MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

CZy pompa wtryskowa od beczki 220 d nadaje sie do w 115?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=7819
Strona 1 z 1

Autor:  mojojojo13 [ wt sie 31, 2004 6:57 pm ]
Tytuł:  CZy pompa wtryskowa od beczki 220 d nadaje sie do w 115?

CZy pompa wtryskowa od beczki 220 d nadaje sie do w 115?

Autor:  Popey [ wt sie 31, 2004 8:57 pm ]
Tytuł: 

a jakie smarowanie pompy wtryskowej posiadasz w swojej W 115, olej z silnika smaruje pompe czy pompa ma smarowanie oddzielne? bo może masz silnik od 123 wiec nie bedzie problemu.Jeśli nie to moze być problem.

Autor:  mojojojo13 [ wt sie 31, 2004 10:23 pm ]
Tytuł: 

ma oddzielne smarowanie
a jakie jest w beczce?, widziałem w pombe od beczólki tylko 240 to również miała oddzielne smarowanie,

Autor:  Popey [ wt sie 31, 2004 11:05 pm ]
Tytuł: 

Skoro jest oddzielne to git i bedzie to kwestia tylko ustawienia dawkowania pompy takie jakie powinno być dla motoru 220D.Pozdrawiam

Autor:  Artur 4x4 [ śr wrz 01, 2004 8:56 am ]
Tytuł: 

Zasadnicza sprawa to raczej 115 były z pompą sterowaną podciśnieniem i takie bez problemu pasują jeżeli masz przepustnice na kolektorze. A pompy z regulatorem odśrodkowym były takie co wymagane jest doprowadzenie dodatkowego przewodu smarowanie jak również bez tego i oczywiście gaszone podciśnieniem.

Autor:  mojojojo13 [ śr wrz 01, 2004 11:21 am ]
Tytuł: 

niewiem jak jest w beczkach , więc jeśli ktoś wie to prosze o podpowiedż, wiem ze u mnie jest na 80 % sterowana podciśnieniem <w115> ale jak oglądałem pompe od 240d z beczki to wyglądała konstrukcyjnie identycznie, niewiem jak jest przy 220d w beczkach, dodam ze mam oryginalny silnik z 72 r , jak ktos czai temat to prosze o pomoc bo mam na oku pompe od beczki :(

Autor:  Popey [ śr wrz 01, 2004 11:50 am ]
Tytuł: 

Artur 4x4 pisze:
Zasadnicza sprawa to raczej 115 były z pompą sterowaną podciśnieniem i takie bez problemu pasują jeżeli masz przepustnice na kolektorze. A pompy z regulatorem odśrodkowym były takie co wymagane jest doprowadzenie dodatkowego przewodu smarowanie jak również bez tego i oczywiście gaszone podciśnieniem.

A nie były to pompy mechaniczne czasem i smarowane osobno? wiec po co wlew oleju?

Autor:  Artur 4x4 [ śr wrz 01, 2004 2:27 pm ]
Tytuł: 

POPEY pisze:
Artur 4x4 pisze:
Zasadnicza sprawa to raczej 115 były z pompą sterowaną podciśnieniem i takie bez problemu pasują jeżeli masz przepustnice na kolektorze. A pompy z regulatorem odśrodkowym były takie co wymagane jest doprowadzenie dodatkowego przewodu smarowanie jak również bez tego i oczywiście gaszone podciśnieniem.

A nie były to pompy mechaniczne czasem i smarowane osobno? wiec po co wlew oleju?


Wszystkie pompy sterowane podciśnieniem maja wlew oleju. Olej za jakiś czas i tak zgubią bowiem w środku ten olej ma nawilżyć filce które smarują krzywki a tak naprawdę to ona jest smarowana paliwem ale konstruktor zalecił od czasu do czasu wlać 200mill oleju a z tyłu tej pompy jest rurka przelewowa . I jeżeli chcesz założyć pompę od 24O 123 to niema żadnego problemu pod warunkiem ze będzie sterowana podciśnieniowo a nawet będzie lekko mocniejsze auto bo dawki są troszkę większe i tylko czasem pod pełnym obciążeniem może przydymić na czarno. Bardzo łatwo również zmniejszyć jaki i zwiększyć dawki poprzez zakontrowaną śrubę pod menbramą ale tego osobom mało doświadczonym nie proponuje dotykać.
pompy w 123 to :
1. sterowana podciśnieniem i nr w zależności od poj silnika w modelach od 1976-1978
2. regulator odśrodkowy z gaszeniem podciśnieniowym umieszczonym z boku i z dodatkowym przewodem smarowania
3. regulator odśrodkowy z gaszeniem podciśnieniowym umieszczonym u góry

Autor:  mojojojo13 [ śr wrz 01, 2004 6:21 pm ]
Tytuł: 

no to mi namieszałeś, i w końcu niewiem czy bedzie pasować czy nie? do 220 d? były trzy rodzaje?/\

Autor:  KUBUS [ czw wrz 02, 2004 2:34 pm ]
Tytuł:  pozwole sie wtracic

bo przerabialem niedawno ten problem.
pompa od beczki (smarowana od silnika, gaszona podcisnieniem) nie bedzie pasowac do starego bloku 115 tzn tego z filtrem oleju z przodu w dol poniewaz w bloku jest zatoczenie na mniejsza srednice i pompa nowego typu nie wejdzie :cry:

Autor:  Artur 4x4 [ pt wrz 03, 2004 7:56 am ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
no to mi namieszałeś, i w końcu niewiem czy bedzie pasować czy nie? do 220 d? były trzy rodzaje?/\


Musisz se założyć pompe taka jaką masz czyli sterowna na podcisnienie z czerwonym korkiem u góry bedzie pasować do 220 z 240

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/