MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
momenty dokrecania w 2,3 od 115tki https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=8846 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubawojtas [ ndz lis 07, 2004 1:33 pm ] |
Tytuł: | momenty dokrecania w 2,3 od 115tki |
potrzebuje momenty dokrecania do silnika 2,3 benzynki od 115tki.a konkretnie to: - momenty srób na korbach - dociągnięcia głowicy -podpory wału napedowego Jesli by ktos miał to byłbym wdzieczny za informacje gdzie szukac, aczkolwiek zywie nadzieje ze ktos z forum bedzie miał takie dane:). Własnie przeprowadzam swój pierwszy remont silnika-SAM ![]() ![]() |
Autor: | and6412 [ ndz lis 07, 2004 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
Cheche , widzę że kolega pośpiesznie autko montuje przed I Krakowskim spotem ![]() A tak na poważnie, to wydaje mi się,że podporę wału dkręca się raczej 'na oko' |
Autor: | damian [ ndz lis 07, 2004 2:49 pm ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: A tak na poważnie, to wydaje mi się,że podporę wału dkręca się raczej 'na oko'
I tak i nie. Generalnie wszelkie połączenia gwintowane powinno się dokręcać dynamometrem łącznie ze śrubami do kół. Tyle teoria a wiadomo jak to jest. Dobry mechanik to i głowicę czy korbowody potrfi dociągnąć "na oko". Znam takich co mają dynamometr w rękach ![]() Tak jak Andrzej pisze, podpore mozesz dokrecic "na oko" Masz silnik M115? Sprawdzę w takiej jednej mądrej księdze i dam znać.... |
Autor: | Xytras [ ndz lis 07, 2004 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
A ze tak zapytam, jakie moga byc skutki(te zle) nieprawidlowego dokrecenia?? |
Autor: | kubawojtas [ ndz lis 07, 2004 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: Cheche , widzę że kolega pośpiesznie autko montuje przed I Krakowskim spotem ![]() Niestety autka jeszcze nie bedzie na tym zlocie ![]() ![]() and6412 pisze: A tak na poważnie, to wydaje mi się,że podporę wału dkręca się raczej 'na oko'
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | damian [ ndz lis 07, 2004 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
No i nie mam tych danych.... ![]() ![]() |
Autor: | gelanda [ ndz lis 07, 2004 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
Znam takich co mowili, ze maja dynamometr w rekach i glowice w silniku M117 to sie na oko dokreca i widzialem z 10 takich silnikow z poprzekrecanymi tymi gwitami i po silniku bo komus sie wydawalo. ![]() |
Autor: | Stomek [ pn lis 08, 2004 1:11 am ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: A ze tak zapytam, jakie moga byc skutki(te zle) nieprawidlowego dokrecenia??
Jesli dokrecisz za mocno to od zmiennych obciążeń może "popłynąć" szpilka, a ajk za słabo to półpanewki nie mają dostatecznego polączenia i może to doprowadzić do ich obrócenia, choć w autach są zamki, które temu powinny zapobiegać. A "na oko" to chłop........... Każdy warsztat na książki, w których to bez problemu znajdziesz. |
Autor: | sebi [ pn lis 08, 2004 8:36 am ] |
Tytuł: | |
Hej Kolejność dokrecania jest taka: ![]() Momenty na zimnym silniku: 1. Pierwsze dokrecenie 4 mkp 2. Drugie dokrecenie 6 mkp 3. Trzecie dokrecenie 8 mkp Na ciepłym silniku ok 80°C dociągamy czwarty raz 9 mkp Jeżeli masz taką możliwość to zleć to komuś kto się zna i robi to od lat!!!! |
Autor: | MacKuz [ pn lis 08, 2004 9:18 am ] |
Tytuł: | |
tutaj znajdzesz opis tego silnika: http://w3.mb.auto.pl/eksploatacja/silni ... index.html |
Autor: | kubawojtas [ pn lis 08, 2004 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki wielkie za pomoc.Remoncik oczywiscie jest wykonywany pod okiem dobrego mechanika. A jezeli chodzi o momenty to okazało sie ze są na ulotce dołanczanej do uszczelki. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |