MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czy da się poprawić 114
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=9464
Strona 1 z 2

Autor:  Wit'Old [ czw gru 09, 2004 8:19 am ]
Tytuł:  Czy da się poprawić 114

Wiem, że część z forumowiczów uważa, że MB nie wolno ulepszać, ale ja chce mieć auto dopasowane do moich potrzeb.

Wprawdzie jeszcze nie mam 114 Cupe (280, automat), ale mocno się przymierzam.

W zawiązku z tym mam kilka pytań dot. przyszłości:

1. Czy tylne światła te nowsze ("prążkowane") da się w prosty sposób (bez wycinania lub dopasowywania) zamienić ze starszym modelem świateł?

2. W tym aucie słychać mocno dyfer - słyszałem, że jest to identyczny jak w modelu 115 200D - czy ktoś to może potwierdzić lub zdementować.

3. W tym aucie jest automat. Ja chyba jednak wolę manual. Czy dużym problemem jest przerobienie tego na skrzynię manualną, czy takie skrzynie są jakoś dostępne?
4. Odjeżdżam coraz bardziej - uwielbiam kulturę pracy silników V. Czy jest możliwe wstawienie do 114 silnika np. 3.5 V


Jeżeli ktoś z Forumowiczów może się wypowiedzieć w temacie, to będę
wdzięczny.

PozdroWit
[size=18][/size][size=12][/size]

Autor:  Wookee [ czw gru 09, 2004 11:10 am ]
Tytuł: 

Wraz ze zmianą skrzyni z A na M, trzeba będzie przedłużyć wał.

Autor:  Wit'Old [ czw gru 09, 2004 11:14 am ]
Tytuł: 

Wymiana wału, to chyba najlepiej od razu kupić z dyferencjałem?
Od jakiego auta ten wał pasuje? Może 123?

Autor:  Waciak [ czw gru 09, 2004 11:27 am ]
Tytuł: 

Musiałbyś jeszcze wymienic pedały(wraz z mocowaniem) linka od sprzęgła ,chłodnica w automacie ma chłodzenie atf-u od automatu więc albo zaslepic otwory albo wymiana na manual.
Wodziki do skrzyni manualnej ( w automacie jest jeden) i tak jak napisał kolega przedłuzyc i wyważyc wał.
Jak chcesz to walcz, ja bym osobiscie nie proponował. [oczko]
Pozdrawiam

Autor:  Cem [ czw gru 09, 2004 11:55 am ]
Tytuł: 

Dyfer od 200D ma inne przełożenie (3,92) od dyfra od 280C / 280CE (3,69) [oczko]

Autor:  AMG [ czw gru 09, 2004 11:55 am ]
Tytuł:  Re: Czy da się poprawić 114

Wit'Old pisze:
Wiem, że część z forumowiczów uważa, że MB nie wolno ulepszać, ale ja chce mieć auto dopasowane do moich potrzeb.

Wprawdzie jeszcze nie mam 114 Cupe (280, automat), ale mocno się przymierzam.

W zawiązku z tym mam kilka pytań dot. przyszłości:

1. Czy tylne światła te nowsze ("prążkowane") da się w prosty sposób (bez wycinania lub dopasowywania) zamienić ze starszym modelem świateł?

2. W tym aucie słychać mocno dyfer - słyszałem, że jest to identyczny jak w modelu 115 200D - czy ktoś to może potwierdzić lub zdementować.

3. W tym aucie jest automat. Ja chyba jednak wolę manual. Czy dużym problemem jest przerobienie tego na skrzynię manualną, czy takie skrzynie są jakoś dostępne?
4. Odjeżdżam coraz bardziej - uwielbiam kulturę pracy silników V. Czy jest możliwe wstawienie do 114 silnika np. 3.5 V


Jeżeli ktoś z Forumowiczów może się wypowiedzieć w temacie, to będę
wdzięczny.

PozdroWit


Zmiana swiateł czy dyfra to jeszcze nie taki problem ale silnik i skrzynia to juz wyzsza szkoła jazdy, uważam że powinieneś albo odpuścić przeróbke albo to auto.

Autor:  gorex [ czw gru 09, 2004 12:28 pm ]
Tytuł: 

hm zakres zmian ogromny.
może taniej bedzie kupić inny model? mowie całkiem poważnie bez złośliwości.

Autor:  Wit'Old [ czw gru 09, 2004 12:40 pm ]
Tytuł: 

Nie jest tak, że ja się napaliłem na wszystkie zmiany, ale fajnie jest mieć świadomość.
Czy warto się pakować w jakieś szaleństwa.

W 116 jest też silnik 2,8, czy tam jest ten sam dyfer?

Wit


P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .

Autor:  PK2 [ czw gru 09, 2004 1:04 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Dyfer od 200D ma inne przełożenie (3,92) od dyfra od 280C / 280CE (3,69) [oczko]


5-cio biegowe 280 miały przełożenie 3.92.

Pozdrawiam.

Autor:  TrickyKid [ czw gru 09, 2004 1:13 pm ]
Tytuł: 

Wit'Old pisze:
Nie jest tak, że ja się napaliłem na wszystkie zmiany, ale fajnie jest mieć świadomość.
Czy warto się pakować w jakieś szaleństwa.

W 116 jest też silnik 2,8, czy tam jest ten sam dyfer?

Wit


P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .


M110 w dobrym stanie na to pozwala, V-ka poza kłopotami z samym montażem dołoży Ci problemy z wyważeniem auta, większe spalanie, droższe serwisowanie, obniżenie wartości samochodu poprzez ciężko odwracalne odejście od oryginału.

Autor:  erio [ czw gru 09, 2004 1:22 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Cem pisze:
Dyfer od 200D ma inne przełożenie (3,92) od dyfra od 280C / 280CE (3,69) [oczko]


5-cio biegowe 280 miały przełożenie 3.92.

Pozdrawiam.

a 4 biegowe 3,92 ... podobnie jak 280E i 300D od w123

IMO ... jak masz z 15000 kasy na same przeróbki to działaj ładuj V8 do 114/115
jak masz 5000 to sobie daruj ...

PS. skoro w123 280E lata 210 km/h to kupety z tym silnikiem będą jeszcze zrywniejsze..... plan zaskoczenia plastiuka możesz zrealizować dowolną oryginalną dwieścieosiemdziesiątką ;)

Autor:  erio [ czw gru 09, 2004 1:23 pm ]
Tytuł: 

TrickyKid pisze:
Wit'Old pisze:
Nie jest tak, że ja się napaliłem na wszystkie zmiany, ale fajnie jest mieć świadomość.
Czy warto się pakować w jakieś szaleństwa.

W 116 jest też silnik 2,8, czy tam jest ten sam dyfer?

Wit


P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .


M110 w dobrym stanie na to pozwala, V-ka poza kłopotami z samym montażem dołoży Ci problemy z wyważeniem auta, większe spalanie, droższe serwisowanie, obniżenie wartości samochodu poprzez ciężko odwracalne odejście od oryginału.

Z tym większe spalanie bym polemizował ;) resztę wyjąłeś mi z ust/klawiszy

Autor:  TrickyKid [ czw gru 09, 2004 1:40 pm ]
Tytuł: 

erio pisze:
PS. skoro w123 280E lata 210 km/h to kupety z tym silnikiem będą jeszcze zrywniejsze..... plan zaskoczenia plastiuka możesz zrealizować dowolną oryginalną dwieścieosiemdziesiątką ;)


Jeśli się nie przesłyszałem, to Sebi mówił, że udało mu się zamknąć licznik w 280C... na kołach które ja mam teraz w srebrnej ;)

Autor:  sebi [ czw gru 09, 2004 1:57 pm ]
Tytuł: 

Wit'Old pisze:
P.S.
Zawsze marzyło mi się jechać MB 114 8) jakieś 160 km/h za jakimś nowym japońcem, włączyć lewy kierunkowskaz ;) i pojechać lewym pasem, zostawiając za sobą spaliny :o .


Hej
Zawsze można nawet przy 200km/h mieć włączony lewy kierunek na autostradzie. Moja była W114 280CE rozpędziła sie do 235 km/h a świadkiem był Edo. Kiedys do takiej wrócę ehhhh.....
Te auta były też ze skrzyniami manualnymi wystarczy poszukać. Wszelkie zmiany nie wpływają dobrze na całość. Zapewniam że osiagi Cię zaskoczą, najpierw kup a potem podejmiesz decyzję o zmianach.

Autor:  Wookee [ czw gru 09, 2004 2:21 pm ]
Tytuł: 

BTW Ktoś wie może ile naprawdę może pójść 107 450?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/