MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 8:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 17, 2005 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
witam, mam pytanie odnośnie skrzyni biegów a konkretnie 5-cio biegowej do w115-stki [oczko] ??
czy w ogóle jest ona dostępna na naszym rynku do tego modelu??
czy ze skrzynią od w123 mozńa coś pokombinować i ją włożyć..
czy taki przeszczep się opłaca i czy bardzo poprawi komfort jazdy??
z góry dziękuje za komentarze i pozdrawiam

Piotrek!

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł: Miałem
Post: pn sty 17, 2005 10:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
taką kombinację "fabrycznie" w moim 240D 3.0. To był extras "na zamówienie". Chodziła doskonale i jak się Merc rozbujał to do końca licznika (180) spokojnie. Palił mniej ale tylko na trasie bo w mieście chyba więcej (może miałem za ciężką nogę) Taka skrzynia przydaje się na autostradę Miałem zainstalowany obrotomierz (niefabryczny - na desce) i oczywiście obroty są niższe. Na skrzyni 4 - 4200 to ok 150km/h a przy 5 - ponad 170 Była troszkę inna niż w 123 (na oko górna część odlewu) ale mój mechanik-znawca mówił że są gabarytowo i mechanicznie wymienne.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 17, 2005 11:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
a czy oplaca se takie cos robic przy silniku 220D?

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł: Po
Post: wt sty 18, 2005 12:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
zastanowieniu się myślę że nie. Taka skrzynia jest używana przy silnikach o większej mocy (głównie benzyny) i myślę że korzyści w tym wypadku będą małe. Zresztą ostatnie 2 lata jeździłem na 4 (bo 5 superdrogo sprzedałem) i jak już pisałem w normalnej eksploatacji nie było specjalnej różnicy. No co innego w Niemczech na autobahnie - niejeden "niemiaszek" się zdziwił że go wyprzedza "stara" 115 i to diesel (bo każdy nawet nowy w super stanie jak mój dymi pod pełnym dużym obciążeniem - to normalne). A zdajesz sobie sprawę ile czeka na Ciebie przeróbek? (wał, podpora, cięgna, lewarek biegów)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 7:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Gruu pisze:
a czy oplaca se takie cos robic przy silniku 220D?


W warszawie jeźdz W115 200D na francuskich numerach i ma skrzynie 5-tke. Własciciel twierdzi, że na trasie przy predkosci 100-110 km/h auto mu spala 6 l ropy. Drugim plusem jest napewno mniejszy hałas silnika !!

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 2:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Piątak jako nadbieg będzie dobra też do 200/220D. Obniży poziom hałasu i zmniejszy spalanie. Ale czy warto pchać się w tak daleko idące przeróbki? Chyba nie, bo koszta będą spore. Z drugiej strony, gdybym chciał mieć 115D na trasę, to na pewno bym preferował skrzynię 5, bardziej nawet niż ukochany automat. Kwestia proporcji jazd miasto-trasa. Zalety 5 uwidaczniaja się tylko w trasie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 5:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
AMG pisze:
Gruu pisze:
a czy oplaca se takie cos robic przy silniku 220D?


W warszawie jeźdz W115 200D na francuskich numerach i ma skrzynie 5-tke. Własciciel twierdzi, że na trasie przy predkosci 100-110 km/h auto mu spala 6 l ropy. Drugim plusem jest napewno mniejszy hałas silnika !!


Zgadzam się z tym. Mój przy jeździe 100-120 (więcej "nie mogłem" bo wiozłem starszych ludzi a oni mieli cykor) spalił około 6-6,5 l. Jeżeli tak ma wyglądać jazda to oczywiście polecam (a jak się naleje zmod. Bukol to dopiero "darmocha"). ;) I po raz drugi zwracam uwagę na koszty i zakres przeróbek (potwierdza to Bukol) . No żeby to chociaż była 240D bo myślę że 220D może max prędkość na skrzyni 5 mieć mniejszą niż na 4. Taki paradoks.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 6:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
AndyS pisze:
(...) bo myślę że 220D może max prędkość na skrzyni 5 mieć mniejszą niż na 4. Taki paradoks.


Nie padaroks lecz fizyka. Pokonanie oporow powietrza przy wiekszych predkosciach przez auta projektowane bez wiekszego ich uwzglednienia tak wlasnie skutkuje. Dlatego wiele starszych aut ze skrzyniami biegow pieciostopniowymi osiaga swe predkosci maksymalne wlasnie na czwatrym przelozeniu...

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 6:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
misiek pisze:
AndyS pisze:
(...) bo myślę że 220D może max prędkość na skrzyni 5 mieć mniejszą niż na 4. Taki paradoks.


Nie padaroks lecz fizyka. Pokonanie oporow powietrza przy wiekszych predkosciach przez auta projektowane bez wiekszego ich uwzglednienia tak wlasnie skutkuje. Dlatego wiele starszych aut ze skrzyniami biegow pieciostopniowymi osiaga swe predkosci maksymalne wlasnie na czwatrym przelozeniu...


Ja to wiem dlatego napisałem. Zresztą to tylko chyba 60KM więc co wymagać. W każdym razie na początku obwodnicy od strony Gdyni jest 5-cio kilometrowa górka (kol. misiek widzę też z Sopotu to wie o czym mówię) i moim 300D praktycznie na 5 nie podjeżdżałem a na 4 prędkość spadała najwyżej od 150 do 120. Właśnie - prawa fizyki.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 6:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
Kurcze troche przeraziły mnie te wszystkie przeróbki z tym związane [szalone] [szalone] [szalone]
ojj chyba to wszystko puki co mnie przerasta i odstawiam pomysł skrzyni 5-tki do szufladki.. na lepsze czasy [cool]

pozdrawiam Piotrek

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 7:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
AndyS pisze:
AMG pisze:
Gruu pisze:
a czy oplaca se takie cos robic przy silniku 220D?


W warszawie jeźdz W115 200D na francuskich numerach i ma skrzynie 5-tke. Własciciel twierdzi, że na trasie przy predkosci 100-110 km/h auto mu spala 6 l ropy. Drugim plusem jest napewno mniejszy hałas silnika !!


Zgadzam się z tym. Mój przy jeździe 100-120 (więcej "nie mogłem" bo wiozłem starszych ludzi a oni mieli cykor) spalił około 6-6,5 l. Jeżeli tak ma wyglądać jazda to oczywiście polecam (a jak się naleje zmod. Bukol to dopiero "darmocha"). ;) I po raz drugi zwracam uwagę na koszty i zakres przeróbek (potwierdza to Bukol) . No żeby to chociaż była 240D bo myślę że 220D może max prędkość na skrzyni 5 mieć mniejszą niż na 4. Taki paradoks.


:oops: Widzę że nie wszystko można pisać. Sorry!. Ale i tak jest czerwone :P

I małe pytanie do Piotrek_ddz - a ile ta skrzynia ma kosztować? Bo to jednak moim zdaniem jest cenny nabytek oczywiście zależy za ile.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
AndyS pisze:
W każdym razie na początku obwodnicy od strony Gdyni jest 5-cio kilometrowa górka (kol. misiek widzę też z Sopotu to wie o czym mówię) i moim 300D praktycznie na 5 nie podjeżdżałem a na 4 prędkość spadała najwyżej od 150 do 120. Właśnie - prawa fizyki.


Taka jest specyfika polnocnego odcinka obwodnicy, nie ma tam odcinkow poziomych, ale dzieki temu mozna coniektorym pokazac, gdzie raki zimuja [zlosnik]
Ze oboje jestesmy z sopotu teraz juz wiem [ok]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 7:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
misiek pisze:
AndyS pisze:
W każdym razie na początku obwodnicy od strony Gdyni jest 5-cio kilometrowa górka (kol. misiek widzę też z Sopotu to wie o czym mówię) i moim 300D praktycznie na 5 nie podjeżdżałem a na 4 prędkość spadała najwyżej od 150 do 120. Właśnie - prawa fizyki.


Taka jest specyfika polnocnego odcinka obwodnicy, nie ma tam odcinkow poziomych, ale dzieki temu mozna coniektorym pokazac, gdzie raki zimuja [zlosnik]
Ze oboje jestesmy z sopotu teraz juz wiem [ok]


To ten co na avatarze ale charakterystyczny bo od jakiegoś czasu jeżdżę bez listew :evil: (ale już niedługo - kilka dni :) ). Jakiś pech mnie ostatnio prześladuje.... O kolejnym pechu napiszę niebawem.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 7:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
AndyS pisze:
To ten co na avatarze


???

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 8:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
misiek pisze:
AndyS pisze:
To ten co na avatarze


???


Źle określiłem - avatar? To ten obrazek pod "ksywką". No to się poprawiam:

Obrazek

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl