MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 11:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 06, 2005 9:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam! Przejrzałem archiwum w tym temacie i mimo, że całkiem podszkoliłem się z budowy i zasad działania układów chłodzących MB, to nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.Do upałów jeszcze daleko a w mojej w123 temparatura na postojach (korki itp) potrafi dojść (a nawet minimalnie przekroczyć) 100 stopni. Podczas jazdy jest ok nie przekracza 85. Nie doczytałem się w instrukcji czy te 100 stopni to normalny objaw czy nie. Poziom płynu sprawdziłem, wiatrak mam plastikowy, czyli załączany elektromagnesem i z tego co zauważyłem przy 100 stopniach wywala trochę płynu z chłodnicy i słychać "cyknięcie" - wiatrak przyspiesza (do tej pory obraca się tak od niechcenia, że ręką można spokojnie zatrzymać). I temperatura spada gdzieś do 95. Mam pytanie, czy nie za późno się ten elektromagnes włącza, a może ktoś ma inne sugestie?

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 9:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Mozesz sie pokusic o zmiane termostatu, a przy okazji wyplukanie calego ukladu. Jesli jednak masz M 102, a z Twojego podpisu wnioskuje ze masz, to nie ma co sie przejmowac, bo ten motor tak ma. Jak moj Ojciec kupil pierwsze W 123 (rowniez z M 102) i wracal z Niemiec to temperatura w korku rowniez oscylowala okolo 100 stopni. Byl przerazony do tego stopnia, ze pootwieral wszystkie szyby i wlaczyl ogrzewania na maksimum! [hehe] Tak to juz jest z tym motorem, ze "wariat" (czyt. wiatrak) wlacza sie bardzo pozno. Nie masz sie czym przejmowac, naprawde, bo to z natury "cieplolubny" i "wysokocisnieniowy" motor [zlosnik] ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Ostatnio zmieniony śr kwie 06, 2005 9:20 am przez Mitu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 9:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
ja mam M102 i jest podobnie, choc rok temu bylo stabilniej :)
przede wszystkim ta kreska nie oznacza 100 'C :D
elektromagnes powinien sie zalaczyc tuz po przekroczeniu jej (ten typ tak ma)
a jesli wywala plyn, to znaczy, ze masz nieodpowiedni korek na chlodnicy (nie trzyma parametrow) lub jakis zly plyn tworzacy zbyt duze cis. w tej temp.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 9:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
lysy2 pisze:
przede wszystkim ta kreska nie oznacza 100 'C


Jeśli mówimy o kresce nad 80 a poniżej 120C to jest to kreska oznaczająca 100C .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 9:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
AMG - tu sie bede klocil :D, choc papierow nie mam na moje zdanie :)
to jest temp. zalaczania el-magnesu :) niekoniecznie oznacza 100'C

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 10:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wielkie dzięki, uspokoiliście mnie. Na korku mam napis 100, nie wiem czy to właśnie nie oznacza temperatury przy której się "poddaje". Płyn w chłodnicy to jakiś niemiecki specyfik rożcieńczany z wodą, miał być dobry, wody dolałem już z litra do chłodnicy, więc może proporcje się zmieniły i nie trzyma parametrów. A Wy co polecacie dobrego do chłodnicy?

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 10:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
areksz1977 pisze:
korku mam napis 100

A powinieneś zdaje się mieć taki z napisem 120.

areksz1977 pisze:
dolałem już z litra do chłodnicy

Po jakim przebiegu? Wygląda trochę, jakby Ci uciekała gdzieś ta ciecz.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 12:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wookee pisze:
Po jakim przebiegu? Wygląda trochę, jakby Ci uciekała gdzieś ta ciecz.

Trochę pewnie ubywa (w październiku 2004) wymieniałem płyn, ale głównie to zasługa dodatkowego obiegu wody do reduktora LPG, które montowałem w styczniu.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 6:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Też mam to samo,
po tej zimie jednak temperatura wzrastała szybciej niż zwykle ,
dolałem 2.5 litra płynu i jest ok :lol: :lol: :lol:

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 9:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
AMG pisze:
lysy2 pisze:
przede wszystkim ta kreska nie oznacza 100 'C


Jeśli mówimy o kresce nad 80 a poniżej 120C to jest to kreska oznaczająca 100C .


O ile mi wiadomo, to ta kreska oznacza 90 stopni.
(wiadomość z serwisu MB).

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 07, 2005 10:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MMM pisze:
AMG pisze:
lysy2 pisze:
przede wszystkim ta kreska nie oznacza 100 'C


Jeśli mówimy o kresce nad 80 a poniżej 120C to jest to kreska oznaczająca 100C .


O ile mi wiadomo, to ta kreska oznacza 90 stopni.
(wiadomość z serwisu MB).

100 stopni, info tez z ASO MB [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 07, 2005 10:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
100°C - logika [hehe]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl