MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 8:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 13, 2005 11:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
wlasnie dojrzalem do zagazowania zaby (bez glupich skojarzen)
wiem ze "beton" zaraz sie obruszy ale rzeczywistosc jest brutalna. benzyna w cenie 4zl/l nie jest zabawna. szczegolnie ze silniki 280E nie sa oszczedne. i niech mi nikt nie oopowiada bajek o spalaniu po miescie 14 l. po w-wie ponizej 18l nie chce zejsc. w trasie 14l to jest norma (moze ktos mi udzieli instrukcji jak obchodzic sie z pedalem gazu zeby wskaznik ekonomizera ze wchodzil na 3/4 albo nie zamykal skali). tylko bez madrych rad zeby delikatniej z gazem. naprawde z zaba obchodze sie delikatniej niz z zona heheheeheheh
takze wyrok juz zapadl. wybieram sie do kolesi poleconych przez AMG, ale jak to sie mowi lepiej wiedziec czego wymagac. jesli moglby sie ktos wypowiedziec czego wymagac, bede dzwieczny
pozdr
ps w weekend wyciagam zabe z garazu ...

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA
nysa 522


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 12:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Powoli też dojrzewam do tego, bo jazda 14l/100km benzyny nie podoba mi się wcale :( Najchętniej przesiadłbym się spowrotem do 240D

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 12:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
JA teraz jakbym mial instalkę robić jeszcze raz, to uparłbym sie chyba na silnik krokowy przy zaworze obejściowym (moze to jeszcze zamontuje, ale najpierw spróbuje usunąć feler na wszelkie inne sposoby), albo jakiś inny patent żeby wolne obroty były jak na benzynce, bo to mnie boli prz LPG strasznie, pozatym rób na firmowych częściach i nie oszczędzaj bo ci kiedyś w gardle stanie jak na instalacji zaoszczędzisz. Tak samo parownik lepiej załóż o wiekszej wydajności (jabym nawet o sporo wiekszej zalozyl) niz wymagany.
Generalnie nie bądź w gorącej wodzie kąpany, zakładając LPG do auta bardzo skutecznie można sobie zepsuc przyjemnośc podróżowania nim jeśli coś nie bedzie grało, trzeba zrobic raz a dobrze, bo potem jak zaczniesz poprawiac to juz nigdy do konca ładu nie dojdziesz.
Popytaj ludzi, dowiedz sie jak najwiecej o LPG zebys wiedzial co goscie do ciebie mowia, znajdz najlepszy zakład gazowniczy jaki jest w okolicy itp... naprawde nie dawaj auta pierwszemu gosciowi który zaczaruje cie "wiedzą" ;-)

PS.
Ceny LPG tez strasznie w górę idą ;-), ja jeszcze pamietam jak chyba benzyna kosztowala tyle co teraz LPG :-?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 1:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Acha i papier na robote musi byc obowiązkowo + gwarancja, bo potem jak cos bedzie nie halo to maja poprawic i koniec

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw kwie 14, 2005 8:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
drwal pisze:
wlasnie dojrzalem do zagazowania zaby (bez glupich skojarzen) wybieram sie do kolesi poleconych przez AMG, ale jak to sie mowi lepiej wiedziec czego wymagac. jesli moglby sie ktos wypowiedziec czego wymagac, bede dzwieczny
pozdr
ps w weekend wyciagam zabe z garazu ...


1. duży reduktor, najlepiej "Lando Renzi" ten ponad 250KM, lepiej 100-200 zł wiecej zabulić a mieć sprwane autko.
2. dobrzy fachowcy
3. musisz mieć porządek w układzie zapłonowym i żadnego lewego powietrza!

i będzie GIT

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 9:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
And opisz jakie masz problemy z LPG, skąd nagle pojęcie wydajność mieszalnika. Czyżby założyli ci coś do 100KW albo do 140KW?

