MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

OPUSZCZENIE W 115
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=6971
Strona 1 z 2

Autor:  robertpremium [ pn lip 05, 2004 9:20 pm ]
Tytuł:  OPUSZCZENIE W 115

WITAM
MAM PYTANIE ZWIĄZANE Z OPERACJĄ OPUSZCZENIA SAMOCHODU TO
ZNACZY ZMNIEJSZENIA PRZEŚWITU MIĘDZY GRUNTEM A PODWOZIEM
JAKICH ZMIAN NALEŻY DOKONAĆ, Z JAKIMI KOSZTAMI JEST TO ZWIĄZANE

PROSZĘ O KOMENTARZE ODNOSZĄCE SIĘ TYLKO DO TECHNICZNEJ STRONY ZAGADNIENIA

POZDRAWIAM

Autor:  adi [ pn lip 05, 2004 10:08 pm ]
Tytuł: 

Zależy o ile.
Przede wszystkim trzeba zmienic sprężyny i chyba amorki.

P.S.
Tjunujesz /8 ? [szalone] :evil:
P.S.2.
Nie musisz WRZESZCZEĆ [szalone] :evil:

Autor:  Antoni Janikowski [ pn lip 05, 2004 10:20 pm ]
Tytuł: 

Nie trzeba zmieniać amorków ale warto założyć Bilsteina. Jeśli niskie sprężyny to H&R, ale nie wiem czy mają do takich samochodów jak /8. W ostateczności pozostaje ci obciąć sprężyny i lekko zaszlifować, żeby jako tako leżały w gniazdach. Jak wymieniłem z przodu w moim W123 na nowe to stał jak tarpan i jeździł jak taczka.Obciąłem półtora zwoju i było ok. Obniżenie zawieszenia musi się wiązać z jego usztywnieniem i naczej moim zdaniem to tylko zabieg stylistyczny jakoś nie pasujący do /8

Autor:  Stomek [ pn lip 05, 2004 10:26 pm ]
Tytuł: 

Można oddać sprężyny do kowala- ściśnie i utwardzi. W Szczecinie jest jeden naprawde dobry gość od takiej roboty. Drugie wyjście to kupic jakieś podróby i jeździć na nich, a po pół roku same padną. Takie gó..o mam w swoim z tyłu.

Autor:  mycha [ pn lip 05, 2004 10:42 pm ]
Tytuł: 

obciąć to se można palec , sprężyny muszą być dobrej jakości np austryjacki weitec , amortyzatory też , chyba że po pół roku chcesz zbierać elementy karoserii po rowach , dodatkowo pomyśł o rozporach na kielichach bo możę ci sie wózek bujać na winklach jak stary poldek super ediszyn sportwagon

Autor:  Antoni Janikowski [ pn lip 05, 2004 11:49 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
obciąć to se można palec ,

To sobie obetnij.

Autor:  Czarek [ wt lip 06, 2004 7:30 am ]
Tytuł: 

Panowie obcinanie to nie najlepszy pomysł dalej sprężyna ma taki sam charakter i uszkodzi po pewnym czasie amortyzator bo ten będzie pracował w innym zakresie niż powinien auto bedzie podbijało , spreżyna obiżająca musi koniecznie mieć inną progresję od stockowej i wtedy komfort resorowania pozostaje może poprost zamontuj sobie pompy

Autor:  Antoni Janikowski [ wt lip 06, 2004 10:13 am ]
Tytuł: 

Dlatego napisałem że to ostateczność. Amortyzatory w W123 były ogranicznikami wachliwości przedniego zawieszenia (tylnego też) w /8 podobnie.Opuszenie zawiasu im nie szkodzi, ale chamskie podnoszenie nadwozia może je pourywać. Najlepiej: sportowa sprężyna+dobry amor

Autor:  sebi [ wt lip 06, 2004 11:02 am ]
Tytuł: 

Hej

Zalecam stosowanie zwykłych sprężyn takich jak w oryginale auto wtedy zachowuje się na drodze elegancko a jazda dostaracza wiele przyjemności. Jeżlei obniżać to nie wystarczy zmienić sprężyny czy amortyzatory, na naszych polskich drogach należałoby ucztywnić konstrukcje takiego leciwego /8. Wydaje sie że dobrze by było doprowadzic auto do stanu wyjsciowego (fabrycznego) wtedy bedzie najwięcej satysfakcji.

Autor:  Wookee [ wt lip 06, 2004 11:51 am ]
Tytuł: 

Słyszałem o przypadkach uszkodzenia konstrukcji po usportawianiu ad hoc + polskie dróżki. Jednego japońca nawet widziałem.

Autor:  robertpremium [ wt lip 06, 2004 7:59 pm ]
Tytuł: 

Czarek pisze:
Panowie obcinanie to nie najlepszy pomysł dalej sprężyna ma taki sam charakter i uszkodzi po pewnym czasie amortyzator bo ten będzie pracował w innym zakresie niż powinien auto bedzie podbijało , spreżyna obiżająca musi koniecznie mieć inną progresję od stockowej i wtedy komfort resorowania pozostaje może poprost zamontuj sobie pompy



witam
dzięki za fachowe komentarze

o co chodzi z tymi pompami
można coś bliżej

pozdrawiam

Autor:  Marcin S [ wt lip 06, 2004 8:38 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Hej

Wydaje sie że dobrze by było doprowadzic auto do stanu wyjsciowego (fabrycznego) wtedy bedzie najwięcej satysfakcji.


[pub]

[zlosnikok] i to jest to!!

Autor:  Wookee [ wt lip 06, 2004 8:41 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
sebi pisze:
Hej

Wydaje sie że dobrze by było doprowadzic auto do stanu wyjsciowego (fabrycznego) wtedy bedzie najwięcej satysfakcji.


[pub]

[zlosnikok] i to jest to!!

Miało być tylko o technicznej stronie. Sebi cichutko przemyca jedynie słuszne i poprawne politycznie podejście, a Ty tak z grubej... [oczko] [zlosnik]

Autor:  Czarek [ wt lip 06, 2004 9:21 pm ]
Tytuł: 

sebi ma rację oryginał to oryginał a z tymi pompami to sie stosuje układy chydrauliczne bądż pneumatyczne w zależności od potrzeb takie jak w lowriderach zobacz na mojej stronce warszawę lowrider a beziesz wiedział o co chodzi www.galeriatonow.pl

Autor:  Antoni Janikowski [ śr lip 07, 2004 12:24 am ]
Tytuł: 

A z resztą ma /8 ma stać tak jak powinien: nie za nisko i nie za wysoko, jak fabryka przykazała. To nie jest samochód do wyścigów, a i tak jest czym zaimponować

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/