MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

regulacja skrzyni automatycznej w MB 123????????????????
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=9690
Strona 1 z 1

Autor:  gieniek [ ndz gru 19, 2004 5:25 pm ]
Tytuł:  regulacja skrzyni automatycznej w MB 123????????????????

witam, mam problem, kupiłem beczke 2.4 z automatyczna skrzynia biegów, moj problem polega na tym ze aby ruszyc z miejsca musze wprowadzic silnik w wysokie, nawet bardzo wysokie obroty, wedlug mnie za wysokie. wczesniej jezdziłem samochodami z "automatami" i tam wystarczylo troszke wcisnac pedal gazu i samochod plynnie i pewnie ruszał z miejsca, w moim niestety nie, jesli chodzi o skrzynie automatyczna nie mam zadnego dowswiadczenia, wiec mam pytanie, czy jest jakas mozliwosc regulacji skrzyni biegów zeby przy okreslonej liczbie obrotów silnika samochod bez problemu ruszał z miejsca, a jezeli nie to co moze byc przyczyna tego co sie dzieje w mojej beczce. jesli chodzi o olej to sprawdzałem i jest w normie

Autor:  Bukol [ ndz gru 19, 2004 5:30 pm ]
Tytuł: 

Napisz skąd jesteś.
Myślę, że musisz podjechać wyregulować sterowanie podciśnieniem. Auto powinno ruszyć zaraz po puszczeniu hamulca, nawet bez dodawania gazu.

Autor:  Witek [ pn gru 20, 2004 8:18 am ]
Tytuł: 

Dokladnie, musi być nieszczelne podcisnienie, sprawdz wszystkie węzyki i rozgałęźniki, łącznie z regulacją reflektorów i centralem.

Autor:  wiedzmin [ pn gru 20, 2004 10:07 am ]
Tytuł: 

Ja tez dzis prześledze te wężyki ... bo bracika beka przciąga biegi .. znaczy beka od Beckera ale była :).
Ale u nas jest poziom oleju zbyt wysoki.. takze najpierw chyba zmieniem olej i wymyje co sie da w skrzyni od spodu .. a wogole czym to najlepiej myć ?.. moze byc benzyna .. z wykla .. a potem musze obaczyc sterowanie .. znaczy jest pewnei jakies ciegno sterujace skrzynia zaleznie od polozenia pedalu gazu ??? i to musze oblukac ..

Autor:  _me: how_ [ pn gru 20, 2004 10:17 am ]
Tytuł: 

W pierwszym przypadku, gdy auto wogóle nie rusza dałbym pokręcić komuś mądremu śrubą, tak jak to napisał Bukol. Skrzynia nawet odłaczona od podciśnienia powinna przenieść napęd.


wiedzmin pisze:
Ja tez dzis prześledze te wężyki ... bo bracika beka przciąga biegi .. znaczy beka od Beckera ale była :).
Ale u nas jest poziom oleju zbyt wysoki.. takze najpierw chyba zmieniem olej i wymyje co sie da w skrzyni od spodu .. a wogole czym to najlepiej myć ?.. moze byc benzyna .. z wykla .. a potem musze obaczyc sterowanie .. znaczy jest pewnei jakies ciegno sterujace skrzynia zaleznie od polozenia pedalu gazu ??? i to musze oblukac ..


Zanim zaczniesz rozbierać, sprawdź koniecznie trójnik na pokrywie zaworów & kolejnosć połączeń przewodów. Skrzynia w dieslu & starszym typie benzyn ma sterowanie wyłącznie podciśnieniowe, więc nie mogą być to cięgna. Dwa tygodnie temu komuś z forum bardzo pomogło. Wrzuciłem wtedy schemat prawidłowego podłączenia. Wymiana oleju nie zaszkodzi, ale nie spodziewaj się rewelacyjnych efektów.

Autor:  gieniek [ pn gru 20, 2004 4:59 pm ]
Tytuł: 

jestem z bliskich okolic warszawy, mam prosbe kolega (me: how) napisał ze ma jakis schemat, byłbym wdzieczny gdybys mógł mi przesłac na adres gieniek@o2.pl.
w zwiazku z moim problemem moge rozumiec ze nie koniecznie mosi to byc przyczyna jakiejs awarii mechanicznej?
a tak przy okazji przy jakiej predkosci powinny nastepowac zmiany biegów?
czy istenieje cos takiego jak regulacja obrotów silnika w stosunku do biegu, lub cos w tym stylu? mam ksiazke do obsługi mercedesa 123, taka standardowa typu sam naprawiam, cos tam jest wspomniane o regulacji ciegien i cos nabakniete własnie o obrotach silnika, ale ogólnie jest tam zbyt mało na temat automatu, mogłby mi ktos wyjasnic? bede wdzieczny za pomoc

Autor:  dobrzan [ pn gru 20, 2004 6:23 pm ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:
Ja tez dzis prześledze te wężyki ... bo bracika beka przciąga biegi .. znaczy beka od Beckera ale była :).
Ale u nas jest poziom oleju zbyt wysoki.. takze najpierw chyba zmieniem olej i wymyje co sie da w skrzyni od spodu .. a wogole czym to najlepiej myć ?.. moze byc benzyna .. z wykla .. a potem musze obaczyc sterowanie .. znaczy jest pewnei jakies ciegno sterujace skrzynia zaleznie od polozenia pedalu gazu ??? i to musze oblukac ..


poziom oleju zbyt wysoki?? a sprawdzasz na pracujacym czy na zgaszonym silniku???

Autor:  _me: how_ [ pn gru 20, 2004 6:49 pm ]
Tytuł: 

Proszszsz:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9356


gieniek pisze:
w zwiazku z moim problemem moge rozumiec ze nie koniecznie mosi to byc przyczyna jakiejs awarii mechanicznej?
a tak przy okazji przy jakiej predkosci powinny nastepowac zmiany biegów?


Niczego nie można wykluczyć, ale przy autoamcie warto zrobić wszystko co możliwe zanim w akcie desperacji zmieni się na manual lub odda do serwisu, gdzie samo wyjęcie skrzyni i zdiagnozowanie usterki kosztuje powyżej 1000 zł.

gieniek pisze:
czy istenieje cos takiego jak regulacja obrotów silnika w stosunku do biegu, lub cos w tym stylu?


Istnieje odwrotność tego, o czym piszesz. Śruba regulacyjna z boku skrzyni, którą reguluje się wartości podciśnienia. Ale lepiej, żeby zajrzał tam ktoś kto wie co & jak, choć pewnie można i próbować samemu.

Autor:  wiedzmin [ wt gru 21, 2004 12:12 am ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:

poziom oleju zbyt wysoki?? a sprawdzasz na pracujacym czy na zgaszonym silniku???


Prosze.. mam juz jednego laniucha w garażu ..

Autor:  marcin280e [ wt gru 21, 2004 12:34 am ]
Tytuł: 

Panowie przestańcie wreszcie opowiadać bajki.
"Podciśnienie" nie jest sposobem na naprawę skrzyni automatycznej.
Nie reguluje się żadnego "podciśnienia"-to kompetne bzdury.
Powyższe sugestie wprowadzają tylko w błąd.
Pozdrowienia

Autor:  wiedzmin [ wt gru 21, 2004 8:36 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Panowie przestańcie wreszcie opowiadać bajki.
"Podciśnienie" nie jest sposobem na naprawę skrzyni automatycznej.
Nie reguluje się żadnego "podciśnienia"-to kompetne bzdury.
Powyższe sugestie wprowadzają tylko w błąd.
Pozdrowienia


Powiedział co wiedział .. kilka cennych rad tu kolega udzielił za które serdecznie dziekujemy :)

Autor:  laudan [ wt gru 21, 2004 9:05 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Panowie przestańcie wreszcie opowiadać bajki.
"Podciśnienie" nie jest sposobem na naprawę skrzyni automatycznej.
Nie reguluje się żadnego "podciśnienia"-to kompetne bzdury.
Powyższe sugestie wprowadzają tylko w błąd.
Pozdrowienia


Regulowac sie nie reguluje, ale jak znajdzie sie miejsca nieszczelnosci to wraca do ustawien normatywnych. Roznica w pracy skrzyni w przy rozszelnionym podcisnieniu i sprawnym jest dosc spora, szczegolnie jesli chodzi o sterowanie.

Autor:  marcin280e [ wt gru 21, 2004 9:08 am ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:

Powiedział co wiedział .. kilka cennych rad tu kolega udzielił za które serdecznie dziekujemy :)

Czego sie spodziewasz szanowny kolego-chcesz naprawic skrzynię nie znając zasady działania takiego podzespołu?
Przypomina to nieco pukanie babci w telewizor...bo nie działa.
Powodzenia w regulacji "podciśnienia"

Autor:  marcin280e [ wt gru 21, 2004 9:14 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:

Regulowac sie nie reguluje, ale jak znajdzie sie miejsca nieszczelnosci to wraca do ustawien normatywnych.

Zgoda ale tylko wtedy jak była wcześniej sprawna.

Autor:  _me: how_ [ wt gru 21, 2004 8:37 pm ]
Tytuł: 

W takim razie po co jest śruba, która ciśnienie zwiększa lub zmniejsza przy rozdzielaczu tego ciśnienia? To właśnie po tej regulacji znikało opóźnienie i powracały prawidłowe momenty przeżucania.
Na tym forum była o tym mowa, pojawiały się nawet ceny takiej usługi.

Przypominam, że mówimy o skrzyni bez linki przy cięgnach, którymi można wyregulować moment zmiany w benzynie.

Nie uważam też, żeby trzeba było napisać doktorat z zasad działania sprzęgła hydrokinetycznego, żeby zrobić coś więcej przy ASB niż zmierzyć olej, a jeśli już trzymamy sie konwencji to nasuwa mi się skojarzenie z dziadkiem, który schował pilota i cieszy się, że babcia puka w ten niesprawny telewizor...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/