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 11:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wątek podzielony. Proszę z dyskusją "światopoglądową" na HP

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Ostatnio zmieniony czw kwie 14, 2005 1:31 pm przez Wookee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 1:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli nie chcesz oszczedać na instalacji a jeździć bezproblemowo, polecam Ci III generację, czyli wtrysk ciągły gazu (jeśli masz tzw. TPS i sondę oczywiście). Taką instalkę Landi Renzo IGS podobo można mieć już za ok. 3000 PLN. Jeździ się genialnie, zerowe ryzyko strzału, nawet jak elektryczność masz padaczkowatą, komputer steruje składem mieszanki, sam przełącza się na benzynę. Zużycie większe niz na benzynie o ok.10-15 % w zalezności od stylu jazdy. Mam silnik na KE-Jetroniku i chodzi to wszystko naprawdę dobrze. Hough [zlosnikz]

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
podsumowujac watek (zanim sie zrobi z trgo pyskowka i moderator zamknie watek)
1. duzy reduktor markowy, np landi renzo
2. wstawic sonde
3. wstawic silnik krokowy
4. spr czy nie ma doplywu lewego powietrza
5. pilnowac wymiany swiec i stany przew wys napiecia
nie oszczedzac na warsztacie, lepeij dopl kilka zlotych i zrobic u ludzi znajacych sie na rzeczy

ps wsz zatwardzialych przeciwnikow gazu przepraszam za uzycie niezbyt fortunnego slowa "beton".

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA

nysa 522


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 2:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
moze to jeszcze zamontuje, ale najpierw spróbuje usunąć feler na wszelkie inne sposoby)


Jaki feler - obroty pływaja czy co ?

Ja mam gaz ustawiony i wyregulowany na analizatorze spalin i jestem zadowolony- nigdy juz nie nie bede nic regulował na słuch czy na oko [oczko]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 3:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
tomas pisze:
And opisz jakie masz problemy z LPG, skąd nagle pojęcie wydajność mieszalnika. Czyżby założyli ci coś do 100KW albo do 140KW?


Jak to zwykle bywa z LPG mam problemy z wolnymi obrotami, czasem auto chodzi całkowicie ok (zadziej) a czasem aż go telepie bo ma niziutkie obroty, pare razy juz mi sie zdazylo, ze zaczal gasnac na swiatlach i kurna niewazne czy 2 dni po regulacji, czy pol roku.

PS.
Pisalem przeciez o parowniku, a nie mieszalniku ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 3:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Może tak jaki masz mikser założony i jaki parownik/reduktor (firma itp.)? Pytam z ciekawości. Być może coś się zaradzi na te objawy.

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)

Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
ad adas
czy moglbys bardziej rozwinac temat III generacji w KE Jetroniku?
ile kosztowala cie instalacja i jak zalozyc sonde jesli jej brak?
a mzoe poprostu podasz nr tel zakladu ktory ci zalozyl istal?
z gory dzieki

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA

nysa 522


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 10:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
jak widzisz w podpisie, wkładalem ten gaz do innego niż Mercedes auta, i ze wzdlędu na jego młodszy wiek silnik jest troszkę bardziej zaawansowany (ma oryginalną sondę i tps) więc nie trzeba żadnej rzeźby uskuteczniać. Montowałem u poleconego gościa w Gliwicach i zrobił to bardzo dobrze. Rzecz polega na nawierceniu dodatkowych otworów w kolektorze dolotowym, osobno dla każdego cylindra i tą drogą podanie paliwka. Redukuje to ilośc gazu który zbiera się w kolektorze (II generacja) i w razie przeskoku iskry robi pierdut [zlosnikz] Koszt to 4,200 PLN, w tym wymiana świec, kopułki, kabli, palca, plus dodatkowo za zbiornik w kole. Bez tych wszystkich rzeczy dodatkowych wyszłoby coś koło 3,800, a słyszałem że teraz nawet za 3 mozna już znaleźć. Widzę że jesteś z Wawy więc nie wiem czy Gliwice Ci po drodze. Sprawdzę dziś zaprzyjaźnione forum AUDI czy polecają dobrych gaziarzy z Twojej okolicy i dam Ci info na prv, OK?

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
wielkie dzieki, jak bedziesz w wawce to duuuuuza piane stawiam

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA

nysa 522


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl