile masz podjechane popychacze krzywek, te ebonitowe elementy, że chcesz je wymieniać? Wałek już ich nie naciska? Tak - to jest problem tego elementu. Na amerykańskim forum wyczytałem że kiedyś do D jet ale V8 te właśnie popychacze i styki można było wymienić - dosłownie za grosze i wyeliminować brak kultury pracy i za duże spalanie. Jak się okazało w moich zapasach magazynowych - znalazłem drugi aparat zapłonowy - z lepszym wałkiem oraz właśnie z lepszymi sterowaniem wtrysku. Zrobię fotki i wstawię do tego wątku. Jeśli pytasz o kulturę pracy to na pewno dobrze ustawiony zapłon jest podstawą. W USA bardzo popularne jest przesjcie na zapłon elektroniczny, sa gotowe zestawy do 280 - cena ok. 1000-1200pln jak mnie pamięć nie myli. |
Autor: | amon [ czw sty 02, 2014 4:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Wowek pisze: Dał - a w linku silniki 3 i 4 cylindrowe, trabanty i inne - ale nie widziałem nic do Mercedesa. Nie wiem co się dzieje ostatnio na Forum, ale to już kolejny raz jak trzeba wszystko dać na talerzu ![]() http://www.123ignition.nl/id/25.html |
Autor: | rasch [ czw sty 02, 2014 6:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Polecam jeszcze lekturę tego materiału. Być może niektóre porady mogą okazać pomocne. http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... le&sid=466 Mój zapasowy (gorszy) zestaw styków będę próbował regenerować, tzn. dam do zrobienia nowe elementy ślizgające się po wałku i poskładam na nowo. Wymiary zastosuję jak opisane w tym artykule z linka. Jak się uda to fajnie, jak nie to trudno. Załącznik: IMG_00000110.jpg [ 36.32 KiB | Przejrzano 6459 razy ] |
Autor: | Wowek [ pt sty 03, 2014 10:51 am ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
rasch pisze: Mój zapasowy (gorszy) zestaw styków będę próbował regenerować, tzn. dam do zrobienia nowe elementy ślizgające się po wałku i poskładam na nowo. O to jestem bardzo zainteresowany drugim kompletem dla mnie! Jak rozpoznasz temat to daj znać! |
Autor: | rasch [ pt sty 03, 2014 5:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Jasne, dam znać ![]() |
Autor: | rasch [ pt sty 17, 2014 9:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Wowek pisze: Jaki jest wymiar minimalny? 1,7mm Nowe to 2,5mm - 2,7mm Wowek pisze: Kondensator - jakie powinny być jego parametry? Czy sa zamienniki? A moze da sie go kupic jeszcze w ASO? Do mojego kupowałem kiedyś w necie. Po numerze z Twojego zdjęcia jest np. tu http://www.leja.com.pl/inkontrahent.php ... &rg=0&s=24, to znaczy, jest w cenniku, ale nie piszą, czy dostępny. Myślę jednak, że w pierwszym lepszym sklepie powinni bez problemu dopasować zamiennik. |
Autor: | rasch [ pn maja 05, 2014 7:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Układ zapłonowy i system DJet - do M110.981 |
Ten w środku to stary (pękł przy demontażu), a na bokach nówki, wykonane z tekstolitu, na wzór starego, ale z przedłużeniem powierzchni styku z wałkiem. Na razie jeszcze nie testowałem. Gdzie można zdobyć klepane nity o średnicy 2mm? Załącznik: Załącznik: 112.jpg [ 39.59 KiB | Przejrzano 6053 razy ] |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |