POPEY pisze:
Artur 4x4 pisze:
Zasadnicza sprawa to raczej 115 były z pompą sterowaną podciśnieniem i takie bez problemu pasują jeżeli masz przepustnice na kolektorze. A pompy z regulatorem odśrodkowym były takie co wymagane jest doprowadzenie dodatkowego przewodu smarowanie jak również bez tego i oczywiście gaszone podciśnieniem.
A nie były to pompy mechaniczne czasem i smarowane osobno? wiec po co wlew oleju?
Wszystkie pompy sterowane podciśnieniem maja wlew oleju. Olej za jakiś czas i tak zgubią bowiem w środku ten olej ma nawilżyć filce które smarują krzywki a tak naprawdę to ona jest smarowana paliwem ale konstruktor zalecił od czasu do czasu wlać 200mill oleju a z tyłu tej pompy jest rurka przelewowa . I jeżeli chcesz założyć pompę od 24O 123 to niema żadnego problemu pod warunkiem ze będzie sterowana podciśnieniowo a nawet będzie lekko mocniejsze auto bo dawki są troszkę większe i tylko czasem pod pełnym obciążeniem może przydymić na czarno. Bardzo łatwo również zmniejszyć jaki i zwiększyć dawki poprzez zakontrowaną śrubę pod menbramą ale tego osobom mało doświadczonym nie proponuje dotykać.
pompy w 123 to :
1. sterowana podciśnieniem i nr w zależności od poj silnika w modelach od 1976-1978
2. regulator odśrodkowy z gaszeniem podciśnieniowym umieszczonym z boku i z dodatkowym przewodem smarowania
3. regulator odśrodkowy z gaszeniem podciśnieniowym umieszczonym u góry