MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

momenty dokrecania w 2,3 od 115tki
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=8846
Strona 1 z 1

Autor:  kubawojtas [ ndz lis 07, 2004 1:33 pm ]
Tytuł:  momenty dokrecania w 2,3 od 115tki

potrzebuje momenty dokrecania do silnika 2,3 benzynki od 115tki.a konkretnie to:
- momenty srób na korbach
- dociągnięcia głowicy
-podpory wału napedowego

Jesli by ktos miał to byłbym wdzieczny za informacje gdzie szukac, aczkolwiek zywie nadzieje ze ktos z forum bedzie miał takie dane:).
Własnie przeprowadzam swój pierwszy remont silnika-SAM [zlosnikz] . zobaczymy czy odpali [zlosnik]

Autor:  and6412 [ ndz lis 07, 2004 2:19 pm ]
Tytuł: 

Cheche , widzę że kolega pośpiesznie autko montuje przed I Krakowskim spotem ;-).
A tak na poważnie, to wydaje mi się,że podporę wału dkręca się raczej 'na oko'

Autor:  damian [ ndz lis 07, 2004 2:49 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
A tak na poważnie, to wydaje mi się,że podporę wału dkręca się raczej 'na oko'


I tak i nie. Generalnie wszelkie połączenia gwintowane powinno się dokręcać dynamometrem łącznie ze śrubami do kół.
Tyle teoria a wiadomo jak to jest. Dobry mechanik to i głowicę czy korbowody potrfi dociągnąć "na oko". Znam takich co mają dynamometr w rękach [zlosnik] .
Tak jak Andrzej pisze, podpore mozesz dokrecic "na oko"

Masz silnik M115? Sprawdzę w takiej jednej mądrej księdze i dam znać....

Autor:  Xytras [ ndz lis 07, 2004 4:02 pm ]
Tytuł: 

A ze tak zapytam, jakie moga byc skutki(te zle) nieprawidlowego dokrecenia??

Autor:  kubawojtas [ ndz lis 07, 2004 6:18 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Cheche , widzę że kolega pośpiesznie autko montuje przed I Krakowskim spotem ;-).



Niestety autka jeszcze nie bedzie na tym zlocie :cry: ale moze juz bede mial silnik poskładany :) albo dwa silniki.A na 100% bede pod kopcem.Powaznie jest to pierwszy zlocik w krakowie?????


and6412 pisze:
A tak na poważnie, to wydaje mi się,że podporę wału dkręca się raczej 'na oko'


[cool] [cool] "na oko to chłop w szpitalu umarł " [zlosnik] - jak helmut dokrecił śrubke z taką parą i wytrzymała 30 lat - to ja chce dokrecic z taką samą parą na nastepne 30 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  damian [ ndz lis 07, 2004 8:06 pm ]
Tytuł: 

No i nie mam tych danych.... [szalone] ksiazke wcielo...... :evil:

Autor:  gelanda [ ndz lis 07, 2004 10:59 pm ]
Tytuł: 

Znam takich co mowili, ze maja dynamometr w rekach i glowice w silniku M117 to sie na oko dokreca i widzialem z 10 takich silnikow z poprzekrecanymi tymi gwitami i po silniku bo komus sie wydawalo. :evil:

Autor:  Stomek [ pn lis 08, 2004 1:11 am ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
A ze tak zapytam, jakie moga byc skutki(te zle) nieprawidlowego dokrecenia??

Jesli dokrecisz za mocno to od zmiennych obciążeń może "popłynąć" szpilka, a ajk za słabo to półpanewki nie mają dostatecznego polączenia i może to doprowadzić do ich obrócenia, choć w autach są zamki, które temu powinny zapobiegać.
A "na oko" to chłop........... Każdy warsztat na książki, w których to bez problemu znajdziesz.

Autor:  sebi [ pn lis 08, 2004 8:36 am ]
Tytuł: 

Hej

Kolejność dokrecania jest taka:

Obrazek

Momenty na zimnym silniku:
1. Pierwsze dokrecenie 4 mkp

2. Drugie dokrecenie 6 mkp

3. Trzecie dokrecenie 8 mkp

Na ciepłym silniku ok 80°C dociągamy czwarty raz 9 mkp

Jeżeli masz taką możliwość to zleć to komuś kto się zna i robi to od lat!!!!

Autor:  MacKuz [ pn lis 08, 2004 9:18 am ]
Tytuł: 

tutaj znajdzesz opis tego silnika:

http://w3.mb.auto.pl/eksploatacja/silni ... index.html

Autor:  kubawojtas [ pn lis 08, 2004 12:35 pm ]
Tytuł: 

dzieki wielkie za pomoc.Remoncik oczywiscie jest wykonywany pod okiem dobrego mechanika.
A jezeli chodzi o momenty to okazało sie ze są na ulotce dołanczanej do uszczelki.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/