MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 12:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 09, 2004 8:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Wiem, że część z forumowiczów uważa, że MB nie wolno ulepszać, ale ja chce mieć auto dopasowane do moich potrzeb.

Wprawdzie jeszcze nie mam 114 Cupe (280, automat), ale mocno się przymierzam.

W zawiązku z tym mam kilka pytań dot. przyszłości:

1. Czy tylne światła te nowsze ("prążkowane") da się w prosty sposób (bez wycinania lub dopasowywania) zamienić ze starszym modelem świateł?

2. W tym aucie słychać mocno dyfer - słyszałem, że jest to identyczny jak w modelu 115 200D - czy ktoś to może potwierdzić lub zdementować.

3. W tym aucie jest automat. Ja chyba jednak wolę manual. Czy dużym problemem jest przerobienie tego na skrzynię manualną, czy takie skrzynie są jakoś dostępne?
4. Odjeżdżam coraz bardziej - uwielbiam kulturę pracy silników V. Czy jest możliwe wstawienie do 114 silnika np. 3.5 V


Jeżeli ktoś z Forumowiczów może się wypowiedzieć w temacie, to będę
wdzięczny.

PozdroWit
[size=18][/size][size=12][/size]

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974
Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wraz ze zmianą skrzyni z A na M, trzeba będzie przedłużyć wał.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Wymiana wału, to chyba najlepiej od razu kupić z dyferencjałem?
Od jakiego auta ten wał pasuje? Może 123?

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 11:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Musiałbyś jeszcze wymienic pedały(wraz z mocowaniem) linka od sprzęgła ,chłodnica w automacie ma chłodzenie atf-u od automatu więc albo zaslepic otwory albo wymiana na manual.
Wodziki do skrzyni manualnej ( w automacie jest jeden) i tak jak napisał kolega przedłuzyc i wyważyc wał.
Jak chcesz to walcz, ja bym osobiscie nie proponował. [oczko]
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 11:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Dyfer od 200D ma inne przełożenie (3,92) od dyfra od 280C / 280CE (3,69) [oczko]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: czw gru 09, 2004 11:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wit'Old pisze:
Wiem, że część z forumowiczów uważa, że MB nie wolno ulepszać, ale ja chce mieć auto dopasowane do moich potrzeb.

Wprawdzie jeszcze nie mam 114 Cupe (280, automat), ale mocno się przymierzam.

W zawiązku z tym mam kilka pytań dot. przyszłości:

1. Czy tylne światła te nowsze ("prążkowane") da się w prosty sposób (bez wycinania lub dopasowywania) zamienić ze starszym modelem świateł?

2. W tym aucie słychać mocno dyfer - słyszałem, że jest to identyczny jak w modelu 115 200D - czy ktoś to może potwierdzić lub zdementować.

3. W tym aucie jest automat. Ja chyba jednak wolę manual. Czy dużym problemem jest przerobienie tego na skrzynię manualną, czy takie skrzynie są jakoś dostępne?
4. Odjeżdżam coraz bardziej - uwielbiam kulturę pracy silników V. Czy jest możliwe wstawienie do 114 silnika np. 3.5 V


Jeżeli ktoś z Forumowiczów może się wypowiedzieć w temacie, to będę
wdzięczny.

PozdroWit


Zmiana swiateł czy dyfra to jeszcze nie taki problem ale silnik i skrzynia to juz wyzsza szkoła jazdy, uważam że powinieneś albo odpuścić przeróbke albo to auto.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 12:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
hm zakres zmian ogromny.
może taniej bedzie kupić inny model? mowie całkiem poważnie bez złośliwości.

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 12:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Nie jest tak, że ja się napaliłem na wszystkie zmiany, ale fajnie jest mieć świadomość.
Czy warto się pakować w jakieś szaleństwa.

W 116 jest też silnik 2,8, czy tam jest ten sam dyfer?

Wit


P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 1:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
Dyfer od 200D ma inne przełożenie (3,92) od dyfra od 280C / 280CE (3,69) [oczko]


5-cio biegowe 280 miały przełożenie 3.92.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 1:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Wit'Old pisze:
Nie jest tak, że ja się napaliłem na wszystkie zmiany, ale fajnie jest mieć świadomość.
Czy warto się pakować w jakieś szaleństwa.

W 116 jest też silnik 2,8, czy tam jest ten sam dyfer?

Wit


P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .


M110 w dobrym stanie na to pozwala, V-ka poza kłopotami z samym montażem dołoży Ci problemy z wyważeniem auta, większe spalanie, droższe serwisowanie, obniżenie wartości samochodu poprzez ciężko odwracalne odejście od oryginału.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 1:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
PK2 pisze:
Cem pisze:
Dyfer od 200D ma inne przełożenie (3,92) od dyfra od 280C / 280CE (3,69) [oczko]


5-cio biegowe 280 miały przełożenie 3.92.

Pozdrawiam.

a 4 biegowe 3,92 ... podobnie jak 280E i 300D od w123

IMO ... jak masz z 15000 kasy na same przeróbki to działaj ładuj V8 do 114/115
jak masz 5000 to sobie daruj ...

PS. skoro w123 280E lata 210 km/h to kupety z tym silnikiem będą jeszcze zrywniejsze..... plan zaskoczenia plastiuka możesz zrealizować dowolną oryginalną dwieścieosiemdziesiątką ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 1:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
TrickyKid pisze:
Wit'Old pisze:
Nie jest tak, że ja się napaliłem na wszystkie zmiany, ale fajnie jest mieć świadomość.
Czy warto się pakować w jakieś szaleństwa.

W 116 jest też silnik 2,8, czy tam jest ten sam dyfer?

Wit


P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .


M110 w dobrym stanie na to pozwala, V-ka poza kłopotami z samym montażem dołoży Ci problemy z wyważeniem auta, większe spalanie, droższe serwisowanie, obniżenie wartości samochodu poprzez ciężko odwracalne odejście od oryginału.

Z tym większe spalanie bym polemizował ;) resztę wyjąłeś mi z ust/klawiszy

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 1:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
erio pisze:
PS. skoro w123 280E lata 210 km/h to kupety z tym silnikiem będą jeszcze zrywniejsze..... plan zaskoczenia plastiuka możesz zrealizować dowolną oryginalną dwieścieosiemdziesiątką ;)


Jeśli się nie przesłyszałem, to Sebi mówił, że udało mu się zamknąć licznik w 280C... na kołach które ja mam teraz w srebrnej ;)

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 1:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Wit'Old pisze:
P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .


Hej
Zawsze można nawet przy 200km/h mieć włączony lewy kierunek na autostradzie. Moja była W114 280CE rozpędziła sie do 235 km/h a świadkiem był Edo. Kiedys do takiej wrócę ehhhh.....
Te auta były też ze skrzyniami manualnymi wystarczy poszukać. Wszelkie zmiany nie wpływają dobrze na całość. Zapewniam że osiagi Cię zaskoczą, najpierw kup a potem podejmiesz decyzję o zmianach.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 2:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
BTW Ktoś wie może ile naprawdę może pójść 107 450?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl