MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 11:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wydajność
Post: wt kwie 05, 2005 7:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Szanowni Forumowicze.
Czy zna ktoś wydajność pompy zasilającej (nie wtryskowej). Nie mogę się doszukać a pilnie potrzebuję do określenie wartości ew.przelewu .
Pozdrawiam

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
jesli cie interesuje to wydatek pompy zasilajacej w 190 dieslu 2,0 2,5 2,5 turbo minimum 150 m3/30s ...

hmm 150m3 to chyba bardzo duzo.... poszukam jeszcze w tej ksiazce .
chyba ma byc 1,5.
zasilanie w KE-Jetronic ma 1dm3.. na 40-50sekund ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wiedzmin pisze:
jesli cie interesuje to wydatek pompy zasilajacej w 190 dieslu 2,0 2,5 2,5 turbo minimum 150 m3/30s ...
..

:o
To znaczyło by że w ciągu jednej minuty zawartośc mojego baku przeleciała przez filtr paliwa 1250 razy heheheheh

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
jak widzisz nawet mi to nie pasuej :) moze poszukam gdzies jeszcze

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wiedzmin pisze:
jak widzisz nawet mi to nie pasuej :) moze poszukam gdzies jeszcze

Dzieki za chęci .Właśnie dobieram liczbę elektrozaworów do instal.potato i te dane mi są bardzo potrzebne

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
mam nadzieje ze paliwowe elektrozawory .. ja chcialem zrobic zabezpieczenie do kumpla audi z elektrozaworu gazowego ale koles mi odradzil za maly przeswit ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wiedzmin pisze:
mam nadzieje ze paliwowe elektrozawory .. ja chcialem zrobic zabezpieczenie do kumpla audi z elektrozaworu gazowego ale koles mi odradzil za maly przeswit ..

Jak byłem w firmie montującej inst.gazowe wyjaśniono mi całą bajkę z odcinaniem i teraz już sporo mam zaprojektowane i policzone .Niestety pozostaje kwestia liczby elektrozaworów bo wydajnośc pompy zasilającej może być rzeczywiście spora i po kilku minutach pracy na ON reszta ze zbiornika (dodatkowego) wywalona zostanie przelewem do zbiornika głównego a to mi nie pasi bo tam chcę mieć potato (nie opłaca mi się kombinować z małą bańką na OR bo walę długie trasy ) oczywistym staje się zatem fakt że przy dużej wydajności pompy przelew wywaliłby mi ON do zbiornika z OR.Chyba że wstawię następne dwa elektrozawory na przelewie(dodatkowe 110zł)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 3:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Irek pisze:
wiedzmin pisze:
mam nadzieje ze paliwowe elektrozawory .. ja chcialem zrobic zabezpieczenie do kumpla audi z elektrozaworu gazowego ale koles mi odradzil za maly przeswit ..

Jak byłem w firmie montującej inst.gazowe wyjaśniono mi całą bajkę z odcinaniem i teraz już sporo mam zaprojektowane i policzone .Niestety pozostaje kwestia liczby elektrozaworów bo wydajnośc pompy zasilającej może być rzeczywiście spora i po kilku minutach pracy na ON reszta ze zbiornika (dodatkowego) wywalona zostanie przelewem do zbiornika głównego a to mi nie pasi bo tam chcę mieć potato (nie opłaca mi się kombinować z małą bańką na OR bo walę długie trasy ) oczywistym staje się zatem fakt że przy dużej wydajności pompy przelew wywaliłby mi ON do zbiornika z OR.Chyba że wstawię następne dwa elektrozawory na przelewie(dodatkowe 110zł)
hmm o tym nie pomyślałem :oops: ja jestem na etapie spawania zbiornika...napisz coś więcej o swoim projekcie ;)

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 7:29 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
krzstian pisze:
hmm o tym nie pomyślałem :oops: ja jestem na etapie spawania zbiornika...napisz coś więcej o swoim projekcie ;)

Projekt jest już częściowo opisany w wątku Potato oraz w tym.Idea poega na odpowiednim sterowaniu nie tylko paliwem dostarczanym a także cofanym zaworem przelewowym.Wczoraj znalazłem dane dot.wydajności to ok.200cm3 na 30s daje nam to ok.0.5l/min Przy średnio 5min pracy silnika potrzebnych na rozgrzanie to może nie byc problem .Jednak w sytuacji gdyby był wystarczy podobny układ zaworów na wylocie ( z trójnikiem) koszt tego jest niewielki (zawory kupiłem za 40 zł szt.) .
Tyle teorii reszta to troszkę pracy (układ montuje się w 30 min)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 7:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Irek pisze:
krzstian pisze:
hmm o tym nie pomyślałem :oops: ja jestem na etapie spawania zbiornika...napisz coś więcej o swoim projekcie ;)


Dodam jeszcze ze teraz pracujemy nad fajnym pomysłem wężownicy na przewodzie z cieczą chłodzącą ( taki prosty mechanizm jak dawne destylarnie do bimbru :) ) jak zapewnie wiesz OR ma bardzo wredną właściwość sporej lepkości w niskich temperaturach co jest przyczyną niszczenia układów wtryskowych .Ten pomysł jest jeszcze w fazie pomiarów ( głównie temperatury przewodu i jeszcze paru innych czynników) ale okazuje się że jeśli wydłużyć przewód dolotowy do nagrzewnicy to parę zwojów na nim się zmieści a to pozwoli na bezproblemowe podgrzanie OR do przyzwoitej temperatury .W przeciwnym wypadku zabawa jest ciągle ryzykowna .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 1:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
No jedno jest pewne że w naszych warunkach klimatycznych począwszy od zbiornika poprzez filtr przewody ostani filtr powinno być grzane , ja się zastanawiałem czy by nie puścić cieczy w miedzianym przewodzie tak samo OR i wyizolować dobrze ... Czy znalazłeś już jakieś odpowiednie filtry?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 1:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
krzstian pisze:
No jedno jest pewne że w naszych warunkach klimatycznych począwszy od zbiornika poprzez filtr przewody ostani filtr powinno być grzane , ja się zastanawiałem czy by nie puścić cieczy w miedzianym przewodzie tak samo OR i wyizolować dobrze ... Czy znalazłeś już jakieś odpowiednie filtry?

nie szukam filtrów bo nie widzę tu problemu (oprócz tych które zostały opisane w wątku potato -wypłukiwanie syfu z baku) sam OR nie zawiera takich zanieczyszczeń których nie wyłapałby zwykły filtr paliwa(patrz strona www biopaliwa.pl) problem to lepkośc która dopiero w temp.70 st.C jest taka jak ON.To mysle rozwiąże wcześniejszy pomysł lub każdy inny z wymiennikiem(niestety nie będe budował samego wymiennika chętnie jednak się przyłączę do opracowania takiego jeśli ktoś ma techniczne możliwośći )

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl