MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 8:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 12, 2005 3:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Wymontowałem i uszczelniłem pompę sprzęgła teraz pytanie jak szybko i skutecznie odpowietrzyć układ bo rozumiem że nie da rady tj przy hamulcach pompować i spuszczać płyn z siłownika?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 5:52 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Da rade:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 7:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
ja robiłem dokłądnie tak samo jak z hamulcami tylko niestety tu inaczej ktośmusi być pod samochodem przy siłowniku bo tam jest zaworek odpowietrzający. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
w książce podająjeszcze jeden sposób :
1.Odciągnąć płyn ze zbiornika do poziomu minimalnego.2Wykorzystując ciśnieniowy zestaw do odpowietrzania hamulców ,przyłączyć przewód zasilający do odpowietrznika na cylindrze roboczym i odkręcić odpowietrznik o pół obrotu.Umożliwić napełnianie układu,aż do osiągnięcia poziomu maksymalnego w zbiorniku,a następnie dokręcić odpowietrznik.Pozrowienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 13, 2005 12:03 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Ok bo te z Kalinowskiego sposoby troche zagmatwane więc wybieram ala hample [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 13, 2005 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
najprostszym sposobem jest sposob tzw "kowalski" poradzili mi tak moi zaufani mechanicy kiedy to jzu zrezygnowany nie dawalem rady z odpowietrzeniem.. Powiedzieli mi tylko z ebede si emusial chwile namachac pedalem. Po prostu odkrecasz odpowiwtrznik i czekasz as sam z niego zacznie kapac plyn. Potem zakrecasz go idziesz do kabiny i najlepiej reka machasz pedalem sprzegla ile wlezie i ile maz sily. Potem znowu pod spod odkrecsz odpowietrznik niech ujdzie troche plynu, zakrecasz i znowu do kabiny pomachac.. powinno po 2 razie byc odpowietrzone.. przy dobrych wiatrach juz po pierwszym:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 13, 2005 10:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
dobrzan pisze:
najprostszym sposobem jest sposob tzw "kowalski" poradzili mi tak moi zaufani mechanicy kiedy to jzu zrezygnowany nie dawalem rady z odpowietrzeniem.. Powiedzieli mi tylko z ebede si emusial chwile namachac pedalem. Po prostu odkrecasz odpowiwtrznik i czekasz as sam z niego zacznie kapac plyn. Potem zakrecasz go idziesz do kabiny i najlepiej reka machasz pedalem sprzegla ile wlezie i ile maz sily. Potem znowu pod spod odkrecsz odpowietrznik niech ujdzie troche plynu, zakrecasz i znowu do kabiny pomachac.. powinno po 2 razie byc odpowietrzone.. przy dobrych wiatrach juz po pierwszym:))
tzn rozumiem że nie musi druga osoba trzymać sprzęgła wystarczy że sam pomacham ?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 13, 2005 10:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
dokladnie tak... opisanym wyzej sposobme juz odpowietrzylem u siebie 2 razy sprzeglo i pomoglem kilku osobom.

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 8:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
a co do tego odpowietrzania, ten sposób z przewodem i stryzkawką jest dobry sam prubowałem ale mam pytanie, czy w normalnym aucie np kadecie mozna w ten sposób odpowiterzyc hamulce? tzn rurka na odpowiecznik, i strzykawką wciskamy płyn, no oczywiscie spuszczamy do poziomu minimum ze zbiorniczka. Czy w ten sposób odpowietrze hamulce???

_________________
Jestem ok.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl