MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 9:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 10, 2005 1:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 24, 2004 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
Witam.

Zadko pisze ale duuzo tu czytam - czas sie pochwalic :)

Sprawa zaczela sie dosc klasycznie, wszystko bylo bardzo ladnie a tu pewnego dnia automacik zdziczal... przeciaganie biegow, przegazowki przy zmianie na wyzszy, szarpniecia pomiedzy biegami - ogolnie tragedia i to w jednej chwili. Zeby bylo weselej to autko ma silniczek diesla i automat sterowany podcisnieniem - wszystko na pneumatyce, prad jest tylko do rozrusznika, swiec, oswietlenia i oczywiscie radia. Dzis powiedzialem sobie dosc i postanowilem ze nie wracam do domu zanim tego nie naprawie. Na pierwszy ogien poszly wszystkie gumowe zlaczki podcisnienia i towarzyszace im plastikowe przewody - posprawdzalem wszystko - zadnych nieszczelnosci. Sprawdzenie polaczen wg. rysunku z forum - wszystko ok. Skrzynia nadal wariuje... Przelacznik podcisnienia na pokrywie zaworow mimo ze nie wyglada zbyt dobrze to jakos jednak pracuje (w ASO zaspiewali za ten malutki kawalek plastiku 138 zl - to jest chore ! jubiler ze srebra by to taniej chyba wykonal). Ale idzmy dalej - centralny dziala, poziomowanie swiatel dziala, silnik mozna normalnie zgasic... wiec chyba wszystko w podcisnieniu sprawne. Coz, pozostala pompa vacuum - mysle sobie ze moze ma za mala sprawnosc, ze nie wyrabia. Na forum ktos napisal ze wymiana membranki i zaworkow to 30 minut roboty - chcialbym to zobaczyc :) przeciez tam nie ma miejsca by kluczem podejsc. Ale czas nadszedl na sprawdzenie pompki, wiec odlaczylem ja by sprawdzic jak to wplynie na wspomaganie hamulca. Wplynelo dosc znaczaco bo w zasadzie to zniknely hamulce. Czyli niby pompa jest ok... to co jest w morde ??? Stoje sobie pod Castoramą wnerwiony maksymalnie bo nie idzie kupic dluuugiej nasadki numer 27 (do wtryskiwaczy) i chyba pietnasty raz dzis otwieram maske. Ostatnie co moglem sprawdzic to trojnik zamontowany na grubej rurce laczacej pompe z serwem wspomagania hamulcow. Od tego trojnika idzie podcisnienie na wszystkie inne uklady samochodu. Odlaczam ten wezyk i odpalam maszyne - cos tam ssie ale jakos tak anemicznie. Patrze do srodka a w tym kruccu taka mala dziurka, ale jakas dziwna. Prostuje spinacz do papieru a ten wchodzi tak nie za bardzo do konca - ups, cos tu nie gra. Kambinerki w lape i pcham juz "na chama". Przeszlo... zaczelo ssac jakos tak bardziej energicznie. Podlaczam z powrotem podcisnienie do ukladow samochodu, wsiadam, ruszam.... INNE AUTKO !!! Skrzynia przelacza tak ze tylko slysze po obrotach ze bieg sie zmienia !

Podsumowanie: wszystkiemu byl winien ten cholerny trojnik z jego przytkana "dysza" - podcisnienia spokojnie wystarczalo na zamki, swiatla i gaszenie silnika ale dla skrzynki bylo to stanowczo za malo. Teraz jest idealnie. Jesli ktos ma podobne objawy jak ja to proponuje w pierwszej kolejnosci sprawdzic ten element a chyba najlepiej poprawic mu droznosc wiertlem "jedynką" :)

Pozdrawiam serdecznie
Pawel "Siwy" Siwak


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2005 9:13 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Fajnie, ze sobie poradziles, a pisales ze na samym poczatku sprawdziles podcisnienie, a w sumie wyszlo, ze na samym koncu ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 11:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 24, 2004 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
Witam.

Owszem, tak bylo - sprawdzilem szczelnosc i ona byla, sprawdzilem czy w ukladzie jest podcisnienie i ono tez tam bylo :) Problem byl tylko taki ze przez ten zatkany rozdzielacz wydajnosc calego ukladu byla za mala i silownik w skrzynce nie dzialal poprawnie - cara reszta pracowala bez zarzutu.

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
W123 300D Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 11, 2005 9:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
SiwyBis pisze:
Witam.

Owszem, tak bylo - sprawdzilem szczelnosc i ona byla, sprawdzilem czy w ukladzie jest podcisnienie i ono tez tam bylo :) Problem byl tylko taki ze przez ten zatkany rozdzielacz wydajnosc calego ukladu byla za mala i silownik w skrzynce nie dzialal poprawnie - cara reszta pracowala bez zarzutu.

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
W123 300D Automat


[ok]
To teraz wiemy za co skrzyniarze biorą 2.000 zł!

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 7:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
(me: how) pisze:
To teraz wiemy za co skrzyniarze biorą 2.000 zł!


2000 to tylko, aby jezdzilo, a zeby bylo dobrze to 4000 [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł: WITAM!
Post: wt kwie 12, 2005 1:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 15, 2004 11:32 am
Posty: 97
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
A MOZESZ POWIEDZIEC PRZY JAKICH PREDKOŚCIACH WCHODZI U CIEBIE 3 I CZWÓRKA PRZY SPOKOJNEJ JEŻDZIE CZYLI BEZ OSTREGO DODAWANIA GAZU?

_________________
W123 300D automacik 80r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 5:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
hmmm, wydaje mi się że mam podobny problem z automatem, choć jednak nie jestem pewien, ponieważ niejeżdziłem innym w 123 więc nie wiem do końca jak się powienien zachowywac. U mnie jest tak:
- jak jest zimny to szarpnie przy przełączaniu (ale to chyba normalne)
- z 2 na 3 przełącza prawie niezauważalnie (minimalnie czuć zmianę)
- z 3 na 4 często przeciąga - lecz to myślę może być spowodowane tym, że przyspieszając przyduszamy pedał gazu do pewnego stopnia (każdy inaczej). U mnie to wduszenie gazu starcza to na 1 zmianę (2/3) a gdy dochodzi do drugiej (3/4) to obroty sa takie "nijakie" ani na 3 ani na 4 i dopiero po chwili przełaczy. Co prawda nie wiem, czy to jest tylko takie moje tłumaczenie samemu sobie [zlosnik] czy tak jest w rzeczywistości? Dodam, że gdy przyspieszam powoli zmiany są niezauważalne.
Jeśli coś jest źle to od czego zacząć - ja mam benzynę a nie diesla - gdzie zajrzec?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 6:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kubol pisze:
hmmm, wydaje mi się że mam podobny problem z automatem, choć jednak nie jestem pewien, ponieważ niejeżdziłem innym w 123 więc nie wiem do końca jak się powienien zachowywac. U mnie jest tak:
- jak jest zimny to szarpnie przy przełączaniu (ale to chyba normalne)


sprawdz pneumatyke

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 8:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
laudan pisze:
sprawdz pneumatyke



czyli? wiesz ze tapicerke to jakoś zdejmę, czasem założę, ale żeby od razu pneumatykę naprawiać [zlosnik]

co? gdzie? jakiś schemat czy coś poproszę ze strzałkami [zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: WITAM!
Post: wt kwie 12, 2005 10:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
emiloski pisze:
A MOZESZ POWIEDZIEC PRZY JAKICH PREDKOŚCIACH WCHODZI U CIEBIE 3 I CZWÓRKA PRZY SPOKOJNEJ JEŻDZIE CZYLI BEZ OSTREGO DODAWANIA GAZU?


Chyba wiem o co koledze chodzi. Już w drugim poście szuka odpowiedzi... Musisz wiedzieć ze automat w beczce startuje z II. Jeśli przyspieszasz spokojnie to automat zaczepia na moment III i wrzuca po specyficznym poślizgu trwającym niedługo IV. Ale jeśli gwałtownie na postoju wciśniesz gaz automat redukuje momentalnie na I i leci do IV zmieniając biegi mniejwięcej w obrebie żótych kresek (+-). Tak jest u mnie. Fajna sprawa [cool]

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl