MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 12:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 24, 2013 10:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Jestem tu nowy i zwracam się do was z prośbom o rozszyfrowanie mojej długo oczekiwanej mercedes.Jest z 1971r.silnik 200D niestety nie mogę odnaleźć na nim nr.(pewnie jest tylko nie wiem gdzie).
vin 11511510018883
druga tabliczka 158 H ---
115115 10 2
15017 16991
Z góry dziękuję i z niecierpliwością oczekuję na informacje.


Załączniki:
IMG_6026.jpg
IMG_6026.jpg [ 240.35 KiB | Przejrzano 11396 razy ]
IMG_6023.jpg
IMG_6023.jpg [ 256.62 KiB | Przejrzano 11396 razy ]

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150
Na górę
Post: czw gru 26, 2013 10:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Trochę odmłodzona, bo to raczej 68/69 (pół seria). Kolor gra, pojemność silnika do tabliczki również, nr kolejny bardziej pasuje do pół serii niż '71. Jeśli jest długo w Polsce to podejrzewałbym raczej celowe odmłodzenie przed laty niż szczepienie.

Numer silnika powinien być na nadlewce za pompą wtryskową tuż przy głowicy, pod 4-tym cylindrem.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt gru 27, 2013 1:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Witaj kolego wiarus senior,oświeć mnie po czym poznać,że to (pół seria)? W kraju jest od 81r.

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Post: pt gru 27, 2013 6:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Witam ponownie.Znalazłem nr. na silniku,zaczyna się 615 913...

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Post: sob gru 28, 2013 4:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
hopotitan pisze:
Witaj kolego wiarus senior,oświeć mnie po czym poznać,że to (pół seria)? W kraju jest od 81r.


Po wszystkim [zlosnikz]
Wystarczy rozpocząć od podstaw na forum:
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... &Itemid=66

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: sob gru 28, 2013 9:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
No to się zaczęło!Wszystkie znaki wskazują,że moja mercedes jest trochę starsza niż 71r.Dzięki Amon za link.Tylko teraz co robić,próbować to sprostować w wk czy dać sobie spokój i zostawić tak jak jest.Kolego Amon masz może jeszcze tą tabele z nr.produkcji wg.roczników,bardzo mi zależy aby dowiedzieć się,z którego jest roku.

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 5:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
1967r. - 106szt.
1968r. - 23293szt.
Także twoja 18883 sztuka była wyprodukowana najpewniej w drugiej połowie 68r.
Szkoda, że konsolę w środku ktoś już zmienił na nowszą. Zresztą wiele elementów jest już nowszych i tapicerka [smutne]
Sam też tak zaczynałem [zlosnikz]

_________________
220D 1970r

250CE 1970r


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 10:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Dzięki amon za odpowiedź,myślisz że ta tapicerka nie jest oryginalna :( korbki do szyb mam przykręcane na śrubki.I te do szybek trójkątnych też.A konsola nie ma kontrolki od świec żarowych,tylko "piąta świeca " grzeje pod kopułką na środku deski rozdzielczej.
Napisz mi coś więcej na temat 0,5 serii.A taką miałem nadzieję,że to oryginał :-?

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Post: wt gru 31, 2013 12:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Masz bo widzę, że masz problem z otwieraniem linków.



"Zasadniczo /8 dzieli się na dwie serie, nazwane Serią 1 oraz Serią 2. Jednak podczas produkcji Serii 1 wprowadzono tak wiele zmian, że znawcy modelu dzielą ją na trzy etapy: Seria 0,5; Seria 1; oraz Seria 1,5. Wszystkie zmiany mające miejsce podczas produkcji modelu /8 znajdują się poniżej (bez gwarancji;)

Seria 0,5 – zmiany podczas produkcji
· Kwiecień 1968
wyżej umieszczony podłokietnik w drzwiach kierowcy
· Czerwiec 1968
zmieniony zawór ogrzewania
· Lipiec 1968
dwie dysze spryskiwaczy zamiast jednej
· Grudzień 1968
lusterko wewnętrzne w limuzynie w czerni zamiast chromowanego
· Styczeń 1969
dostępna za dopłatą pięciostopniowa skrzynia dla modeli sześciocylindrowych
· Luty 1969
rozkładane siedzenia seryjnie
· Kwiecień 1969
premiera /8 Coupe
· Maj 1969
zmiany przedniej części auta (szersze atrapa chłodnicy „grill” oraz sama chłodnica, akumulator umieszczony na skos zamiast prostopadle do osi auta, zmieniony zbiornik płynu do spryskiwaczy)
zmienione przełożenie tylnego mostu z 4,08 do 3,92 dla modeli z benzynowymi silnikami czterocylindrowymi

Seria 1 – zmiany wprowadzone w sierpniu 1968
· deska rozdzielcza o innej strukturze
· model 250 z drewnianymi elementami (blendami) na desce rozdzielczej oraz większą, wyłożoną folią pokrywą głośnika
· wprowadzenie podświetlenia dla sterowania wentylacją oraz schemat DEF (odmrażanie przedniej szyby)
· schowek przed pasażerem w desce rozdzielczej podświetlany seryjnie
· konsola środkowa jednoczęściowa z powiększoną popielniczką (nie dla aut wyposażonych w klimatyzację), nowy rysunek słojów, miękka konsola
· model 250 z wykładziną dywanową na ściankach bocznych konsoli (nie dla aut wyposażonych w klimatyzację)
· gałki sterująca fletnerkami mocowane na wcisk (uprzednio przykręcane), karbowane dookoła i ze zmienionym licem
· podłoga oraz progi z wykładziną dywanową zamiast maty gumowej
· półka pod tylną szybą wyłożona seryjnie wykładziną dywanową
· nowe boczki drzwiowe z miękką gąbką z PCW zamiast waty szklanej
· listwa chromowana tylko na kieszeniach (zamiast na boczkach drzwiowych) z przodu i z tyłu
· kolory wnętrza: beż i szary z lekkim metalicznym połyskiem
· obicie tylnych ścianek siedzeń z paskami (nie dla tapicerki skórzanej)
· tapicerka wezgłowia i oparcia siedzeń pikowana (nie dla tapicerki skórzanej)
· lusterko prawe zewnętrzne mocowane na błotniku (wyposażenie dodatkowe)
· materiał w karo dla obicia koniakowego (tylko Coupe)
· światła awaryjne (kierunkowskazy) seryjnie
· podnośnik samochodowy z wbudowaną korbą
· możliwość wyjęcia kluczyka ze stacyjki tylko w pozycji 0 (uprzednio również w pozycji 1)

Seria 1 – zmiany podczas produkcji
· Październik 1969
Becker Mexico Olympia Casette Stereo (radioodbiornik mono z odtwarzaczem kasetowym stereo), Becker Europa Stereo – pierwszy radioodbiornik stereo
· Listopad 1969
modele sześciocylindrowe z przełożeniem tylnego mostu 3,69 zamiast 3,92 (z skrzynią pięciostopniową 3,92 zamiast 4,08 )
· Styczeń 1970
korbka podnośnika szyb mocowana na wcisk z zawleczką (wcześniej przykręcana)
listwa chromowana słupka C o zmienionym kształcie (tylko limuzyna)
· Czerwiec 1970
reflektory halogenowe H1 montowane w reflektorze głównym, jako wyposażenie dodatkowe (wcześniej za dopłatą reflektory dalekosiężne montowane w miejscu przeciwmgłowych, wtedy przeciwmgłowe montowane w dodatkowej obudowie)
· Lipiec 1970
tapicerka welurowa jako wyposażenie dodatkowe, tylko dla Coupe
· Sierpień 1970
korek wlewu oleju szybkozamykalny (ręcznie)
· Październik 1970
Startautomatic (automatyczne ssanie) dla modeli 200 i 220
dźwignia zmiany biegów miękka (obicie)
ramiona wycieraczek z kapturkiem (zakrywającym mocowanie) zamiast nakrętki kapturkowej
zmienione ułożenie przewodów hamulcowych z tyłu
· Listopad 1970
wyłącznik główny świateł zewnętrznych ze zintegrowanym sterowaniem światłami przeciwmgłowymi, jednocześnie zmienione położenie świateł pozycyjnych w reflektorach głównych i lampach tylnych
· Styczeń 1971
symetryczny zawór ogrzewania (???)
· Luty 1971
nowy lakier dla taksówek „hellelfenbein” (623) zamiast czarnego (040)
· Kwieciń 1971
Becker Mexico Cassette (takie jak Olympia, zmieniona nazwa)
· Maj 1971
numer podwozia przeniesiony z ramy na górną belkę poprzeczną (przy chłodnicy)
· Czerwiec 1971
oznaczenie położenia drążka zmiany biegów (dla skrzyni automatycznej) R-P-D-S-L zamiast R-P-4-3-2
· Sierpień 1971
kratownica chłodnicy z tworzywa sztucznego zamiast blachy (W115) względnie odlewu aluminiowego (W114)
· Październik 1971
Ogrzewanie tylnej szyby z wyłącznikiem czasowym

Seria 1,5 – zmiany wprowadzone w kwietniu 1972
· nowe kolory nadwozia jak żółty (gelb) lub czerwony (signalrot), niektóre stare kolory wciąż dostepne
· kolory obić tapicerskich i elementów wykończenia wnętrza zupełnie zmienione
· elementy z tworzyw sztucznych deski rozdzielczej wykonane teraz z marszczonego materiału MB-Tex
· nowe materiały obiciowe
· zmieniony design boczkow drzwiowych, lepiej wykonczony
· dywaniki podłogowe w identycznych barwach jak boczki drzwiowe
· dla modeli 250 do 280CE obicie dywanowe konsoli środkowej pociagnięte wyżej, zostały niezakryte okolice prowadnic siedzeń (nadal brak dywaników w tych miejscach dla modeli wyposażonych w klimatyzację)
· maskownica (na konsoli środkowej) mocowania drążka zmiany biegów dla automatu wykonana z tworzywa sztucznego (wcześniej chrom)
· zagłówki z ogranicznikiem-zapadką
· zmieniony błotnik przedni w okolicy grilla
· noga lusterka wawnętrznego czarna (wcześniej chrom, tylko dla Coupe)
· zamek stacyjki z klapka zasłaniającą wejście klucza (jak przy zamkach drzwiowych)
· szyba przednia ze szkła wielowarstwowego seryjnie
· tryb pracy przerywanej wycieraczek
· wciskany wyłącznik świateł awaryjnych (Tippkontakt)
· gruntownie zmienione wspomaganie kierownicy (wyposażenie dodatkowe)
· przód nowych modeli 280 bez podpory ściany przedniej auta
· ukośna belka maski silnika z zagłębieniem na obudowę filtra powietrza dla modeli 280 i 280C
· pokrywa skrzynki bezpieczników przykręcana zamiast wciskanej
· wprowadzenie modeli 280, 280E, 280C oraz 280CE
· wprowadzenie modelu 250 z silnikiem 2,8 litra w Europie (wcześniej wersja silnikowa dostępna tylko w USA)
· wychodzą z oferty modele 250 (2,5), 250C (2,5) oraz 250CE

Seria 1,5 – zmiany podczas produkcji
· Czerwiec 1972
reflektory halogenowe H4 zamiast H1 (wyposażenie dodatkowe)
· Lipiec 1972
wycieraczki ze spryskiwaczem reflektorów głównych (wyposażenie dodatkowe)
· Październik 1972
stelaż siedzeń z wbudowanym wygodnym podbiciem tapicerki (modele 200D do 230)
zmienione przeszycie (?) tapicerki skórzanej (dla modeli od 250 do 280E od początku produkcji)
węższy pedał hamulca awaryjnego (ręcznego)
automatyczne pasy bezpieczeństwa (napinane), wcześniej statyczne
zagłówki dostępne tylko parami
brak oznaczenia (szyldu) „Automatic”
· Listopad 1972
zegar kwarcowy
· Luty 1973
miękkie, bezpieczne koło kierownicy
dźwignia (prawdopodobnie zmiany biegów) przy kierownicy czarna zamiast chromu
zbiornik płynu do spryskiwaczy bez oznaczenia „VDO”
wprowadzenie pakietów „Taxi International”
Becker Mexico Cassette – radiomagnetofon w pełni stereofoniczny, wcześniej odtwarzacz kasetowy stereo i radioodbiornik mono
Becker Grandprix Stereo
· Marzec 1973
przednie zagłówki seryjnie
automatyczne pasy bezpieczeństwa seryjnie
brak kanapy przedniej (zamiast siedzeń) na liście wyposażenia dodatkowego
duże, tylne światło przeciwmgłowe z tworzywa sztucznego

Seria 2 – zmiany wprowadzone w sierpniu 1973
· przednia tablica rejestracyjna przeniesiona na zderzak
· maskownica z tworzywa sztucznego pod przednim zderzakiem (Haifischmaul – szczęka rekina) zamiast listwy ozdobnej (200D do 230) lub podwójnego zderzaka (250 do 280CE)
· grill szerszy i bardziej płaski, cokół gwiazdy MB znacznie mniejszy
· lotki chroniące przed brudem na słupkach A
· rynienki dachowe z krawędziami z tworzywa sztucznego
· profil odprowadzający wodę w ramie chromowanej szyby tylnej
· brak fletnerek w drzwiach przednich (limuzyna)
· duże, regulowane od wewnątrz lusterka zewnętrzne oraz powiększone szyby w drzwiach przednich; wydrążenie (zagłębienie) w górnej części boczków drzwiowych odpowiednio zmienione (do nowej szyby); w Coupe nowe lusterka zewn. mocowane w tylnym rogu fletnerek (nieotwieralnych)
· lusterko prawe (wyposażenie dodatkowe) przeniesione z błotnika na drzwi (identyczne z lewym, również regulowane od wewnątrz)
· kontrolki ładowania akumulatora, rezerwy paliwa oraz hamulców z symbolami zamiast opisu, szersza kontrolka świateł drogowych
· drewno na desce rozdzielczej bardziej odporne (lepiej zabezpieczone)
· mankiet drążka zmiany biegów (skrzynia manualna) gładki (wcześniej pomarszczony miech)
· tylne światła żebrowane, w całości z tworzywa sztucznego
· rączka pokrywy bagażnika poszerzona
· czcionka oznaczenia modelu (szyldu) większa i bardziej kanciata
· nowe zderzaki (spełniające przepisy odnośnie kolizji) dla USA
· skrzynia automatyczna wyposażona w konwertor momentu obrotowego zamiast sprzęgła hydraulicznego (ruszanie z drugiego biegu)
· silnik wycieraczek zmniejszony i z plastikową obudową
· wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej elektryczny dla wszystich modeli
· gaźnik (dla silników czterocylindrowych) położony niżej (głębiej) wskutek zintegrowania miski olejowej (?)
· oświetlenie schowka w desce rozdzielczej tylko przy włączonej stacyjce
· mniejsze wyłączniki krańcowe w drzwiach
· lepsze oświetlenie bagażnika
· brak modelu 220 (benzynowego) w ofercie
· nowy silnik czterocylindrowy 230.4
· zmieniona nazwa modelu sześciocylindrowego z 230 na 230.6
· nowy diesel 240D
· nowa numeracja podwozia modeli Serii 2 zaczynająca się od:
100.000 dla modeli 250, 280, 280E, 250C, 280C, 280CE,
200.000 dla modeli 200D, 200, 230.6,
400.000 dla modelu 220D

Seria 2 – zmiany podczas produkcji
· Grudzień 1973
oparcia przednich siedzeń 20mm wyższe
· Luty 1974
lakiery metaliczne dostępne również dla limuzyny jako wyposażenie dodatkowe (wcześniej tylko dla Coupe)
· Marzec 1974
stacyjka z czarną maskownicą
· Maj 1974
maska silnika z dwoma zaczepami zabezpieczającymi
· Czerwiec 1974
ścianka grodziowa między komorą silnika a kabiną z wgłębieniem na zmienioną pompę spryskiwaczy
Guertelreifen (?) seryjnie
zamek wlewu paliwa seryjnie
· Lipiec 1974
wprowadzenie modelu 240D 3.0
zmienione przeszycia (?) na tapicerce welurowej i skórzanej także w Coupe
· Sierpień 1974
antena do radia z tyłu (dla modeli od 200D do 250 od Listopada 1974 znów z przodu)
podgrzewane siedzenia dostępne jako wyposażenie dodatkowe
· Grudzień 1974
tapicerka welurowa dostępna dla limuzyny jako wyposażenie dodatkowe (dla modeli 280 i 280E dostępna początku produkcji)
· Luty 1975
wspomaganie kierownicy seryjnie dla modeli od 280 do 280CE
· Marzec 1975
Becker Monza Cassette
· Czerwiec 1975
wyłozone filcem (Nadelfilz - specjalisyczny filc używany to tapicerek, nie tylko samochodowych) podszybie z tyłu oraz pod siedzeniami
· Styczeń 1976
niedostępna skrzynia pięciostopniowa
Becker Monza Cassette Kurier, Becker Europa Kurier"

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt gru 31, 2013 8:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Dzięki chmielo :) Teraz już mniej więcej kumam,tylko dalej nie wiem dlaczego kolega amon twierdzi,że tapicerka nie jest oryginalna.
Podłoga wyłożona czerwoną gumą,progi też.Czyżby chodziło o ten czerwony kolor? :oops:
Poszukuję progów i reperaturek tylnych błotników(pod listwę).

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Post: wt gru 31, 2013 11:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Po pierwsze poszukaj jak znaleźć Datenkarte. Po drugie rozszyfruj ją. Po trzecie znajdź swoją tapicerkę w necie. Miłej zabawy ;)

Progi i reperaturki kup z Potrykusa. Jeśli pytasz dlaczego z tej firmy, to znajdź sobie na forum ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt gru 31, 2013 11:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
hopotitan pisze:
tylko dalej nie wiem dlaczego kolega amon twierdzi,że tapicerka nie jest oryginalna.
Podłoga wyłożona czerwoną gumą,progi też.Czyżby chodziło o ten czerwony kolor?


Ktoś już naprawiał te fotele i materiał w środku jest nie taki jak powinien być Obrazek

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt gru 31, 2013 12:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Dziękuję wam panowie za szybką odpowiedź,teraz już wiem co robić [zlosnikz] ale tapicerka zostanie na razie taka jak jest,mnie się podoba i jest w ładnym stanie.Kolor będzie zbliżony do oryginału.Jeszcze raz dziękuję i wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku,
i wymarzonej pogody na podróże.Jak coś podziałam z moim sprzętem to na pewno się tu pochwalę.

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Post: śr sty 01, 2014 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Moja wloszka ma nr seryjny 16622 i jest dokladnie w tym samym zestawie kolorystycznym, u mnie tez ponaszywany byl jakis zaslonowy material na siedzenia, na szczescie w stodole Mitu trafilem komplet idealnych siedzen za cale pincet

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz sty 05, 2014 3:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 24, 2013 8:29 am
Posty: 34
Lokalizacja: Czechówka k/myślenic
Witam ponownie.Wiem,że jest problem ze znalezieniem podłogi bagażnika :( Może ktoś pomoże.
A tak przy okazji,wyciągał ktoś z was wiatrak nawiewu.(prąd dochodzi do sterownika ale silniczek się nie odzywa). I czy on posiada szczotki?

_________________
W115 200D 1968
W210 250TD 1998
W124 300TD 1989
VW JETTA 1.6 1986

BMW GS1150


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl